Gastronomi ve mutfak sanatları eğitimininde verimliliği ve kaliteyi arttırmak için bazı gereksinimler ortaya çıkmaktadır. Bu gereksinimler verilen uygulamalı eğitimin durumuna göre şekillenmektedir. Eğitimde kaliteyi arttırmak ve eğitimin niteliğini korumak için bu ihtiyaçlar önem arz etmektedir. İhtiyaçlardan biri de donanımlı öğretim elemanlarıdır. Bu bağlamda Türkiye’de lisans düzeyinde gastronomi ve mutfak sanatları eğitimi veren kurumlardaki öğretim üyelerinin niteliksel ve niceliksel açıdan incelenmesi temel amaç olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Katılımcılara iki adet açık uçlu soru yöneltilmiştir. Araştırma için Türkiye’de aktif bir şekilde gastronomi ve mutfak sanatları eğitimi veren 68 kurumda istihdam edilen bölüm başkanlarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu kurumlar içerisinden 38 bölüm başkanı ile mülakat yapılmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda temalar oluşturulmuş, amaca uygun olacak şekilde yorumlanmış ve katılımcılardan alınan bulgular analiz edilmiştir. Gastronomi ve mutfak sanatları eğitiminde istihdam edilen 406 öğretim üyesinin lisans mezuniyet alanları araştırılarak çalışma desteklenmiştir. Araştırma sonucuna göre Türkiye’de gastronomi ve mutfak sanatları eğitiminde istihdam edilen öğretim üyelerinin 46 farklı alandan mezun olduğu ve genele bakıldığında bu alanlar içerisinde gastronomi mezuniyetine sahip kişilerin sadece %14’lük bir paya sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuç doğrultusunda gastronomi eğitiminin fiziki olanağına, akademik yapısına ve akademik üyelerin niteliğine, niceliğine yönelik öneriler sunulmuştur.
Some requirements arise in order to increase efficiency and quality in gastronomy and culinary arts education. These requirements are shaped according to the state of applied education. These needs are important in order to increase the quality of education and to protect the quality of education. One of the needs is well-equipped teaching staff. Practical training is important in gastronomy and culinary arts education. In order to realize the applied education, there is a need for faculty members who are educated in the field with appropriate professional fields. Investigation of the qualitative and quantitative terms in this context, Turkey gastronomy and culinary arts education at the undergraduate level in academic institutions has been identified as the main objective. For this purpose, semi-structured interview technique, one of the qualitative research methods, was used. Two open-ended questions were asked to the participants. Research in an active way in Turkey for gastronomy and culinary arts education organization that has tried to reach the 68 department heads are employed. Among these institutions, 38 department heads were interviewed. Based on the information obtained, themes were created, interpreted in accordance with the purpose, and the findings from the participants were analyzed. The literature of the study was supported by researching the undergraduate graduation areas of 406 faculty members employed in gastronomy and culinary arts education. According to the survey results in Turkey gastronomy and the culinary arts have reached the conclusion that the training of employed faculty members have graduated from 46 different areas. Some suggestions were presented to researchers and public institutions in line with the results obtained.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)