Bu araştırmanın amacı, yurt dışında yaşamakta olan Türklere Türkçeöğretmekle görevlendirilmiş öğretmenlerin sınıf içi uygulamalara ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim BakanlığıAvrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 5.Türkçe Öğretimi Semineri’ne katılan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmayakatılan öğretmenler ile yapılan ön görüşme ve bunun sonucunda hazırlanansormaca yoluyla araştırmanın bulguları sağlanmıştır. Araştırmada katılımcılarınsormacadaki sorulara verdikleri yanıtlar belirlenerek sıklık ve yüzde değeri ilehesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda yurt dışındaki Türklere Türkçeöğretenlerin Türkçe öğretimi sürecine yaklaşımlarının genel olarak dil eğitiminin amaçlarına uygun olduğu ve öğretmenlerin en çok alan bilgisine ilişkinyeterliliği önceledikleri gözlenmiştir. Buna karşılık, özellikle dil öğretimindekullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bir kavram kargaşası yaşadıkları ve heröğretim sürecinin sonunda uygulanması gereken ölçme ve değerlendirmeyeilişkin yeterince bilgi ve donanıma sahip olmadıkları belirlenmiştir
Diğer ID | JA94UT97RR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 204 |