BibTex RIS Kaynak Göster

YURT DIŞINDAKİ TÜRKLERE TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN SINIF İÇİ UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 204, 155 - 166, 01.10.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, yurt dışında yaşamakta olan Türklere Türkçeöğretmekle görevlendirilmiş öğretmenlerin sınıf içi uygulamalara ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim BakanlığıAvrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 5.Türkçe Öğretimi Semineri’ne katılan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmayakatılan öğretmenler ile yapılan ön görüşme ve bunun sonucunda hazırlanansormaca yoluyla araştırmanın bulguları sağlanmıştır. Araştırmada katılımcılarınsormacadaki sorulara verdikleri yanıtlar belirlenerek sıklık ve yüzde değeri ilehesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda yurt dışındaki Türklere Türkçeöğretenlerin Türkçe öğretimi sürecine yaklaşımlarının genel olarak dil eğitiminin amaçlarına uygun olduğu ve öğretmenlerin en çok alan bilgisine ilişkinyeterliliği önceledikleri gözlenmiştir. Buna karşılık, özellikle dil öğretimindekullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bir kavram kargaşası yaşadıkları ve heröğretim sürecinin sonunda uygulanması gereken ölçme ve değerlendirmeyeilişkin yeterince bilgi ve donanıma sahip olmadıkları belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94UT97RR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Z. Canan * Karababa Bu kişi benim

Sedat ** Karagül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 204

Kaynak Göster

APA Karababa, Z. C. *., & Karagül, S. *. (2014). YURT DIŞINDAKİ TÜRKLERE TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN SINIF İÇİ UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 155-166.