Üniversite öğrencilerinin profesyonel psikolojik
yardım alma davranışlarını etkileyen pek çok bireysel ve çevresel değişken
bulunmaktadır. Bu araştırmada farklı fakültelerde öğrenim gören üniversite
öğrencilerinin profesyonel psikolojik yardım arama davranışlarının cinsiyet,
fakülte, sınıf düzeyi, kalınan yer ve algılanan gelir düzeyi değişkenlerine
dayalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırma grubunu farklı
fakültelerde öğrenim görmekte olan 441'i kadın, 320'si erkek ve 25'i cinsiyete
dayalı bir bildirimde bulunmayan toplam gönüllü 786 üniversite öğrencisi
oluşturmuştur. Araştırma grubunda yer alan öğrencilerin yaşları 17 ile 42
arasında değişmekte olup yaş ortalamaları 20.55'tir (Ss: 2.01). Çalışmanın
verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu ve
Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum Ölçeği-K ile toplanmıştır. Araştırma
sonunda, üniversite öğrencilerinin profesyonel psikolojik yardım alma
davranışlarının cinsiyet, fakülte ve kalınan yer değişkenlerine göre anlamlı
farlılıklar gösterdiği, ancak algılanan ekonomik düzeye dayalı olarak anlamlı
farklılıkların olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, alanyazın
bilgileri ışığında tartışılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarının üniversite
öğrencilerinin profesyonel psikolojik yardım alma davranışlarını etkileyen bazı
bireysel ve çevresel değişkenleri belirlenmesi açısından önemli olduğu ve bu
kapsamda özellikle üniversitelerdeki psikolojik danışma merkezlerine
yapacakları çalışmalar için yol gösterici bazı bilgiler sunduğu
düşünülmektedir.
Profesyonel psikolojik yardım alma davranışı üniversite öğrencileri bireysel ve çevresel değişkenler
Many
individual and environmental variables have an effect on university students’
behaviors of getting professional psychological help. The purpose of the
present study was to evaluate the professional psychological help seeking
behaviors of university students studying in different facultiesbased on their
gender, faculty, classroom level, accommodation and perceived level of income.
The study group consisted of 786 university students who participated in the
study voluntarily, and 441 of whom were female, 320 of whom were male and 25 of
whom did not state their gender. Their ages ranged from 17 to 42, with a mean
of 20.55 (sd: 2.01). The data were collected with Demographic Information Form
developed by the researchers and Attitudes Toward Seeking Psychological
Professional Help Scale-Short Form. The results demonstrated that university
students’ behaviors of getting professional psychological help were
significantly different in terms of gender, faculty and accommodation
variables; however, significant differences were not found based on the
perceived level of income. Those results were discussed regarding therelated
literature. It is thought that the results of the study are significant in
determining some individual and environmental variables that affect university
students’ behaviors of getting professional psychological help, and suggest
some guiding information to particularly psychological counseling centers for
their further studies and practices.
Behaviors of getting professional psychological help university students personal and environmental factors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |