Okullarda eğitimin nitelikli olmasında öğretmenlerin mesleki yöndengelişmeleri oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaöğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerini değerlendirmektir. Araştırma, Eskişehir il merkezindeki 42 ilköğretim okulunda yapılmıştır. Araştırma verileri okul yöneticilerinden görüşme tekniği ile elde edilmiştir.Verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim okullarında okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinlikleri tür, sıklık ve sürebakımından düşük düzeyde, yoğunluk ve zaman bakımından ise çok kısıtlı olarak gerçekleştirildiği, bunun yanı sıra eğitim gereksinimlerini belirleme, eğitimiplanlama, program hazırlama, eğitimi yürütme ve eğitimi değerlendirmeyeyönelik çalışmaların yüzeysel olarak yapıldığı ortaya çıkmıştır. Bu nedenle,okullarda okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin yeterli düzeyde yapılamadığı yargısına ulaşılmıştır
Diğer ID | JA75JF54ZK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188 |