The aim of this study is to evaluate of prose in Turkish course book for
the first year students in terms of readability, which is the most important element
in choosing the appropriate text. In this study, the readability of the prose
in Turkish course book for the first year students prepared by the minister of
education has been evaluated. While the readability of the text is being evaluated,
the formula of Ateşman adapted from Flesch’s formula to Turkish has been
used.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan
düz yazı metinlerini, metin seçiminde dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan
biri olan okunabilirlik açısından değerlendirmektir. Çalışmada Millî
Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan İlköğretim Türkçe 1 Ders Kitabı’nda
bulunan düz yazı metinlerinin okunabilirliği ölçülmüştür. Metinlerin okunabilirliği
hesaplanırken Ateşman’ın Flesch’nin formülünden Türkçeye uyarladığı
okunabilirlik formülü kullanılmıştır.
Diğer ID | JA25SG89AU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 189 |