Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’da yer alan Jules Verne’in yazarı olduğu kitaplardan birinin, Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim Programının (2018) kazanımlarıyla ilişkisinin ortaya çıkarılmasını amaçlayan bu nitel çalışmanın yöntemi doküman incelemesidir. Çalışmada incelenen doküman ‘Dünyanın Merkezine Yolculuk’ isimli kitaptır. Kitap, araştırmacılar tarafından okunarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda, kitap içeriği, 9. sınıf düzeyindeki kazanımların %40,9’u ve 10. sınıf düzeyindeki kazanımların ise %35,9’u ile ilişkilendirilebilmiştir. Bu oranlar 11. ve 12. sınıf düzeylerinde sırasıyla %12,9 ve %2,9’dur. Kazanımlarla ilişkilendirilme oranlarına ünite temelinde bakıldığında oran 9. sınıf düzeyinde ‘Fizik Bilimine Giriş’ ve ‘Elektrostatik’ üniteleri ile 10. Sınıf düzeyinde ‘Basınç ve Kaldırma Kuvveti’ ünitelerinde %75’e kadar çıkmaktadır. Bazı ünitelerde ise hiçbir kazanımla ilişkilendirme yapılamamıştır. Bu çalışmada sunulan ilişkilendirme örneklerinin öğretmenlere ders süreçlerini planlamalarında, ders kitabı yazarlarına yazım süreçlerinde ve akademisyenlere hem ders süreçlerini planlamada hem de yeni araştırmalarını tasarlamalarında yol gösterebileceği düşünülmektedir.
Eğitim Bilişim Ağı fizik dersi öğretim programı Dünya’nın Merkezine Yolculuk çocuk kitapları disiplinlerarası öğretim
The method of this qualitative study aiming to reveal the associations of one of the books written by Jules Verne on the Education Informatics Network (EBA) with the acquisitions of the Secondary Education Physics Course Curriculum (2018) is document analysis. The document examined in the study is the book named "Journey to the Center of the Earth". The book was read by the researchers and subjected to content analysis. As a result of the analysis, the content of the book could be associated with 40.9% of the acquisitions at the 9th grade and 35,9% of the acquisitions at the 10th grade. These rates are 12.9% and 2.9% at the 11th and 12th grade levels, respectively. Considering the ratio of associations with acquisitions on a unit basis, the rate rises up to 75% at the 9th grade 'Introduction to Physics' and 'Electrostatic' units and 10th grade 'Pressure and Buoyant Force' unit. In some units, it was not possible to associate with any acquisition. It is thought that the association examples presented in this study can guide teachers in planning their lesson processes, textbook authors in writing processes, and academicians in both planning lesson processes and designing new researches.
Education Informatics Network physics course curriculum Journey to the Center of the Earth children's books interdisciplinary teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM |