Bu araştırma ile, müzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin,öğretmenliğe güdülenme düzeylerinin belirlemesi amaçlanmıştır. Araştırmasonuçlarının, öğretmenleştirmeye yönelik eğitim sürecinin amaçlarına ulaşmasını etkileyen etmenlere ışık tutması ve ilgili programlara katkıda bulunulması amaçlanmıştır Bu çalışma, betimsel bir nitelik taşımaktadır. Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı lisans öğrencilerinin güdülenme düzeyleri, bu araş-
tırma için oluşturulup geliştirilen Müzik Öğretmenliğine Güdülenme Ölçeği
ile belirlenmiştir. Ölçek 194 lisans öğrencisine uygulanmış, toplanan verilerin
istatistiksel çözümlemeleri gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin güdülenme
düzeylerinin belirlenmesinde, aritmetik ortalama (x) ve standart sapma (ss)
kullanılmıştır. Araştırmada, müzik eğitimi anabilim dalı öğrencileri, genel olarak
müzik öğretmenliğine güdülenmiş oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrencilerin güdülenme düzeylerine ilişkin alt boyutlarda; bilmeye yönelik
içsel olarak yüksek ve tam güdülendikleri, meslekte deneyim için içsel
güdülenme düzeylerinin yüksek olduğu, kazanmaya güdülendikleri, başarılı
olmak için içsel güdülenme düzeyleri, mesleği özümsemek ve içe yansıtmak
için güdülendikleri, güdülenmesiz durumda olmadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Diğer ID | JA83ZN26MV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 201 |