Bu çalışmanın amacı, ilköğretim II. kademe öğrencileri için kullanılabilecek Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FTDYTÖ) geliştirmektir.Araştırma, 400 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. FTDYTÖ’ninyapı geçerliğini belirlemek amacıyla açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. FTDYTÖ’nin güvenirliğini belirlemek amacıyla ilkolarak düzeltilmiş madde-toplam korelâsyonları hesaplanmıştır. FTDYTÖ’indeki maddelerin düzeltilmiş madde-toplam korelâsyonları 0.45 ile 0.85 arasındadeğişmektedir. İkinci olarak toplam puana göre belirlenmiş üst % 27 ve alt %27’lik grupların madde puanları arasındaki farkın anlamlılığı test edilmiştir.Yapılan t testi sonuçlarından, farkların tüm maddeler için anlamlı olduğugörülmüştür. Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısına bakılmıştır. Ayrıca test-tekrar test yöntemi ile de güvenirlik çalışması yapılmıştır. Son olarak ölçek geliştirme aşamasının bir parçası olarak ölçüt bağıntılı geçerlik çalışması için biraraştırma yapılmıştır. FTDYTÖ’inde “fen ve teknoloji dersinden hoşlanma”,“fen ve teknoloji dersine yönelik kaygı”, “fen ve teknoloji dersine yönelik ilgi”ve “fen ve teknoloji deneylerinden hoşlanma” faktörleri yer almaktadır.FTDYTÖ hem ilköğretim öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine yönelik tutumların belirlenmesinde hem de farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin Fen veTeknoloji Dersine yönelik tutumlarına etkisinin araştırılmasında kullanılabilir
Diğer ID | JA79YK99FE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 189 |