BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE BAĞLAMINDA ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMİ: SORUNLAR VE ÖNERİLER

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 194, 31 - 50, 01.05.2012

Öz

Son 10 yıla bakıldığında, 17. ve 18. Milli Eğitim Şurası’nda,
Dokuzuncu Kalkınma Planı’nda ve 60. Hükümet Eylem Planı’nda ayrı
maddelerle yer almasına rağmen, Türkiye’de öğretmenlerin mesleki
gelişimi konusunda düşündürücü sonuçlarla karşılaşıldığı söylenebilir.
Bazı araştırmalara göre, Türkiye genç bir öğretmen kadrosuna
sahiptir ancak mesleki gelişim ihtiyaçları tam olarak tespit edilememekte
ve öğretmenlerin çoğu katıldıkları mesleki gelişim faaliyetlerini
etkili bulmamaktadır. Geleneksel kurs ve seminerler kuramsal ağırlıklı,
bağlamdan koparılmış, izleme ve geribildirim sunmayan, didaktik
bir tarzda yürütüldüğünden etkisizdir. Dolayısıyla öğretmenlerin mesleki
gelişimi konusunda ciddi ve köklü bir dönüşüme gereksinim vardır.
Son yıllarda bu gereksinimin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da
hissedildiği, konuyla ilgili çalışmaların arttığı, bir uyanışın başladığı
söylenebilir. Bu çalışmada son 10 yılda konuyla ilgili yayınlanan makaleler,
doktora tezleri ve geniş çaplı raporlar irdelenerek öğretmenlerin
etkili mesleki gelişimi ele alınmış, ülkemizdeki sorunlar değerlendirilerek
çeşitli öneriler sunulmuştur

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 194, 31 - 50, 01.05.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58HN75UK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nilay T. Bümen Bu kişi benim

Alev Ateş Bu kişi benim

Esra Çakar

Gonca Ural Bu kişi benim

Veli Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 194

Kaynak Göster

APA T. Bümen, N., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., vd. (2012). TÜRKİYE BAĞLAMINDA ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMİ: SORUNLAR VE ÖNERİLER. Milli Eğitim Dergisi, 42(194), 31-50.