BibTex RIS Kaynak Göster

AMASYA’DAKİ “EĞİTİMDE DRAMA” KURSLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 188, 174 - 190, 01.10.2010

Öz

Hizmet-içi eğitim (HİE), öğretmenlerin mesleki gelişimlerini amaçlayanve bu konuda öğretmenlere değişik alternatifler sunan bir eğitim şeklidir.Drama, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlayan bir öğretimyöntemidir. Bu çalışmada, Amasya’da düzenlenen “Eğitimde DramaKursları”nın yansımaları sunulmuştur. Kurslara toplam 120 öğretmen katılmıştır. Kurs süresi 20 saat olarak belirlenmiştir. Özel durum metodolojisinin kullanıldığı çalışmada, nitel veriler toplanmıştır. Veriler; mülakat, gözlem ve doküman incelemesi teknikleriyle toplanmıştır. Çalışma bulguları öğretmenlerinkursu beğendiklerini ve drama yöntemiyle ilgili yararlı bilgi ve beceriler kazandıklarını göstermiştir. Öğretmenler kursun hem öğretici hem de eğlenceli birdeneyim olduğunu ifade etmişlerdir. Kurs; öğretmenleri derslerinde dramayıkullanmaları konusunda cesaretlendirmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45FC66MF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seher Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188

Kaynak Göster

APA Tekin, S. (2010). AMASYA’DAKİ “EĞİTİMDE DRAMA” KURSLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 174-190.