BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLİMLERİ DERSİ 2013 ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ORDU İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 204, 214 - 231, 01.10.2014

Öz

Bu çalışmada 2013 yılında yenilenen Fen Bilimleri Dersi ÖğretimProgramı’na yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Özeldurum yönteminin kullanıldığı çalışma Ordu ili merkezine bağlı ortaokullardagörev yapmakta olan 16 Fen Bilimleri öğretmeniyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak öğretmenlerin yeni program hakkındaki fikirlerini ortayaçıkarabilmek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır.Ayrıca katılımcılar arasından seçilen 6 öğretmen ile derinlemesine veriler eldeetmek amacıyla mülakatlar yürütülmüştür. Betimsel analizler sonucu eldeedilen ilk bulgular, öğretmenlerin programa ilişkin sahip olduğu görüşleringenel olarak olumlu yönde olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin genel olaraküzerinde durdukları değişikliler; programda yer alan kazanımların yoğunluğunun azalması, konuların bilişsel seviyeye uygun olarak yeniden düzenlenmesive kılavuz kitap uygulamasının kaldırılması şeklindedir. Çalışma sonucundaöğretmen görüşleri, yeni programın eğitim ve öğretime önemli katkılar getirmepotansiyeline sahip olduğunu göstermiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47TD74SS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Şevki Ayvacı Bu kişi benim

Dilek Özbek

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 204

Kaynak Göster

APA Ayvacı, H. Ş., & Özbek, D. (2014). FEN BİLİMLERİ DERSİ 2013 ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ORDU İLİ ÖRNEĞİ). Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 214-231.