Bu araştırmada, okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin sınıftaki davranışları incelenmiş ve bu davranışlara yönelik öğretmen görüşleri doğrultusunda çözüm önerileri geliştirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenin kullanıldığı bu araştırmada, okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin sınıfta istenmeyen davranışlarına ilişkin durumları betimlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin görüşleri araştırmacılar tarafından geliştirilmiş görüşme soruları ile elde edilmiştir. Araştırmaya ölçüt örnekleme yoluyla sınıfında okuma güçlüğü olan 15 ilkokul sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen öğretmen görüşlerine göre, okuma güçlüğü yaşayan öğrenciler sınıfta istenmeyen davranış olarak, hırçınlık, agresif hareketlerde bulunma, kağıt kesme, başka şeylerle ilgilenme, okuma yaparken takip etmeme ve sınıf içerisinde dikkat çekme davranışları sergilemektedirler. Elde edilen sonuçlara göre, okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin sınıf içerisinde içe kapanıklık, yetersizlik, hırçınlık gibi istenmeyen davranışlar sergilediği, bu istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için bu öğrencilerin okuma güçlüklerinin giderilmesi ve öğrenciye başarı duygusunu kazandırmak gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Okuma güçlüğü yaşayan öğrenciler sınıfta istenmeyen davranışlar sınıf öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |