BibTex RIS Kaynak Göster

KULLANIMININ SORU SORMA BECERİLERİNE ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 187, 328 - 349, 01.07.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi toplam 75 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma nitelbir çalışmadır. I.deney grubunda ana ve alt konu başlıkları yalnızca soru cümleleri şeklinde yapılandırılmış power-point sunusu; 2.deney grubunda ise düzcümleler şeklinde yapılandırılmış power-point sunusu ile anlatım yöntemi vesoru-cevap tekniği kullanılarak uygulama yapılmıştır. Kontrol grubunda isegeleneksel öğretim uygulanmıştır. Uygulama sonunda öğrencilerin hazırladıkları sorular, analiz edilmiştir. Öğretim materyallerinde soruların kullanılmasının ve öğretim sürecinde sorulardan yararlanılmasının, öğrencilerin niteliklisorular sorabilme yeterlilikleri üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Öğretim materyallerinde soruların mesaj tasarım aracı olarak benimsenmesiönerilebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78CH62FE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özgen Korkmaz Bu kişi benim

Rüştü Yeşil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 187

Kaynak Göster

APA Korkmaz, Ö., & Yeşil, R. (2010). KULLANIMININ SORU SORMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 328-349.