The aim of this study is to investigate the effect of in-service training on the use of Web 2.0 tools in teaching on Web 2.0 self-efficacy and technological pedagogical content knowledge (TPACK) self-confidence. The sample of the study consists of 22 primary school teachers who participated in the in-service training course on the use of web 2.0 tools in teaching in Erzurum. In the study that’s carried out with single group experimental method, the web 2.0 self-efficacy scale and TPAB self-confidence scale which are applied before and after the course are used to collect data. It was found that the self-efficacy of primary school teachers developing course content with web 2.0 tools and TPACK self-confidence towards science course increased. In addition, a positive correlation was found between web 2.0 self-efficacy and TPAB self-confidence. As a result of the study, the introduction of web 2.0 tools in in-service training studies to increase teachers ' TPAB self-confidence and a proposal for methods for these in-service training courses were presented.
Self-cofidence Self-efficacy Web 2.0 tools Technological pedagogical content knowledge
Bu çalışmanın amacı, öğretimde web 2.0 araçları kullanımı konusunda verilen hizmet içi eğitimin sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersine yönelik web 2.0 öz yeterlik ve teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz güven düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemini Erzurum ilinde gerçekleştirilen öğretimde web 2.0 araçları kullanımı hizmet içi eğitim kursuna katılan 22 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Tek gruplu deneysel yöntemle gerçekleştirilen çalışmada kurs öncesi ve sonrası uygulanan web 2.0 öz yeterlik ölçeği ve TPAB öz güven ölçeği veri toplamak için kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin web 2.0 araçları ile ders içeriği geliştirme öz yeterliklerinin ve fen bilimleri dersine yönelik TPAB öz güvenlerinin arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca, web 2.0 araçlarıyla ders materyali geliştirme öz yeterliği ile TPAB öz güvenleri arasında pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin TPAB öz güvenlerini artırmak için hizmet içi eğitim çalışmalarında web 2.0 araçlarının tanıtımın yapılması ve bu hizmet içi eğitim kursları için yöntem önerisi sunulmuştur.
Öz güven Öz yeterlilik Web 2.0 araçları Teknolojik pedagojik alan bilgisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |