BibTex RIS Kaynak Göster

VISUAL CULTURE AND MEDIA LITERACY Public Description of Art Education

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 187, 251 - 268, 01.07.2010

Öz

Visual culture is regarded as a fact by clustering contexts of design and
aesthetic. We observe the changes over systems creating scenes and technological
apparatus. The reason fort he said-change is based on the outstanding effects
such as media and its technologies. As a result, media products set up visual
culture and therefore art education and media products need to be considered
together. Literacy in media becomes a vital pedagogy form in the process of
understanding, assessment, commenting, reflecting and reception pertaining to
all potentials of visual culture. Besides this, media and its products, which
means a factor that provides with public sides of art education, owns the potentials
that are likely to influence in art motives in response to tendencies of massculture.
In this context, it might be said that pedagogical fields such as visual literacy,
media literacy, visual culture education, art education for life and media
education forms new ways of contemporary art education by being interacted
civilized with each other.

GÖRSEL KÜLTÜR VE MEDYA OKURYAZARLIĞI: Sanat Eğitiminin Kamusal Açılımı

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 187, 251 - 268, 01.07.2010

Öz

Görsel kültür genel olarak tasarımsal ve estetik bağlamlar içinde düşünülen bir olgudur. Günümüzde görsellik kavramının görüntü üreten sistemlerve teknolojik araçlar sayesinde değişime uğradığını görmekteyiz. Bunu sağlayan en etkili unsur olarak, medya ve ona ait teknolojiler gösterilmektedir.Sonuçta, görsel kültürü büyük ölçüde medya üretimlerinin oluşturması, sanateğitimi ile medya üretimlerini birlikte düşünme gereğini ortaya koymaktadır.Medya okuryazarlığı, görsel kültürün tüm sanatsal potansiyellerini anlama,değerlendirme, yorumlama, yansıtma ve alımlama süreçleri içinde önemlipedagojik bir konuma taşınmaktadır. Sanat eğitiminin kamusal açılımını sağlayan faktör olarak da dikkat çeken medya ve medya üretimleri, kitle kültürü eğilimleri açısından sanatsal motivasyonları etkileyebilecek potansiyellere sahiptir.Bu bağlamda, görsel okuryazarlık, medya okuryazarlığı, görsel kültür eğitimi,yaşam için sanat eğitimi ve medya eğitimi gibi pedagojik sahaların birbirleriyleetkileşimli olarak çağdaş sanat eğitiminin yeni doğrultularını oluşturduklarısöylenebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79DC78VV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Metin Eker Bu kişi benim

Hasbi Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 187

Kaynak Göster

APA Eker, M., & Aslan, H. (2010). GÖRSEL KÜLTÜR VE MEDYA OKURYAZARLIĞI: Sanat Eğitiminin Kamusal Açılımı. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 251-268.