BibTex RIS Kaynak Göster

A FIELD RESEARCH FOR DETERMINING ENTREPRENEURIAL CHARACTERISTICS OF STUDENTS WHO ARE IN DIFFERENT INSTRUCTION LEVEL

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 17, 01.03.2014

Öz

Education in which is provided different instruction levels in universities plays a important role in influencing viewpoints to entrepreneurship of students. Students who received education in different instruction levels possess about knowledge and skills that are taking risk, opening to new ideas, self-confidence, having vision, evaluation of opportunities, setting up your own business. The aim of the study is to determine entrepreneurial characteristics students of associate degree, degree, master degree and doctorate. However, the students who are in different instruction levels expose whether they have different entrepreneurial characteristics or not. In a nutshell, the aim is to measure the effect of instruction level on entrepreneurial characteristics. In this context, the survey form that is created after domestic and foreign literature research was enforced reliability analysis. At the same time, the survey form that is used 5-point likert scale was applied to university students who are in different instruction levels. And after the obtaining datas are analyzed, some solutions were offered. Result of the analysises, it was seen that there are significiant differences between students of associate degree and doctorate, associate degree and master degree, degree and master degree, degree and doctorate

Kaynakça

  • Ağca, V., ve Yörük, D., (2006), Bağımsız Girişimcilik ve İç Girişimcilik Arasındaki Farklar: Kavramsal Bir Çerçeve, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2: 155-173
  • Balaban, Ö. ve Özdemir Y. (2008)ž Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneğiž . Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 3, (2), 133-147
  • Bilge, H., & Bal V. (2012). Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2012/2, 16, 131-148.
  • Bozkurt Ç. Ö. (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ekpoh, I. U., & Edet, A. O. (2011). Entrepreneurship Education and Career Intentions of Tertiary Education Students in Akwa Ibom and Cross River States, Nigeria, International Education Studies, 4, 1, 172-178.
  • Henry, C., Hill, F., & Leitch, C. (2003). Entrepreneurship education and Training, England: Ashgate Publishing Ltd.
  • Izedonmi, F., ve Okafar, C. (2005). Assessment Of The Entrepreneurial Characteristic And Intentions Among, Academic IFE Psycholog, 16, 2, 153-168.
  • İşcan, Ö., & Kaygın, F. (2011). Potansiyel Girişimciler Olarak Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3, 2, 275-286.
  • Kaya, D., Güzel; D., & Çubukçu, B. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Araştırılması: Atatürk Üniversitesinde Bir Araştırma, Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 1, 2, 77-89.
  • Kılıç, R., Keklik, B., & Çalı, N. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Bandırma İİBF İşletme Bölümü Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17, 2, 423-435.
  • Kırılmaz.S. K., (2013), Sosyal Girişimcilerin Girişimcilik ve Dönüştürücü Liderlik Algılarının Belirlemesine Yönelik Bir Araştırma, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(1): 103-128
  • İrmiş, A., ve Özdemir, L., (2011), Girişimcilik ve Yenilik İlişkisi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1): 139-161
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, XIV, II, 209-226.
  • Kumar, S. A., Poornim,S.C., Abraham, K.M. & Jayashree, K. (2003). Enterpreneurship & Development, New Delhi: New Age International Publishers.
  • Kuratko, F.D., & Hodgetts, M.R. (2009). Enterpreneurship Theori Process Practice. (4 rd ed.). Canada: Congage Learning Products.
  • Küçük, O. (2009). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Mohanty, S. K. (2005) Fundamantals of Enterpreneurship, India: Practice-Hall of India.
  • Özdevecioğlu, M., ve Cingöz, A., (2009), Sosyal Girişimcilik ve Sosyal Girişimciler: Teorik Çerçeve, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32: 81-95
  • Raposo, M., & Paço D.A. (2011), Entrepreneurship Education: Relationship Between Education And Entrepreneurial Activity, Psicothema, 23, 3, 453-457.
  • Saravanakumar, M., & Saravanan, S. (2012). Entrepreneurship Education Shaping Students, Entrepreneurial Intention European Journal of Social Sciences, 33, 2, 317-323.
  • Yılmaz, E., & Sünbül, A.M. (2009). Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 195-2003.

.FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 17, 01.03.2014

Öz

Üniversitelerde farklı öğrenim düzeylerinde verilen eğitimin, öğrencilerin girişimciliğe olan bakış açılarını etkilemede önemli rol oynamaktadır. Öğrenciler farklı öğrenim düzeylerinde aldıkları eğitimlerle, risk alma, yeni fikirlere açık olma, özgüven, vizyon sahibi olma, fırsatları değerlendirme ve kendi işini kurma konusunda bilgi ve becerilere sahip olmaktadırlar. Çalışmanın amacı, üniversitede öğrenim gören ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini belirlemek, farklı öğrenim düzeylerindeki öğrencilerin, farklı girişimcilik özelliklerine sahip olup olmadıklarını ortaya çıkarmak ve öğrenim düzeylerinin girişimcilik özellikleri üzerine etkisini ölçmektir. Bu kapsamda çalışmada yerli ve yabancı literatür araştırması sonucunda oluşturulan anket formu güvenilirlik analizine tabi tutulmuş ve 5’li likert ölçeği kullanılarak farklı öğrenim düzeyindeki üniversite öğrencilerine uygulanmış elde edilen veriler analiz edilerek çözüm önerilerinde bulunulmuştur. Analizler sonucunda ön lisans ile doktora, ön lisans ile yüksek lisans, lisans ile yüksek lisans, lisans ile doktora öğrencileri arasında anlamlı derecede farklılık olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Ağca, V., ve Yörük, D., (2006), Bağımsız Girişimcilik ve İç Girişimcilik Arasındaki Farklar: Kavramsal Bir Çerçeve, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2: 155-173
  • Balaban, Ö. ve Özdemir Y. (2008)ž Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneğiž . Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 3, (2), 133-147
  • Bilge, H., & Bal V. (2012). Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2012/2, 16, 131-148.
  • Bozkurt Ç. Ö. (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ekpoh, I. U., & Edet, A. O. (2011). Entrepreneurship Education and Career Intentions of Tertiary Education Students in Akwa Ibom and Cross River States, Nigeria, International Education Studies, 4, 1, 172-178.
  • Henry, C., Hill, F., & Leitch, C. (2003). Entrepreneurship education and Training, England: Ashgate Publishing Ltd.
  • Izedonmi, F., ve Okafar, C. (2005). Assessment Of The Entrepreneurial Characteristic And Intentions Among, Academic IFE Psycholog, 16, 2, 153-168.
  • İşcan, Ö., & Kaygın, F. (2011). Potansiyel Girişimciler Olarak Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3, 2, 275-286.
  • Kaya, D., Güzel; D., & Çubukçu, B. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Araştırılması: Atatürk Üniversitesinde Bir Araştırma, Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 1, 2, 77-89.
  • Kılıç, R., Keklik, B., & Çalı, N. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Bandırma İİBF İşletme Bölümü Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17, 2, 423-435.
  • Kırılmaz.S. K., (2013), Sosyal Girişimcilerin Girişimcilik ve Dönüştürücü Liderlik Algılarının Belirlemesine Yönelik Bir Araştırma, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(1): 103-128
  • İrmiş, A., ve Özdemir, L., (2011), Girişimcilik ve Yenilik İlişkisi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1): 139-161
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, XIV, II, 209-226.
  • Kumar, S. A., Poornim,S.C., Abraham, K.M. & Jayashree, K. (2003). Enterpreneurship & Development, New Delhi: New Age International Publishers.
  • Kuratko, F.D., & Hodgetts, M.R. (2009). Enterpreneurship Theori Process Practice. (4 rd ed.). Canada: Congage Learning Products.
  • Küçük, O. (2009). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Mohanty, S. K. (2005) Fundamantals of Enterpreneurship, India: Practice-Hall of India.
  • Özdevecioğlu, M., ve Cingöz, A., (2009), Sosyal Girişimcilik ve Sosyal Girişimciler: Teorik Çerçeve, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32: 81-95
  • Raposo, M., & Paço D.A. (2011), Entrepreneurship Education: Relationship Between Education And Entrepreneurial Activity, Psicothema, 23, 3, 453-457.
  • Saravanakumar, M., & Saravanan, S. (2012). Entrepreneurship Education Shaping Students, Entrepreneurial Intention European Journal of Social Sciences, 33, 2, 317-323.
  • Yılmaz, E., & Sünbül, A.M. (2009). Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 195-2003.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA97BS58CN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Metin Uluköy Bu kişi benim

Vasfi Kahya Bu kişi benim

Fatma Demirağ

Cemalettin Demireli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uluköy, M., Kahya, V., Demirağ, F., Demireli, C. (2014). .FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(1), 1-17.
AMA Uluköy M, Kahya V, Demirağ F, Demireli C. .FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. MJSS. Mart 2014;3(1):1-17.
Chicago Uluköy, Metin, Vasfi Kahya, Fatma Demirağ, ve Cemalettin Demireli. “.FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 3, sy. 1 (Mart 2014): 1-17.
EndNote Uluköy M, Kahya V, Demirağ F, Demireli C (01 Mart 2014) .FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 3 1 1–17.
IEEE M. Uluköy, V. Kahya, F. Demirağ, ve C. Demireli, “.FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI”, MJSS, c. 3, sy. 1, ss. 1–17, 2014.
ISNAD Uluköy, Metin vd. “.FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/1 (Mart 2014), 1-17.
JAMA Uluköy M, Kahya V, Demirağ F, Demireli C. .FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. MJSS. 2014;3:1–17.
MLA Uluköy, Metin vd. “.FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 1, 2014, ss. 1-17.
Vancouver Uluköy M, Kahya V, Demirağ F, Demireli C. .FARKLI ÖĞRENİM DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. MJSS. 2014;3(1):1-17.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155