Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of The Pedagogical Formation Education Students Related to The Criteria of Teacher Assignment

Yıl 2019, , 1515 - 1530, 27.04.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.494414

Öz

In this research, the opinions of the pedagogical formation students about teacher appointment criteria were examined. The study used case science pattern of qualitative research methods. The study group consisted of 52 students from various faculties who received pedagogical formation education in the Faculty of Education of Fırat University. Descriptive analysis was applied on the data obtained and the sample views of the participants were included in the study. According to the results of the study; the students stated that KPSS is not an adequate measurement tool for assignment of teachers and that the academic achievement was taken into consideration and the quality of teachers is ignored. They stated that the oral examination caused favoritism and injustice and therefore was unnecessary. It has been concluded that the expression skill, field knowledge, personality traits and communication skills should be taken into consideration for the teachers to be appointed. 

Kaynakça

  • Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-31. http://www.insanbilimleri.com/ojs/index.php/uib/article/view/167 adresinden alınmıştır.
  • Erdem, E., & Soylu, Y. (2013). Öğretmen Adaylarının KPSS ve Alan Sınavına İlişkin Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Gençtürk, E., Akbaş, Y., & Kaymakçı, S. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bakış açısıyla ideal öğretmenin özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1559-1572.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., & Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
  • Karataş, S., Güleş, H. (2013). Öğretmen atamalarında esas alınan merkezi sınavın (KPSS) öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 102-119.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14.
  • Kılıçkaya, F. (2009). “İngilizce Öğretmen Adaylarının KPSS Hakkındaki Görüş Ve Önerileri”, XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 1-3 Kasım 2009, Ege Üniversitesi, İzmir https://www.pegem.net/Akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=103124 adresinden erişilmiştir.
  • Köroğlu, M., (2015). Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlikleri ve Öğrenme Stili Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Kuran, K. (2013). Öğretmen Adaylarının Kpss Kursu Veren Dersanelere ve KPSS’ye İlişkin Görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 143-157.
  • Memduhoğlu, H. B., Kayan, M. F. (2017). Öğretmen Seçme ve Atama Uygulaması Olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1259-1288.
  • Nartgün, Ş. S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 47-58.
  • Olson, Joanne K. 2008. The crucial role of the teacher. Science and Children. 46(2), 45-49.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik tutumları. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitapçığı (Cilt-I), 413-423. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri

Yıl 2019, , 1515 - 1530, 27.04.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.494414

Öz

Bu araştırmada öğretmen atama kriterlerine
ilişkin pedagojik formasyon öğrencilerinin görüşleri incelenmiştir. Araştırmada
nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. çalışma
grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinde pedagojik formasyon eğitimi alan
çeşitli fakültelerden öğrencilerin oluşturduğu 52 kişi oluşturmaktadır. Elde
edilen veriler üzerinde içerik analizi uygulanmış ve çalışmada katılımcıların
örnek görüşlerine yer verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrenciler
KPSS’nin öğretmen atamaları için yeterli bir ölçme aracı olmadığını, bu sınavla
akademik başarının dikkate alındığını Öğretmen adaylarının alan bilgilerinin
ölçülmesi açısından alan sınavının gerekli olduğunu ifade etmişlerdir. Sözlü
sınavın adam kayırma ve adaletsizliğe neden olduğunu, bu nedenle gereksiz
olduğunu ifade etmişlerdir. Atanacak öğretmenlerde anlatım becerisi, alan
bilgisi, kişilik özellikleri ve iletişim becerilerinin dikkate alınması
gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-31. http://www.insanbilimleri.com/ojs/index.php/uib/article/view/167 adresinden alınmıştır.
  • Erdem, E., & Soylu, Y. (2013). Öğretmen Adaylarının KPSS ve Alan Sınavına İlişkin Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Gençtürk, E., Akbaş, Y., & Kaymakçı, S. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bakış açısıyla ideal öğretmenin özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1559-1572.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., & Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
  • Karataş, S., Güleş, H. (2013). Öğretmen atamalarında esas alınan merkezi sınavın (KPSS) öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 102-119.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14.
  • Kılıçkaya, F. (2009). “İngilizce Öğretmen Adaylarının KPSS Hakkındaki Görüş Ve Önerileri”, XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 1-3 Kasım 2009, Ege Üniversitesi, İzmir https://www.pegem.net/Akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=103124 adresinden erişilmiştir.
  • Köroğlu, M., (2015). Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlikleri ve Öğrenme Stili Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Kuran, K. (2013). Öğretmen Adaylarının Kpss Kursu Veren Dersanelere ve KPSS’ye İlişkin Görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 143-157.
  • Memduhoğlu, H. B., Kayan, M. F. (2017). Öğretmen Seçme ve Atama Uygulaması Olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1259-1288.
  • Nartgün, Ş. S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 47-58.
  • Olson, Joanne K. 2008. The crucial role of the teacher. Science and Children. 46(2), 45-49.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik tutumları. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitapçığı (Cilt-I), 413-423. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Polat Bu kişi benim 0000-0002-3351-1101

Tuncay Yavuz Özdemir 0000-0001-6474-5915

Murat Demirkol 0000-0002-3351-1101

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Polat, H., Özdemir, T. Y., & Demirkol, M. (2019). Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 1515-1530. https://doi.org/10.33206/mjss.494414
AMA Polat H, Özdemir TY, Demirkol M. Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri. MJSS. Nisan 2019;8(2):1515-1530. doi:10.33206/mjss.494414
Chicago Polat, Hakan, Tuncay Yavuz Özdemir, ve Murat Demirkol. “Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, sy. 2 (Nisan 2019): 1515-30. https://doi.org/10.33206/mjss.494414.
EndNote Polat H, Özdemir TY, Demirkol M (01 Nisan 2019) Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 2 1515–1530.
IEEE H. Polat, T. Y. Özdemir, ve M. Demirkol, “Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri”, MJSS, c. 8, sy. 2, ss. 1515–1530, 2019, doi: 10.33206/mjss.494414.
ISNAD Polat, Hakan vd. “Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/2 (Nisan 2019), 1515-1530. https://doi.org/10.33206/mjss.494414.
JAMA Polat H, Özdemir TY, Demirkol M. Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri. MJSS. 2019;8:1515–1530.
MLA Polat, Hakan vd. “Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 2, 2019, ss. 1515-30, doi:10.33206/mjss.494414.
Vancouver Polat H, Özdemir TY, Demirkol M. Öğretmen Atama Kriterlerine İlişkin Pedagojik Formasyon Eğitimi Öğrencilerinin Görüşleri. MJSS. 2019;8(2):1515-30.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155