Küreselleşme, rekabet ve gelişen teknoloji neticesinde örgütlerin önemli sermayelerinden biri de çalışanlar olmuştur. Çalışanlarını önemseyip değer veren örgütlerin amaç ve hedeflerine ulaşması kolaylaşmaktadır. Bu kolaylaştırı rolde çalışanlar yönetici ve örgütlerine güvenerek örgütün amaç ve değerlerini kabul etmektedir. Bu kabul ile örgütsel bağlılık sağlanmakta ve neticesinde performansa yansımaktadır. Bu yansıma iş hayatında çalışan faktörünü sıradan bir üretim faktörü olmaktan ziyade fikirlerin geliştirildiği, yaratıcılığın önemsendiği, rekabette ön plana geçildiği ve yenilikçiliğin bir değer olarak görülmesini sağlamaktadır. Bu durum çalışanların performans, verim ve memnuniyetini arttırarak örgütsel bağlılıklarını güçlendirmektedir. Bu bağlamda yapılan bu çalışmanın amacı; örgütsel bağlılığın iş performansı üzerindeki etkileşiminin belirlenmesidir.
Çalışma kapsamında; Adana il merkezindeki 112 Acil Servis çalışanlarından 208 gönüllü çalışana ulaşılmıştır. Korelasyon analiz sonucu elde ettiğimiz bulgularla örgütsel bağlılık ve (r= 0,253) alt faktörleri (Duygusal r=0.298, Devam r=0.057, Normatif r=0.276) ile iş performansı arasında çok zayıf ve zayıf düzeyde pozitif yönlü anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonucu örgütsel bağlılığın (β=0.278 p<0.05) ve alt faktörleri Duygusal Bağlılığın (β=0.257 p<0.05), Normatif bağlılığın (β=0.204 p<0.05) sonucuyla iş performansını pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca örgütsel bağlılığın alt faktörü Devam bağlılığının (β= 0.038 p>0.05) sonucuyla iş performansını etkilemediği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)