Küreselleşmiş günümüz dünyasında toplumlar birbirlerine ekonomik, sosyal, siyasal ve teknolojik sebeplerle bağlanmış durumdadır. Bu sıkı sıkıya bağlanma durumunun bir sonucu olarak, ülkeler arası her türlü maddi ve kültürel alışveriş artmıştır. Bu alışveriş ve ulusal sınırların ötesine taşma durumu her zaman olumlu yönde gerçekleşmemektedir. Son günlerde yaşanılan Covid-19 salgını buna bir örnektir. Çeşitli nedenlerle ülkeler arası seyahatlerin yoğunluğu, bu yoğunluk kapsamında gerçekleştirilen temaslar, maalesef Covid-19 hastalığının uluslararası düzeyde yayılmasını hızlandırmış, ülkeler daha ne olduğunu anlamadan kendilerini bu hastalığın pençesinde bulmuşlardır. Wuhan’da türeyen bu hastalığın tüm dünyaya yayılması ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak ilan edilmesi kaçınılmaz olmuştur. Bunun sonucu olarak, hayat herkes için olağanın dışında seyretmeye başlamış, tüm sektör ve sistem işleyişleri hızlı bir değişime uğramıştır. Bu değişim eğitim sistemlerinde, öğrenme ve öğretmenin internet temelli uzaktan yürütülmesi şeklinde görülmüştür. Başlangıçta küçük ölçekli olsa da, salgın nedeniyle eğitime uzun süre ara veren ülkelerin sayısı her geçen gün artmıştır. Genel tarama yönteminin kullanıldığı bu betimsel çalışmada, Covid-19 salgınının Türkiye’de ve dünyada eğitim sürecine etkileri ile ülkelerin benimsedikleri uzaktan eğitim yaklaşımları, pandemi ilan tarihi ile okulların kapanma tarihleri arası dikkate alınarak incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |