BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖĞRETMENLERE YÖNELİK OKUL-TEMELLİ HİZMET İÇİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 188, 158 - 173, 01.10.2010

Öz

Okullarda eğitimin nitelikli olmasında öğretmenlerin mesleki yöndengelişmeleri oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaöğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerini değerlendirmektir. Araştırma, Eskişehir il merkezindeki 42 ilköğretim okulunda yapılmıştır. Araştırma verileri okul yöneticilerinden görüşme tekniği ile elde edilmiştir.Verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim okullarında okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinlikleri tür, sıklık ve sürebakımından düşük düzeyde, yoğunluk ve zaman bakımından ise çok kısıtlı olarak gerçekleştirildiği, bunun yanı sıra eğitim gereksinimlerini belirleme, eğitimiplanlama, program hazırlama, eğitimi yürütme ve eğitimi değerlendirmeyeyönelik çalışmaların yüzeysel olarak yapıldığı ortaya çıkmıştır. Bu nedenle,okullarda okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin yeterli düzeyde yapılamadığı yargısına ulaşılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75JF54ZK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mürşide Demirkol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188

Kaynak Göster

APA Demirkol, M. (2010). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖĞRETMENLERE YÖNELİK OKUL-TEMELLİ HİZMET İÇİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 158-173.