Aim: The study aimed to determine the nutritional habits of secondary school students living in the district area and evaluate the relationship between their socio-economic characteristics and nutritional habits. Methods: The study type was descriptive. The sample group of the study consisted of 425 students. A questionnaire form consisting of three parts, which assess sociodemographic characteristics, family welfare scale and nutritional habits was used to collect data. Data were summarized as number, percentage, and average and chi-square analysis was used for comparisons. Ethical permission was obtained for the study. Results: The mean age of the students was 12.44±1.26; 50.3% were male. The proportion of students who regularly performed all three main meals without skipping was 63.8%, and it was found that the proportion of students who had balanced nutrition in all three meals was 30.3%. During school hours, students have often eaten toasts-hamburgers / sandwiches and sugary foods. When the relationship between the students' skipping and balanced nutritional status and the sociodemographic/economic characteristics were evaluated, it was found that the skipping and balanced nutritional status did not differ according to the socio-economic status. It was found that the balanced nutrition rate of students with only father education in secondary school and above (35.1%) was higher than the students with father education in primary school and below (26.7%). Conclusion: It was concluded that it is important to monitor the students, especially in terms of balanced nutrition, and provide students with the necessary facilities for balanced nutrition.
Adolescent nutrition nutrition habits student socioeconomic status district
Amaç: Bu araştırma, ilçede öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarını belirlemek ve öğrencilerin sosyoekonomik özelliklerine göre beslenme alışkanlıklarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı türdedir. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 425 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin elde edilmesinde sosyodemografik özelliklerin değerlendirildiği, aile refah ölçeğinin yer aldığı ve beslenme alışkanlıklarının incelendiği üç kısımdan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Veriler sayı, yüzde, ortalama olarak özetlenmiş ve ki kare analizinden yararlanılmıştır. Çalışma için etik izinler alınmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 12.44±1.26 yıl olup; %50.3’ü erkektir. Her üç ana öğünü atlamadan düzenli olarak tüketen öğrencilerin oranı %63.8 olup, her üç öğünde de dengeli beslenen öğrencilerin oranının %30.3 olduğu bulunmuştur. Okulda geçen saatlerde sıklıkla tost hamburger/ sandviç ve şekerli gıdalar tüketilmektedir. Öğrencilerin öğün atlama ve dengeli beslenme durumunun sosyodemografik /ekonomik duruma göre farklılık göstermediği, sadece baba eğitimi ortaokul ve üzerinde olan öğrencilerin dengeli beslenme oranının (%35.1), baba eğitimi ilkokul ve altı olan öğrencilere göre (%26.7) daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç: Öğrencilerin dengeli beslenme yönünden izlenmesi ve dengeli beslenme için gerekli olanakların sağlanmasının önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Adölesan beslenme beslenme alışkanlıkları öğrenci sosyoekonomik durum ilçe
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 3 |
MEÜ
Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında
yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr.
Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir.
Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.
Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.