Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin
yazdıkları hikâyelerdeki konu, ana karakter, zaman ve mekân unsurlarını sınıf
düzeylerine göre incelemektir. Bu amaç doğrultusunda şu sorulara cevap
aranmıştır: “İlkokul öğrencilerinin yazdıkları hikâyelerdeki, konu, ana
karakter, zaman ve mekân tercihleri sınıf seviyelerine göre farklılaşmakta
mıdır?” Araştırma nitel modelde ve durum çalışması deseninde tasarlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, ilkokul öğrencilerinden seçilen 200 öğrenci
oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örneklem tekniği ile belirlenmiştir.
Araştırmanın veri toplama süreci üç aşamadan oluşmuştur: Hikâye yazma çalışma
kâğıdının oluşturulması, çalışma grubunun belirlemesi ve gruba uygulamanın
açıklanması, uygulamanın yapılması. Araştırmadan elde edilen veriler, içerik
analizi ve betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Öğrencilerin hikâyelerinde
tercih ettikleri unsurların, her sınıf düzeyinde anlamlı olup olmadığını tespit
etmek için çapraz tablo ve ki-kare testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları,
ilkokul öğrencilerinin hikâye yazarken kullandıkları, konu, ana karakter, zaman
ve mekân unsurlarının sınıf seviyesine göre farklılaştığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 227 |