Bu araştırmada halk oyunları öğretiminde kullanılan bireyselleştirilmiş öğretim modeline ilişkin öğrenci deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Bolu İli Merkez İlçede bulunan bir ortaokulun 5. sınıfında öğrenim görmekte olan 12 öğrenci oluşturmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninin kullanıldığı araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış odak grup görüşmeleri ile elde edilmiştir. Çalışmada katılımcı öğrencilere dokuz hafta boyunca bireyselleştirilmiş öğretim modeli ile halk oyunları işlenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiş ve analizler sonucunda bireyselleştirilmiş öğretim modeli ile halk oyunu uygulamasına ilişkin “Duygular” ve “Görüşler” olmak üzere iki ana temaya ulaşılmıştır. Bu ana temaların altında ise “Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli, Halk Oyunları, Çalışma Kitabı ve Teknoloji Desteği” olmak üzere dört alt tema yer almıştır. Çalışmada elde edilen bulgular incelendiğinde, uygulanan modelin öğrenmede yeterli ve etkili bir model olduğu ve öğrenme sürecinde çeşitlilik oluşturma, özerklik sağlama ve tekrarlanabilirlik gibi katılımcılara pek çok avantaj sağladığı belirlenmiştir. Araştırmada öğretilen halk oyunları, öğrencilere kültürü öğrenme ve yaşatma imkânı sunarken, çalışmalar esnasında öğrencilerin eğlenmelerine, keyif almalarına ve kendilerini mutlu hissetmelerine olanak sağladığı belirlenmiştir. Araştırmada model kapsamında hazırlanan çalışma kitabı, katılımcılar tarafından oldukça etkili ve yararlı bulunmuş, öğrencilere özerklik sağladığı belirlenmiştir. Ayrıca çalışma kitabını destekleyici unsur olan teknolojik desteğin ise, öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve öğrenme sürecine oldukça yüksek düzeyde destek sağladığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin bireyselleştirilmiş öğretim modeli ile ilgili olumlu duygu ve görüşlere sahip oldukları, modelin halk oyunları öğretiminde alternatif bir model olarak kullanılabileceği söylenebilir.
beden eğitimi ve spor modelle öğretim bireyselleştirilmiş öğretim modeli halk oyunu deneyim
This study aims to examine students’ experiences on the personalized system of instruction used in folk dance education. The study group of this research consists of 12 fifth-grade students attending a middle school in the Central District of Bolu during the 2023-2024 academic year. In the research, where the phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used, the data were collected using semi-structured focus group interviews. In the study, folk dances were taught to the participating students using the personalised system of instruction for nine weeks. The data obtained from the research were analyzed by content analysis and as a result of the analysis, they were grouped under two main themes: “Emotions” and “Opinions” regarding the personalised system of instruction and folk dance application. Under these two main themes, four sub-themes were identified: "Personalized System of Instruction Model," "Folk Dances," "Workbook," and "Technology Support." When the findings obtained in the study were examined, it was determined that the system applied was an adequate and effective model in learning and provided many advantages to the participants such as creating diversity in the learning process, providing autonomy and repeatability. While the folk dances taught in the research provide students the opportunity to learn/live the culture, it was determined that the students had fun, enjoyed themselves and felt happy during the activities. In the research, the workbook prepared as a part of the system was found to be highly effective and useful by the participants, and it was determined to provide students with autonomy. Additionally, it was found out in the research that the technological support used as a supplementary element to the workbook facilitated learning and provided significant support to the learning process. In conclusion, it can be said that students have positive feelings and opinions about the personalised system of instruction, and it can be used as an alternative approach in folk dance education.
physical education and sport teaching with the model personalised system of instruction folk dance experience
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2024 |
| Kabul Tarihi | 19 Mart 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 54 Sayı: 247 |