Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, , 1105 - 1119, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.787606

Öz

Coronavirus pandemic 2019 (COVID-19) originated in Wuhan, China and spread rapidly all over the world. The epidemic, declared as a pandemic by the World Health Organization (WHO), has affected many areas or groups. In this study, the effect of the pandemia on education and students, the process of compulsory distance education and its effects is debated. The study is also focused on the impact of the pandemia on individuals with special needs, the services provided to individuals with special needs during the pandemic, the reflection of the pandemic on the families of individuals with special needs, and the reflection of the pandemic on the teachers of individuals with special needs. Additionally, the long-term effect of the pandemic process and its aftermath and health effects on individuals with special needs are emphasized.

Kaynakça

  • AKBULUT, Melisa, SAHİN, Uğur, & ESEN, Ali Can (2020). “More than a Virus: How COVID 19 Infected Education in Turkey?”. Journal of Social Science Education, S 19, ss. 30-42.
  • ALTIN, Zeynep (2020). “Covid-19 Pandemisinde Yaşlılar”. Tepecik Eğit. ve Araşt. Hast. Dergisi, 30, S Ek Sayı, ss. 49-57.
  • ALTUNTAŞ YILMAZ, Neslihan (2020). “Yükseköğretim Kurumlarında COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uygulanan Uzaktan Eğitim Durumu Hakkında Öğrencilerin Tutumlarının Araştırılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Örneği”. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3, S 1, ss. 15-20.
  • ARI, Halime (2015). Bir Okul Öncesi Özel Eğitim Kurumunda Tersine Kaynaştırma Uygulamasının ve İlkokula Hazırlığa Etkilerinin İncelenmesi,Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya.
  • ASLAN, Cem, ÖZDEMİR, Selda, DEMİRYÜREK, Pınar, & ÇOTUK, Hale (2015). “Görme Yetersizliğinden Etkilenen ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Oyun Çeşitlilik ve Karmaşıklık Düzeylerinin İncelenmesi”. International Journal of Early Childhood Special Education, 7, S 2, ss. 212-236.
  • ATLAN, Nihan (2019). Ortaokula Devam Eden Kaynaştırma Öğrencilerinin Yaşam Doyumları, Aile İşlevleri ve Kaynaştırma Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • AYDIN, Bülent ve DOĞAN, Merve (2020). “Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi”. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6, S 1, ss. 93-115.
  • BALCI, Yusuf ve ÇETİN, Güldenur (2020). “Covid-19 Pandemi Sürecinin Türkiye'de İstihdama Etkileri ve Kamu Açısından Alınması Gereken Tedbirler”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, S 37, ss. 40-58.
  • BAŞARAN, Mehmet ve AKSOY Ayşe Belgin (2020). “Anne-Babaların Korona-Virüs (COVİD-19) Salgını Sürecinde Aile Yaşantılarına İlişkin Görüşleri”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13, S 71, ss. 668-678.
  • BİNGÖL, Hülya, CANPOLAT, Burak, DEMİRALP, İrşil, & ÖNCÜ, Hakan (2020). 11. Ünite: COVID-19 Süresince Egzersiz Uygulamaları ve Fiziksel Etkinlik. R. Aylaz, E. Yıldız (Ed.) Yeni Koronavirüs Hastalığının Toplum Üzerine Etkileri ve Hemşirelik Yaklaşımları içinde (97-102. ss.). İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya.
  • BİRİNCİ, Mehmet ve BULUT, Tunahan. “Covid-19’un Sosyo-Ekonomik Yönden Dezavantajlı Gruplar Üzerindeki Etkileri: Sosyal Hizmet Bakış Açısından Bir Değerlendirme”. Sosyal Çalışma Dergisi, 4, S 1, ss. 62-68.
  • BUDAK, Fatih ve KORKMAZ, Şerif (2020). “COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği”. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, S 1, ss. 62-79.
  • CAN, Ertuğ (2020). “Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6, S 2, ss. 11-53.
  • CİNEL, Emek Aslı (2020). “Covid-19’un Küresel Makroekonomik Etkileri ve Beklentiler”. Politik Ekonomik Kuram, 4, S 1, ss. 124-140.
  • CREȚU, Romeo Cătălin, HONȚUȘ, Adelaida Cristina, ALECU, Ioan Iulian, SMEDESCU, Dragoș, & ȘTEFAN, Petrică (2020). “Analysis of the Ecotourist Profile Before the COVID-19 Crisis and Post-Crisis Forecasts”. Scientific Papers Series Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development, 20, S 2, ss. 191-198.
  • ÇAYKUŞ, Emir Tufan ve MUTLU ÇAYKUŞ, Tansu (2020). “COVID-19 Pandemi Sürecinde Çocukların Psikolojik Dayanıklılığını Güçlendirme Yolları: Ailelere, Öğretmenlere ve Ruh Sağlığı Uzmanlarına Öneriler”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7, S 5, ss. 95-113.
  • DİKMEN, Asiye Uğraş, KINA, Mediha Hatice, ÖZKAN, Seçil, & İLHAN, Mustafa Necmi (2020). “COVID-19 Epidemiyolojisi: Pandemiden Ne Öğrendik”. Journal of biotechnology and strategic health research, 4, S 1, ss. 29-36.
  • ESKİCİ, Günay (2020). “Covid-19 Pandemisi: Karantina için Beslenme Önerileri”. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25, S Special Issue on COVID 19, ss. 124-129.
  • KARA, Elif (2020). “KOVİD-19 Pandemisindeki Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Hizmet İşgücünün İşlevi”. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4, S 1, ss. 28-34.
  • KARTAL, C, & ŞENTÜRK, E. E. (2020). “COVID-19 Dönemi Tüketici Harcamalarındaki Değişiklikler, Sanayi ve Ticari Faaliyetler Üzerindeki Etkileri”, 5th International Scientific Research Congress, E-Kongre, İstanbul.
  • KAYA, N. G. (2020). “Pandemi Döneminde Özel Eğitim Gereksinimi Olan Engelli Öğrenciler ve Uzaktan Eğitim”, 5th International Congress on Social Sciences, Taras Shevchenko University, Ukraine.
  • KIRMIZIGÜL, Hafize Gamze (2020). “COVID-19 Salgını ve Beraberinde Getirdiği Eğitim Süreci”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7, S 5, ss. 283-289.
  • KOT, Mehtap, SÖNMEZ, Serdar, YIKMIŞ, Ahmet, ÇİFTÇİ TEKİNARSLAN, İlknur. (2015). “İlkokul 4. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Zihinsel Yetersizliği Olan Kaynaştırma Öğrencisine Yönelik Uygulamaları”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, S 1, ss. 231-246.
  • MOHAPATRA, Niharika (2020). “Understanding the Corona Virus Pandemic: From a Sociological Perspective”. International Journal of Scientific and Research Publications, 10, S 6, ss. 149-152.
  • OVAYURT, Beril Zekiye, & AKFIRAT, Fatma Önalan (2016). “Zihinsel Yetersizliği Olan Genç Bireylerde Atılganlık Becerilerinin Yaratıcı Drama Yöntemi ile Geliştirilmesi”, Yaratıcı Drama Dergisi, 11, S 2, ss. 83-98.
  • ÖZATA, Musa, & KARİP, Salih (2017). “Engelli Bireylerin Sağlık Hizmetleri Kullanımında Yaşadıkları Sorunlar: Konya Örneği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 20, S 4, ss. 397-407.
  • PINAR, Mehmet Ali & DÖNEL AKGÜL, Güldem (2020). “The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the Covid-19 Pandemic”. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10, S 2, ss. 461-486.
  • Sağlık Bakanlığı. (2020).https://covid19.saglik.gov.tr, “Türkiye'deki Güncel Durum”, 1 Ağustos 2020.
  • SERÇEMELİ, Murat, & KURNAZ, Ersin (2020). “COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4, S 1, ss. 40-53.
  • SOYLU, Özgür Bayram (2020). “Türkiye Ekonomisinde COVID-19’un Sektörel Etkileri”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7, S 6, ss. 169-185.
  • ÜSTÜN, Çağatay, & ÖZÇİFTÇİ, Seçil (2020). “COVID-19 Pandemisinin Sosyal Yaşam ve Etik Düzlem Üzerine Etkileri: Bir Değerlendirme Çalışması”. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25, S Special Issue on COVID 19, ss. 142-153.
  • ÜZÜMCÜ, Muzaffer (2018). “Din Öğretiminde Özel Gereksinimli Öğrenciler için Uyarlamalar”. Electronic Turkish Studies, 13, S 11, ss. 1437-1460.
  • YILMAZ, Ercan, GÜNER, Burak, MUTLU, Hüseyin, ve DOĞANAY, Gökhan (2020). Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinin Niteliği, Palet Yayınları, Konya.
  • https://www.aa.com.tr/tr/egitim/bakan-selcuk-ozel-gereksinimli-ogrencilerin-aileleriyle-bulustu/1843957#, “Bakan Selçuk, Özel Gereksinimli Öğrencilerin Aileleriyle Buluştu”, AA. (2020), 12 Ağustos 2020.
  • https://istatistik.yok.gov.tr, “2019-2020 Yükseköğretim İstatistikleri”, YÖK. (2019), 1 Ağustos 2020.
  • . https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019, “Coronavirus Disease (COVID-19) Pandemic”, WHO. (2020a), 1 Ağustos 2020.
  • https://covid19.who.int/region/euro/country/tr, “WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard”, WHO. (2020b), 1 Ağustos 2020.
  • https://www.icisleri.gov.tr/koronavirus-ile-mucadele-kapsaminda-sokaga-cikma-kisitlamalari---yeni-kisitlama-ve-tedbirler-genelgeleri, “Koronavirüs ile Mücadele Kapsamında - Yeni Kısıtlama ve Tedbirler Genelgeleri”, Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı, 1 Aralık 2020.
  • https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part55.pdf, “Kırılgan Gruplar ve Covid-19; LGBTİ+”, Türk Tabipleri Birliği, Yeşim YASİN, 28 Kasım 2020.
  • http://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/07/COVID-19-Baglaminda-Uzun-Donem-Bakim-Tesisleri-Icin-Enfeksiyon-Onleme-ve-Kontrol-Rehberi.pdf, “COVID-19 bağlamında Uzun Dönem Bakım Tesisleri için enfeksiyon önleme ve kontrol rehberi”, Dünya Sağlık Örgütü, 28 Kasım 2020.
  • https://www.researchgate.net/profile/Gonul_Kircaali_Iftar/publication/344124771_Ozel_Gereksinimli_Cocuga_Sahip_Olmak/links/5f536a2392851c250b9299fe/Oezel-Gereksinimli-Cocuga-Sahip-Olmak.pdf, “Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olmak…”, Gönül KIRCAALİ-İFTAR (2019), 20 Kasım 2020.
  • https://covid19.who.int/region/euro/country/tr, “Pulse survey on continuity of Essential Health Services during the COVID-19 Pandemic”, WHO. (2020c), 2 Aralık 2020.
  • http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=361, “Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2018-2019”, MEB. (2019), 1 Ağustos 2020.
  • https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusun-egitime-etkileri-iii-uzaktan-egitimin-ilk-iki-haftasi-nasil-gecti/, “Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri – III | Uzaktan Eğitimin İlk İki Haftası Nasıl Geçti?”, Eğitim Reformu Girişimi, Umay Aktaş SALMAN, 13 Ağustos 2020.
  • https://www.unicef.org/coronavirus/keeping-worlds-children-learning-through-covid-19, “Keeping The World’s Children Learning Through COVID-19”, UNICEF, 1 Ağustos 2020.
  • https://reliefweb.int/sites/reliefweb.int/files/resources/sg_policy_brief_on_persons_with_disabilities_final.pdf, “Policy Brief: A Disability-Inclusive Response to COVID-19”, United Nations, 24 Ağustos 2020.
  • https://www.amerikaninsesi.com/a/corona-salgini-korona-ozel-egitim-engelli-cocuk-okul-nasil-etkiledi/5412912.html, “Corona Salgını Özel Eğitime Muhtaç Çocukları Nasıl Etkiledi?”, Murat KARABULUT, 11 Ağustos 2020.
  • https://www.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/6/2020/03/cogepdercovid-19rehberi30mart2020.pdf.pdf, “COVID-19 (Korona) Virüs Salgını Sırasında Aile, Çocuk ve Ergenlere Yönelik Psikososyal Ve Ruhsal Destek Rehberi”, COGEPDER. (2020), 8 Ağustos 2020.
  • https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi, “COVID-19: Okulların Kapatılması ve Sonrası”, Emin KARİP, 1 Ağustos 2020.
  • https://insamer.com/tr/pandemi-surecinde-ozel-egitim_2915.html, “Pandemi Sürecinde Özel Eğitim”, İrem KAVAK, 11 Ağustos 2020.
  • https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenmenin-surdurulmesi, “COVID-19 Salgınında Öğrenmenin Sürdürülmesi”, Kübra ÇELİKDEMİR, 23 Ağustos 2020.
  • https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler, “COVID-19 Salgını Sürecinde Öğretmenler”, Gamze ÇETİNKAYA AYDIN, 23 Ağustos 2020.
  • https://www.yok.gov.tr/Dergi/dergipdf/yuksek-ogretim-sayi-16.pdf, “COVID 19 Pandemi”, YÖK, Zeliha KOÇAK TUFAN, 23 Kasım 2020.
  • https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---dgreports/---dcomm/documents/briefingnote/wcms_740877.pdf, “ILO Monitor: COVID-19 and the World of Work. Second Edition Updated Estimates and Analysis”, ILO, 5 Aralık 2020.

KORONAVİRÜS HASTALIĞI 2019 SÜRECİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER

Yıl 2020, , 1105 - 1119, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.787606

Öz

Koronavirüs Hastalığı 2019 (COVID-19) Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkmış ve tüm dünyaya hızla yayılmıştır. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından pandemi olarak ilan edilen salgın birçok alanı ya da grubu etkilemiştir. Bu çalışmada ilk olarak pandeminin eğitim ve öğrenciler üzerindeki etkisine, zorunlu uzaktan eğitim süreci ve etkilerine değinilmiştir. Çalışmada ayrıca, pandeminin özel gereksinimli bireyler üzerine etkisine, pandemi sırasında özel gereksinimli bireylere sunulan hizmetlere, pandeminin özel gereksinimli bireylerin aileleri üzerine yansımalarına, pandeminin özel gereksinimli bireylerin öğretmenleri üzerine yansımalarına odaklanılmıştır. Bunlara ek olarak pandemi sürecinin uzun süreli etkisi ve sonrası ile özel gereksinimli bireylere sağlık yönünden etkisi üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • AKBULUT, Melisa, SAHİN, Uğur, & ESEN, Ali Can (2020). “More than a Virus: How COVID 19 Infected Education in Turkey?”. Journal of Social Science Education, S 19, ss. 30-42.
  • ALTIN, Zeynep (2020). “Covid-19 Pandemisinde Yaşlılar”. Tepecik Eğit. ve Araşt. Hast. Dergisi, 30, S Ek Sayı, ss. 49-57.
  • ALTUNTAŞ YILMAZ, Neslihan (2020). “Yükseköğretim Kurumlarında COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uygulanan Uzaktan Eğitim Durumu Hakkında Öğrencilerin Tutumlarının Araştırılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Örneği”. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3, S 1, ss. 15-20.
  • ARI, Halime (2015). Bir Okul Öncesi Özel Eğitim Kurumunda Tersine Kaynaştırma Uygulamasının ve İlkokula Hazırlığa Etkilerinin İncelenmesi,Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya.
  • ASLAN, Cem, ÖZDEMİR, Selda, DEMİRYÜREK, Pınar, & ÇOTUK, Hale (2015). “Görme Yetersizliğinden Etkilenen ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Oyun Çeşitlilik ve Karmaşıklık Düzeylerinin İncelenmesi”. International Journal of Early Childhood Special Education, 7, S 2, ss. 212-236.
  • ATLAN, Nihan (2019). Ortaokula Devam Eden Kaynaştırma Öğrencilerinin Yaşam Doyumları, Aile İşlevleri ve Kaynaştırma Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • AYDIN, Bülent ve DOĞAN, Merve (2020). “Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi”. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6, S 1, ss. 93-115.
  • BALCI, Yusuf ve ÇETİN, Güldenur (2020). “Covid-19 Pandemi Sürecinin Türkiye'de İstihdama Etkileri ve Kamu Açısından Alınması Gereken Tedbirler”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, S 37, ss. 40-58.
  • BAŞARAN, Mehmet ve AKSOY Ayşe Belgin (2020). “Anne-Babaların Korona-Virüs (COVİD-19) Salgını Sürecinde Aile Yaşantılarına İlişkin Görüşleri”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13, S 71, ss. 668-678.
  • BİNGÖL, Hülya, CANPOLAT, Burak, DEMİRALP, İrşil, & ÖNCÜ, Hakan (2020). 11. Ünite: COVID-19 Süresince Egzersiz Uygulamaları ve Fiziksel Etkinlik. R. Aylaz, E. Yıldız (Ed.) Yeni Koronavirüs Hastalığının Toplum Üzerine Etkileri ve Hemşirelik Yaklaşımları içinde (97-102. ss.). İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya.
  • BİRİNCİ, Mehmet ve BULUT, Tunahan. “Covid-19’un Sosyo-Ekonomik Yönden Dezavantajlı Gruplar Üzerindeki Etkileri: Sosyal Hizmet Bakış Açısından Bir Değerlendirme”. Sosyal Çalışma Dergisi, 4, S 1, ss. 62-68.
  • BUDAK, Fatih ve KORKMAZ, Şerif (2020). “COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği”. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, S 1, ss. 62-79.
  • CAN, Ertuğ (2020). “Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6, S 2, ss. 11-53.
  • CİNEL, Emek Aslı (2020). “Covid-19’un Küresel Makroekonomik Etkileri ve Beklentiler”. Politik Ekonomik Kuram, 4, S 1, ss. 124-140.
  • CREȚU, Romeo Cătălin, HONȚUȘ, Adelaida Cristina, ALECU, Ioan Iulian, SMEDESCU, Dragoș, & ȘTEFAN, Petrică (2020). “Analysis of the Ecotourist Profile Before the COVID-19 Crisis and Post-Crisis Forecasts”. Scientific Papers Series Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development, 20, S 2, ss. 191-198.
  • ÇAYKUŞ, Emir Tufan ve MUTLU ÇAYKUŞ, Tansu (2020). “COVID-19 Pandemi Sürecinde Çocukların Psikolojik Dayanıklılığını Güçlendirme Yolları: Ailelere, Öğretmenlere ve Ruh Sağlığı Uzmanlarına Öneriler”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7, S 5, ss. 95-113.
  • DİKMEN, Asiye Uğraş, KINA, Mediha Hatice, ÖZKAN, Seçil, & İLHAN, Mustafa Necmi (2020). “COVID-19 Epidemiyolojisi: Pandemiden Ne Öğrendik”. Journal of biotechnology and strategic health research, 4, S 1, ss. 29-36.
  • ESKİCİ, Günay (2020). “Covid-19 Pandemisi: Karantina için Beslenme Önerileri”. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25, S Special Issue on COVID 19, ss. 124-129.
  • KARA, Elif (2020). “KOVİD-19 Pandemisindeki Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Hizmet İşgücünün İşlevi”. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4, S 1, ss. 28-34.
  • KARTAL, C, & ŞENTÜRK, E. E. (2020). “COVID-19 Dönemi Tüketici Harcamalarındaki Değişiklikler, Sanayi ve Ticari Faaliyetler Üzerindeki Etkileri”, 5th International Scientific Research Congress, E-Kongre, İstanbul.
  • KAYA, N. G. (2020). “Pandemi Döneminde Özel Eğitim Gereksinimi Olan Engelli Öğrenciler ve Uzaktan Eğitim”, 5th International Congress on Social Sciences, Taras Shevchenko University, Ukraine.
  • KIRMIZIGÜL, Hafize Gamze (2020). “COVID-19 Salgını ve Beraberinde Getirdiği Eğitim Süreci”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7, S 5, ss. 283-289.
  • KOT, Mehtap, SÖNMEZ, Serdar, YIKMIŞ, Ahmet, ÇİFTÇİ TEKİNARSLAN, İlknur. (2015). “İlkokul 4. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Zihinsel Yetersizliği Olan Kaynaştırma Öğrencisine Yönelik Uygulamaları”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, S 1, ss. 231-246.
  • MOHAPATRA, Niharika (2020). “Understanding the Corona Virus Pandemic: From a Sociological Perspective”. International Journal of Scientific and Research Publications, 10, S 6, ss. 149-152.
  • OVAYURT, Beril Zekiye, & AKFIRAT, Fatma Önalan (2016). “Zihinsel Yetersizliği Olan Genç Bireylerde Atılganlık Becerilerinin Yaratıcı Drama Yöntemi ile Geliştirilmesi”, Yaratıcı Drama Dergisi, 11, S 2, ss. 83-98.
  • ÖZATA, Musa, & KARİP, Salih (2017). “Engelli Bireylerin Sağlık Hizmetleri Kullanımında Yaşadıkları Sorunlar: Konya Örneği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 20, S 4, ss. 397-407.
  • PINAR, Mehmet Ali & DÖNEL AKGÜL, Güldem (2020). “The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the Covid-19 Pandemic”. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10, S 2, ss. 461-486.
  • Sağlık Bakanlığı. (2020).https://covid19.saglik.gov.tr, “Türkiye'deki Güncel Durum”, 1 Ağustos 2020.
  • SERÇEMELİ, Murat, & KURNAZ, Ersin (2020). “COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4, S 1, ss. 40-53.
  • SOYLU, Özgür Bayram (2020). “Türkiye Ekonomisinde COVID-19’un Sektörel Etkileri”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7, S 6, ss. 169-185.
  • ÜSTÜN, Çağatay, & ÖZÇİFTÇİ, Seçil (2020). “COVID-19 Pandemisinin Sosyal Yaşam ve Etik Düzlem Üzerine Etkileri: Bir Değerlendirme Çalışması”. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25, S Special Issue on COVID 19, ss. 142-153.
  • ÜZÜMCÜ, Muzaffer (2018). “Din Öğretiminde Özel Gereksinimli Öğrenciler için Uyarlamalar”. Electronic Turkish Studies, 13, S 11, ss. 1437-1460.
  • YILMAZ, Ercan, GÜNER, Burak, MUTLU, Hüseyin, ve DOĞANAY, Gökhan (2020). Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinin Niteliği, Palet Yayınları, Konya.
  • https://www.aa.com.tr/tr/egitim/bakan-selcuk-ozel-gereksinimli-ogrencilerin-aileleriyle-bulustu/1843957#, “Bakan Selçuk, Özel Gereksinimli Öğrencilerin Aileleriyle Buluştu”, AA. (2020), 12 Ağustos 2020.
  • https://istatistik.yok.gov.tr, “2019-2020 Yükseköğretim İstatistikleri”, YÖK. (2019), 1 Ağustos 2020.
  • . https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019, “Coronavirus Disease (COVID-19) Pandemic”, WHO. (2020a), 1 Ağustos 2020.
  • https://covid19.who.int/region/euro/country/tr, “WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard”, WHO. (2020b), 1 Ağustos 2020.
  • https://www.icisleri.gov.tr/koronavirus-ile-mucadele-kapsaminda-sokaga-cikma-kisitlamalari---yeni-kisitlama-ve-tedbirler-genelgeleri, “Koronavirüs ile Mücadele Kapsamında - Yeni Kısıtlama ve Tedbirler Genelgeleri”, Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı, 1 Aralık 2020.
  • https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part55.pdf, “Kırılgan Gruplar ve Covid-19; LGBTİ+”, Türk Tabipleri Birliği, Yeşim YASİN, 28 Kasım 2020.
  • http://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/07/COVID-19-Baglaminda-Uzun-Donem-Bakim-Tesisleri-Icin-Enfeksiyon-Onleme-ve-Kontrol-Rehberi.pdf, “COVID-19 bağlamında Uzun Dönem Bakım Tesisleri için enfeksiyon önleme ve kontrol rehberi”, Dünya Sağlık Örgütü, 28 Kasım 2020.
  • https://www.researchgate.net/profile/Gonul_Kircaali_Iftar/publication/344124771_Ozel_Gereksinimli_Cocuga_Sahip_Olmak/links/5f536a2392851c250b9299fe/Oezel-Gereksinimli-Cocuga-Sahip-Olmak.pdf, “Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olmak…”, Gönül KIRCAALİ-İFTAR (2019), 20 Kasım 2020.
  • https://covid19.who.int/region/euro/country/tr, “Pulse survey on continuity of Essential Health Services during the COVID-19 Pandemic”, WHO. (2020c), 2 Aralık 2020.
  • http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=361, “Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2018-2019”, MEB. (2019), 1 Ağustos 2020.
  • https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusun-egitime-etkileri-iii-uzaktan-egitimin-ilk-iki-haftasi-nasil-gecti/, “Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri – III | Uzaktan Eğitimin İlk İki Haftası Nasıl Geçti?”, Eğitim Reformu Girişimi, Umay Aktaş SALMAN, 13 Ağustos 2020.
  • https://www.unicef.org/coronavirus/keeping-worlds-children-learning-through-covid-19, “Keeping The World’s Children Learning Through COVID-19”, UNICEF, 1 Ağustos 2020.
  • https://reliefweb.int/sites/reliefweb.int/files/resources/sg_policy_brief_on_persons_with_disabilities_final.pdf, “Policy Brief: A Disability-Inclusive Response to COVID-19”, United Nations, 24 Ağustos 2020.
  • https://www.amerikaninsesi.com/a/corona-salgini-korona-ozel-egitim-engelli-cocuk-okul-nasil-etkiledi/5412912.html, “Corona Salgını Özel Eğitime Muhtaç Çocukları Nasıl Etkiledi?”, Murat KARABULUT, 11 Ağustos 2020.
  • https://www.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/6/2020/03/cogepdercovid-19rehberi30mart2020.pdf.pdf, “COVID-19 (Korona) Virüs Salgını Sırasında Aile, Çocuk ve Ergenlere Yönelik Psikososyal Ve Ruhsal Destek Rehberi”, COGEPDER. (2020), 8 Ağustos 2020.
  • https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi, “COVID-19: Okulların Kapatılması ve Sonrası”, Emin KARİP, 1 Ağustos 2020.
  • https://insamer.com/tr/pandemi-surecinde-ozel-egitim_2915.html, “Pandemi Sürecinde Özel Eğitim”, İrem KAVAK, 11 Ağustos 2020.
  • https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenmenin-surdurulmesi, “COVID-19 Salgınında Öğrenmenin Sürdürülmesi”, Kübra ÇELİKDEMİR, 23 Ağustos 2020.
  • https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler, “COVID-19 Salgını Sürecinde Öğretmenler”, Gamze ÇETİNKAYA AYDIN, 23 Ağustos 2020.
  • https://www.yok.gov.tr/Dergi/dergipdf/yuksek-ogretim-sayi-16.pdf, “COVID 19 Pandemi”, YÖK, Zeliha KOÇAK TUFAN, 23 Kasım 2020.
  • https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---dgreports/---dcomm/documents/briefingnote/wcms_740877.pdf, “ILO Monitor: COVID-19 and the World of Work. Second Edition Updated Estimates and Analysis”, ILO, 5 Aralık 2020.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makalesi
Yazarlar

Ali Kurt 0000-0002-3256-3065

Meltem Kurtoğlu Erden 0000-0003-2438-438X

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Kurt, A., & Kurtoğlu Erden, M. (2020). KORONAVİRÜS HASTALIĞI 2019 SÜRECİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1105-1119. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787606