Öz: Bu çalışmanın amacı bazı Avrupa ülkelerinde (Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda,
Polonya) ve Türkiye’de ilkokullarda uygulanan yabancı dil eğitim programlarının karşılaştırmalı
olarak incelenmesidir. Araştırmada, ülkelerin yabancı dil öğretim programlarını karşılaştırmak
amacıyla betimsel model kullanılmıştır. Araştırmada, Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda,
Polonya ve Türkiye’de ilkokullarda uygulanan yabancı dil öğretim programlarının genel
özellikleri, yapısı ve işleyiş, hedef ve davranışlar, içerik, eğitim durumları, sınama durumları
açısından benzerlikler ve farklılıklar belirlenmiştir. Veri kaynağı oluşturulurken amaçlı
örnekleme tekniklerinden biri olan ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin
elde edilmesinde nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmış,
verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılarak veriler karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın sonucunda yabancı dil öğretim programları incelendiğinde Türkiye’de merkezi bir
program hazırlandığı ve programın ülke genelinde uygulandığı belirlenmiştir. İncelenen AB
ülkelerinde (Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda, Polonya) ise çerçeve programların
hazırlandığı ve okulların kendi programlarını düzenleyebildiği tespit edilmiştir.
İngilizce öğretim programı yabancı dil eğitimi karşılaştırmalı eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM |