BibTex RIS Kaynak Göster

DÖNÜŞÜMSEL ÖĞRENME KURAMI VE YETİŞKİN EĞİTİMİNDE DÖNÜŞÜM

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 196, 5 - 19, 01.10.2012

Öz

Mezirow tarafından 1978 yılında ortaya atılan dönüşümsel öğrenmekuramı, yetişkin eğitiminde kuramsal bir gereksinim sonucu ortaya çıkmış vealanda kuramsal açıdan bir bütünleşme sağlamak istemiştir. Dönüşümselöğrenme, yetişkin eğitiminde tek yararlanılacak bir kuram olmamakla birliktebüyük yararlar sağlayacak özellikleri taşımaktadır. Dönüşümsel öğrenme, kişisel gelişim ve olgunlaşma için bireyin kendi varsayımlarını, inançlarını, duygularını ve bakış açılarını amaçlı olarak sorgulamayı öğrenmesidir. Dönüşümselsüreçten geçen bireyin, kendi inanç, varsayım ve deneyimlerini yeni anlamlıbakış açılarına dönüştürmesi beklenir. Deneyime sahip olmak, dönüşüme etkietmek için yeterli değildir. Değerli olan deneyimin kendisi değil, deneyim üzerine yapılan eleştirel yansıtmadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83CG89BE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cengiz Akçay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 196

Kaynak Göster

APA Akçay, C. (2012). DÖNÜŞÜMSEL ÖĞRENME KURAMI VE YETİŞKİN EĞİTİMİNDE DÖNÜŞÜM. Milli Eğitim Dergisi, 42(196), 5-19.