Öz
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerinin bazı değişkenlere göre (cinsiyet, bölüm, aile yanında okuyup okumama durumları,
aile geliri, baba ve anne eğitim durumu ve iş deneyimi) incelenmesidir. Araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Model uyarınca, veri
toplamak amacıyla, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde dört farklı devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören Fen Bilgisi, İlköğretim Matematik, Sınıf, Zihin Engelliler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (PDR), Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarından Deveci ve Çepni (2015) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik (ÖAYGÖ)’ ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adayları lisans üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi olup sayıları 488’dir. Ölçeğin orijinalinde en düşük Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .77’dir. Bu araştırma sonucunda elde edilen Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .92’dir. Veri toplama aracı ile elde edilen veriler istatistik paket programı yardımıyla çözümlenmiş, yorumlanmış ve ulaşılan sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. Yapılan bu çalışma eğitim fakültelerindeki öğretmen yetiştirme eğitimine katkı sağlayacak ve öğretmen
adaylarının girişimciliklerine yönelik veri sağlama ve yorum getirme açısından önemli olacaktır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının, aile yanında okuyup okumama durumları, anne ve baba eğitim durumları, aile gelir durumu girişimcilik düzeylerini etkilememektedir. Cinsiyet, bölüm ve iş deneyimine ise bağlı olduğu görülmektedir.