BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF SEMINAR PROGRAMME PREPARED AND APPLIED WITH THE PURPOSE OF INCREASING THE ADEQUACY OF PRINCIPALS’ CLASSROOM SUPERVISING

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 189, 43 - 57, 01.01.2011

Öz

This study has been carried out in order to evaluate the seminar programme
that is prepared and applied to increase the primary education school
managers’ classroom supervising adequacy. Study has been considered as
important in terms of programme development in education and as management
disciplines’ mutual study and theory-application integration. The study is
a kind of activity research. To measure the efficiency of seminar, pre-test – posttest
at knowledge level; and also after the seminar, a satisfaction questionnaire
aimed at attendants has been used. After the prepared seminar programme, the
programme to achieve its goal to a great extent has been observed. It is thought
that spreading similar studies will contribute application.

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 189, 43 - 57, 01.01.2011

Öz

Bu araştırma, ilköğretim okul müdürlerinin sınıf denetim yeterlikleriniartırmak amacıyla hazırlanan ve uygulanan seminer programının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, eğitimde program geliştirme ve yönetimdisiplinlerinin ortak çalışması olması ve teori-uygulama bütünleşmesi açısındanönemli görülmektedir. Çalışma eylem araştırması türündedir. Seminerin etkililiğini ölçmek üzere bilgi düzeyinde öntest-sontest; seminer sonrasında ise katılımcılara yönelik memnuniyet anketi kullanılmıştır. Hazırlanan seminer programı sonrasında programın amacına büyük ölçüde ulaştığı görülmektedir.Benzer çalışmaların yaygınlaştırılması uygulamaya katkıda bulunacağı düşünülmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78HA47CB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nail Yıldırım Bu kişi benim

Gülay Bedir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 189

Kaynak Göster

APA Yıldırım, N., & Bedir, G. (2011). THE EVALUATION OF SEMINAR PROGRAMME PREPARED AND APPLIED WITH THE PURPOSE OF INCREASING THE ADEQUACY OF PRINCIPALS’ CLASSROOM SUPERVISING. Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 43-57.