BibTex RIS Kaynak Göster

HUMAN RESOURCES PROFILE RESEARCH IN LODGING SECTOR IN KYRGYZSTAN

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3, 69 - 92, 01.07.2015

Öz

In this research were aimed to determine the profile of human resources in Kyrgyzstan lodging sector. The data were obtained by questionnaire method from 379 employees who work in different positions of 18 hotel enterprises in Bishkek. According to findings, that the majority of employees are female and single. It was also identified that an important part of employees are 21 – 30 age and approximately one of two them bachelor graduates. However, it was determined that approximately three quarters of employees did not have formal tourism education in any level. Again, it was determined that more than half of employees work daily average 9 – 12 hours and predominantly earn less than $250 a month. Nevertheless, it was detected that the participants were generally pleased to work in lodging sector

Kaynakça

  • Akçadağ, S., & Özdemir, E. (2005). İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul’da Yapılan Ampirik Bir Çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 167 – 193.
  • Akgündüz, Y. & Bardakoğlu, Ö. (2012). Turistlerin Eğitim Durumu ve Cinsiyetlerinin Otel Seçimine Etkisi: İzmir’de Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (4), 13 – 29.
  • Akoğlan, M. & Kozak, N. (1995). Otel İşletmelerinde Personel Kullanım Alanları Üzerine Bazı Gözlemler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 36 – 39.
  • Amaoka-Twum, E. (2001). The Impact of Tourism On The Hospitality Industry of Ghana. Unpublished Msc Thesis, University of Birmingham, England.
  • Avcıkurt, C. (1994). Teknolojik Gelişmeler ve Turizm Sektörü. Turizm Yıllığı, Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Yayınları, Ankara, 28 – 36.
  • Baker, S., Bradley, P. & Huyton, J. (1998). Principles of Hotel Front Office Operations, Cassell Educational Limited, London, England.
  • Becic, E. & Crnjar, K. (2009). Trends on the Tourism Labour Market. Tourism and Hospitality Management, 15 (2), 205 – 216.
  • Boella, M. J. (2000). Human Resources Management in the Hospitality Industry. Seventh Edition, Nelson Thornes Ltd., United Kingdom.
  • Çakıcı, C., Unur, K. & Dönmez, B. (2010). Mersin Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu Öğrencileri Gözüyle Turizm Sektörü İşgücü Sorunları Üzerine Bir Araştırma, 11. Ulusal Turizm Kongresi, 02 – 05 Aralık 2010, Kuşadası, Aydın, Türkiye, 720 – 732.
  • Çelik, M. & Zalim, A. H. (2011). Yetenek Yönetimi Yaklaşımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 10 (20), 33 – 38.
  • Demirkaya, H. (2011). Turizm Sektöründe Rekabet ve İnsan Kaynakları Yönetimi: Oryantasyon ve Örgütsel Sosyalizasyon Kısa Dönemde İşe Yarar mı?, II. Turizmde İnsan Kaynakları Gelişimi Sempozyumu, 11 – 13 Mart 2011, Antalya, Türkiye, 13 – 31.
  • Didin, S. & Köroğlu, Ç. (2008). Konaklama İşletmelerinin Satışlar- Maliyetler Bakımından Rekabet Edebilme Durumu ve Gelecekten Beklentileri. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7), 111 – 120.
  • Erdem, B. & Karataş, A. (2015). The Effects of Cronyism on Job Satisfaction and Intention to Quit The Job in Hotel Enterprises: The Case of Three, Four And Five Star Hotels in Muğla, Turkey. Manas Journal of Social Studies, 4 (1), 55 – 74.
  • Erdem, B. (2003). Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetiminin Yeri ve Önemi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 5 (2), http://www.isguc.org/?p=article&id=136&cilt=5&sayi=2&yil=2003 09.03.2013] [Erişim Tarihi:
  • Erdem, B. (2010). Kat Hizmetleri Yöneticilerinin Hizmet Kalitesi Algıları: Konaklama İşletmelerinde Görgül Bir Araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 165 – 182.
  • Eren, D., Özgül, E. & Kaygısız, N. Ç. (2013). Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Memnuniyetlerinin Belirlenmesi: Nevşehir Üniversitesi Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 15 – 27.
  • Goldsmith, A., Nickson, D., Sloan, D. & Wood, R. C. (1997). Human Resource Management for Hospitality Services, Thomson Learning, London, England. Grzinic, J. (2008). Trends in Croation Hotel Industry. Retrieved 27 Mai, 2015 from http://feaa.ucv.ro/annals/v2_2008/0036v2-030.pdf
  • Hayes, D. K. & Ninemeier, J. D. (2009). Human Resources Management in the Hospitality Industry. John Wiley and Sons, Inc., USA.
  • Hoque, K. (2002). Human Resource Management in the Hotel Industry: Strategy, Innovation and Performance, Second Edition, Taylor & Francis Group, New York, USA.
  • http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14518/turizm-tesislerinin-belgelendirilmesine-ve-niteliklerin-. html [Erişim Tarihi: 10.01.2014]
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Sanatorium [Erişim Tarihi: 29.05.2015]
  • https://ru.wikipedia.org/wiki/Курорт [Erişim Tarihi: 29.05.2015]
  • http://www.ilo.org, ILO/UNWTO STATEMENT ON TOURISM AND EMPLOYMENT, Geneva/Madrid. http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/@ed_dialogue/@sector/documents/statement/wcms _162290.pdf [Erişim Tarihi: 02.06.2015]
  • Johnson, P. & Thomas, B. (1990). Employment in Tourism: A Review. Industrial Relations Journal, 21 (1), 36 – 48.
  • Karcılıoğlu, S. (2014). Ekonominin Lokomotifi Turizm ve İstihdam. http://www.turizmguncel.com/makale/ekonominin-lokomotifi-turizm-ve-istihdam-470.html [Erişim Tarihi: 28.11.2014]
  • Kılıç, Y. (2014). Turizm Sektörü İstihdamının Eğitim Durumu ve İnsangücü Planlaması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 419 – 436.
  • Kırgızistan Milli İstatistik Komitesi Turizm Raporu (2014). http://stat.kg/images/stories/docs/tematika/tourism/Tourism%202009-2013.pdf [Erişim Tarihi: 27.05.2015]
  • Mullins, L. J. (1995). Hospitality Management a Human Resources Approach, Second Edition, Pitman Publishing, London, England.
  • Özcan, M. (1994). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Muhasebesi. Turizm Yıllığı, Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Yayınları, Ankara, 248 – 256.
  • Riley, M., Ladkin, A. & Szivas, E. (2002). Tourism Employment (Analysis and Planning), Channel View Publications, Clevedon, Buffalo, Toronto, Sydney.
  • Saldamlı, A. (2000). Otel İşletmelerinde Stres Kaynakları Ve Çalışanlar Üzerindeki Etkileri: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (6), 288 – 302.
  • Sem, J. ve Clements C. (1996). Tourism and recreation management: strategies for public lands. Park and Recreation, 31 (9), 92 – 105.
  • Tarlan, D. & Tütüncü, Ö. (2001). Konaklama İşletmelerinde Başarım Değerlemesi ve İş Doyumu Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (2), 141 – 163.
  • Taşkın, E. (1997). Otel İşletmelerinde Yiyecek Maliyetlerinin Kontrolü ve Azaltılması (Bir Anket Uygulaması). Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye.
  • The Hospitality Sector in Europe (2013). An assessment of the economic contribution of the hospitality sector across 31 countries, A report by Ernst & Young commissioned by The Brewers of Europe with support from Hotrec.
  • Toskay, T. (1983). Turizm: Turizm Olayına Genel Yaklaşım, Der Yayınları, İstanbul, Türkiye.
  • Tunçer, P. (2012). Değişen İnsan Kaynakları Yönetimi Anlayışında Kariyer Yönetimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 203 – 233.
  • Tutar, F., Alpaslan, C., Tutar, E. & Çisil, E. (2013). Turizm Sektörünün İstihdam Üzerine Etkileri. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 2 (4), 14 – 27.
  • Türksoy, A. ve Türksoy, S. S. (2007). Otel İşletmelerinde Dış Kaynaklardan Yararlanma: Çeşme İlçesinde Turizm Belgeli Otel İşletmelerinde Dış Kaynaklardan Yararlanma Alanlarına İlişkin Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi I.I.B.F. Dergisi, 22 (1), 83 – 104.
  • Tüzün, İ. K. (2013). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının Farklılıkları ve İşgücü Devir Hızıyla İlişkileri. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 42 (1), 61 – 76.
  • United States Agency International Development (USAID) & M Vector Research Agency (2015). Kırgızistan Turizm Sektöründe İşgücü Arz ve Talep Analizi Araştırması, 28 Nisan 2015, Bişkek, Kırgızistan.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve Spss İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Usal, A. & Kurgun, O. A. (2006). Turizm İşletmelerinde Maliyet Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Ünlüönen, K., Tayfun, A. & Kılıçlar, A. (2007). Turizm Ekonomisi, Nobel Yayınevi, Ankara.
  • Wisikoti, I., Mutanga, M. & Nhuta (2012). The Significance of the Human Resources Role in the Hotel Sector in Harare, Zimbabwe. International Journal of Management & Business Studies, July – September, 2 (3), 48 – 50.
  • World Travel & Tourism Council (2013). Gender Equality and Youth Employment: Travel & Tourism as a Key Employer /media/files/reports/policy%20research/gender_equality_and_youth_employment_final.pdf [Erişim Tarihi: 29.05.2015] and Young People. London.
  • http://www.wttc.org/
  • World Travel & Tourism Council (2014). Travel & Tourism Economic Impact World. London. http://www.wttc.org/- /media/files/reports/economic%20impact%20research/regional%20reports/world2014.pdf [Erişim Tarihi: 29.05.2015]
  • World Travel & Tourism Counsil (2014), Economic Impact 2014 Kyrgyzstan, http://www.wttc.org/ /media/files/reports/economic%20impact%20research/country%20reports/kyrgyzstan2014.pdf [Erişim Tarihi: 28.05.2015]
  • Yıldız, Z. (2011). Turizm Sektörünün Gelişimi ve İstihdam Üzerindeki Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 3 (5), 54 – 71.
  • Yılmaz, B. & Yılmaz, Y. (1989). Kat Hizmetleri ve Yönetimi, İnce Ofset Baskı, Balıkesir, Türkiye.

Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3, 69 - 92, 01.07.2015

Öz

Bu araştırmada Kırgızistan konaklama sektöründeki insan kaynakları profilinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Veriler Bişkek’te faaliyet gösteren 18 adet konaklama işletmesinde farklı pozisyonlarda görev yapan 379 işgörenden anket yöntemiyle toplanmıştır. Bulgulara göre; işgörenlerin çoğunluğunun bayan ve bekar olduğu, önemli bir bölümünün 21 – 30 yaş aralığında bulunduğu ve yaklaşık her iki işgörenden birinin lisans mezunu olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte işgörenlerin yaklaşık dörtte üçünün herhangi bir turizm eğitimi almadıkları saptanmıştır. Yine örneklemin yarıdan fazlasının günde ortalama 9 – 12 saat çalıştıkları ve çoğunluğunun aylık ortalama ücretinin 250 doların altında olduğu belirlenmiştir. Buna rağmen katılımcıların yarıdan fazlasının konaklama sektöründe çalışmaktan memnun oldukları tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Akçadağ, S., & Özdemir, E. (2005). İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul’da Yapılan Ampirik Bir Çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 167 – 193.
  • Akgündüz, Y. & Bardakoğlu, Ö. (2012). Turistlerin Eğitim Durumu ve Cinsiyetlerinin Otel Seçimine Etkisi: İzmir’de Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (4), 13 – 29.
  • Akoğlan, M. & Kozak, N. (1995). Otel İşletmelerinde Personel Kullanım Alanları Üzerine Bazı Gözlemler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 36 – 39.
  • Amaoka-Twum, E. (2001). The Impact of Tourism On The Hospitality Industry of Ghana. Unpublished Msc Thesis, University of Birmingham, England.
  • Avcıkurt, C. (1994). Teknolojik Gelişmeler ve Turizm Sektörü. Turizm Yıllığı, Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Yayınları, Ankara, 28 – 36.
  • Baker, S., Bradley, P. & Huyton, J. (1998). Principles of Hotel Front Office Operations, Cassell Educational Limited, London, England.
  • Becic, E. & Crnjar, K. (2009). Trends on the Tourism Labour Market. Tourism and Hospitality Management, 15 (2), 205 – 216.
  • Boella, M. J. (2000). Human Resources Management in the Hospitality Industry. Seventh Edition, Nelson Thornes Ltd., United Kingdom.
  • Çakıcı, C., Unur, K. & Dönmez, B. (2010). Mersin Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu Öğrencileri Gözüyle Turizm Sektörü İşgücü Sorunları Üzerine Bir Araştırma, 11. Ulusal Turizm Kongresi, 02 – 05 Aralık 2010, Kuşadası, Aydın, Türkiye, 720 – 732.
  • Çelik, M. & Zalim, A. H. (2011). Yetenek Yönetimi Yaklaşımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 10 (20), 33 – 38.
  • Demirkaya, H. (2011). Turizm Sektöründe Rekabet ve İnsan Kaynakları Yönetimi: Oryantasyon ve Örgütsel Sosyalizasyon Kısa Dönemde İşe Yarar mı?, II. Turizmde İnsan Kaynakları Gelişimi Sempozyumu, 11 – 13 Mart 2011, Antalya, Türkiye, 13 – 31.
  • Didin, S. & Köroğlu, Ç. (2008). Konaklama İşletmelerinin Satışlar- Maliyetler Bakımından Rekabet Edebilme Durumu ve Gelecekten Beklentileri. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7), 111 – 120.
  • Erdem, B. & Karataş, A. (2015). The Effects of Cronyism on Job Satisfaction and Intention to Quit The Job in Hotel Enterprises: The Case of Three, Four And Five Star Hotels in Muğla, Turkey. Manas Journal of Social Studies, 4 (1), 55 – 74.
  • Erdem, B. (2003). Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetiminin Yeri ve Önemi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 5 (2), http://www.isguc.org/?p=article&id=136&cilt=5&sayi=2&yil=2003 09.03.2013] [Erişim Tarihi:
  • Erdem, B. (2010). Kat Hizmetleri Yöneticilerinin Hizmet Kalitesi Algıları: Konaklama İşletmelerinde Görgül Bir Araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 165 – 182.
  • Eren, D., Özgül, E. & Kaygısız, N. Ç. (2013). Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Memnuniyetlerinin Belirlenmesi: Nevşehir Üniversitesi Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 15 – 27.
  • Goldsmith, A., Nickson, D., Sloan, D. & Wood, R. C. (1997). Human Resource Management for Hospitality Services, Thomson Learning, London, England. Grzinic, J. (2008). Trends in Croation Hotel Industry. Retrieved 27 Mai, 2015 from http://feaa.ucv.ro/annals/v2_2008/0036v2-030.pdf
  • Hayes, D. K. & Ninemeier, J. D. (2009). Human Resources Management in the Hospitality Industry. John Wiley and Sons, Inc., USA.
  • Hoque, K. (2002). Human Resource Management in the Hotel Industry: Strategy, Innovation and Performance, Second Edition, Taylor & Francis Group, New York, USA.
  • http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14518/turizm-tesislerinin-belgelendirilmesine-ve-niteliklerin-. html [Erişim Tarihi: 10.01.2014]
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Sanatorium [Erişim Tarihi: 29.05.2015]
  • https://ru.wikipedia.org/wiki/Курорт [Erişim Tarihi: 29.05.2015]
  • http://www.ilo.org, ILO/UNWTO STATEMENT ON TOURISM AND EMPLOYMENT, Geneva/Madrid. http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/@ed_dialogue/@sector/documents/statement/wcms _162290.pdf [Erişim Tarihi: 02.06.2015]
  • Johnson, P. & Thomas, B. (1990). Employment in Tourism: A Review. Industrial Relations Journal, 21 (1), 36 – 48.
  • Karcılıoğlu, S. (2014). Ekonominin Lokomotifi Turizm ve İstihdam. http://www.turizmguncel.com/makale/ekonominin-lokomotifi-turizm-ve-istihdam-470.html [Erişim Tarihi: 28.11.2014]
  • Kılıç, Y. (2014). Turizm Sektörü İstihdamının Eğitim Durumu ve İnsangücü Planlaması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 419 – 436.
  • Kırgızistan Milli İstatistik Komitesi Turizm Raporu (2014). http://stat.kg/images/stories/docs/tematika/tourism/Tourism%202009-2013.pdf [Erişim Tarihi: 27.05.2015]
  • Mullins, L. J. (1995). Hospitality Management a Human Resources Approach, Second Edition, Pitman Publishing, London, England.
  • Özcan, M. (1994). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Muhasebesi. Turizm Yıllığı, Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Yayınları, Ankara, 248 – 256.
  • Riley, M., Ladkin, A. & Szivas, E. (2002). Tourism Employment (Analysis and Planning), Channel View Publications, Clevedon, Buffalo, Toronto, Sydney.
  • Saldamlı, A. (2000). Otel İşletmelerinde Stres Kaynakları Ve Çalışanlar Üzerindeki Etkileri: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (6), 288 – 302.
  • Sem, J. ve Clements C. (1996). Tourism and recreation management: strategies for public lands. Park and Recreation, 31 (9), 92 – 105.
  • Tarlan, D. & Tütüncü, Ö. (2001). Konaklama İşletmelerinde Başarım Değerlemesi ve İş Doyumu Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (2), 141 – 163.
  • Taşkın, E. (1997). Otel İşletmelerinde Yiyecek Maliyetlerinin Kontrolü ve Azaltılması (Bir Anket Uygulaması). Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye.
  • The Hospitality Sector in Europe (2013). An assessment of the economic contribution of the hospitality sector across 31 countries, A report by Ernst & Young commissioned by The Brewers of Europe with support from Hotrec.
  • Toskay, T. (1983). Turizm: Turizm Olayına Genel Yaklaşım, Der Yayınları, İstanbul, Türkiye.
  • Tunçer, P. (2012). Değişen İnsan Kaynakları Yönetimi Anlayışında Kariyer Yönetimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 203 – 233.
  • Tutar, F., Alpaslan, C., Tutar, E. & Çisil, E. (2013). Turizm Sektörünün İstihdam Üzerine Etkileri. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 2 (4), 14 – 27.
  • Türksoy, A. ve Türksoy, S. S. (2007). Otel İşletmelerinde Dış Kaynaklardan Yararlanma: Çeşme İlçesinde Turizm Belgeli Otel İşletmelerinde Dış Kaynaklardan Yararlanma Alanlarına İlişkin Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi I.I.B.F. Dergisi, 22 (1), 83 – 104.
  • Tüzün, İ. K. (2013). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının Farklılıkları ve İşgücü Devir Hızıyla İlişkileri. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 42 (1), 61 – 76.
  • United States Agency International Development (USAID) & M Vector Research Agency (2015). Kırgızistan Turizm Sektöründe İşgücü Arz ve Talep Analizi Araştırması, 28 Nisan 2015, Bişkek, Kırgızistan.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve Spss İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Usal, A. & Kurgun, O. A. (2006). Turizm İşletmelerinde Maliyet Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Ünlüönen, K., Tayfun, A. & Kılıçlar, A. (2007). Turizm Ekonomisi, Nobel Yayınevi, Ankara.
  • Wisikoti, I., Mutanga, M. & Nhuta (2012). The Significance of the Human Resources Role in the Hotel Sector in Harare, Zimbabwe. International Journal of Management & Business Studies, July – September, 2 (3), 48 – 50.
  • World Travel & Tourism Council (2013). Gender Equality and Youth Employment: Travel & Tourism as a Key Employer /media/files/reports/policy%20research/gender_equality_and_youth_employment_final.pdf [Erişim Tarihi: 29.05.2015] and Young People. London.
  • http://www.wttc.org/
  • World Travel & Tourism Council (2014). Travel & Tourism Economic Impact World. London. http://www.wttc.org/- /media/files/reports/economic%20impact%20research/regional%20reports/world2014.pdf [Erişim Tarihi: 29.05.2015]
  • World Travel & Tourism Counsil (2014), Economic Impact 2014 Kyrgyzstan, http://www.wttc.org/ /media/files/reports/economic%20impact%20research/country%20reports/kyrgyzstan2014.pdf [Erişim Tarihi: 28.05.2015]
  • Yıldız, Z. (2011). Turizm Sektörünün Gelişimi ve İstihdam Üzerindeki Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 3 (5), 54 – 71.
  • Yılmaz, B. & Yılmaz, Y. (1989). Kat Hizmetleri ve Yönetimi, İnce Ofset Baskı, Balıkesir, Türkiye.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA62UJ92YT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Barış Erdem Bu kişi benim

Bilgehan Gülcan Bu kişi benim

Cüneyt Tokmak Bu kişi benim

Kımbat Asanova Bu kişi benim

Narıngül Margaziyeva Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erdem, B., Gülcan, B., Tokmak, C., Asanova, K., vd. (2015). Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(3), 69-92.
AMA Erdem B, Gülcan B, Tokmak C, Asanova K, Margaziyeva N. Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması. MJSS. Temmuz 2015;4(3):69-92.
Chicago Erdem, Barış, Bilgehan Gülcan, Cüneyt Tokmak, Kımbat Asanova, ve Narıngül Margaziyeva. “Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4, sy. 3 (Temmuz 2015): 69-92.
EndNote Erdem B, Gülcan B, Tokmak C, Asanova K, Margaziyeva N (01 Temmuz 2015) Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 3 69–92.
IEEE B. Erdem, B. Gülcan, C. Tokmak, K. Asanova, ve N. Margaziyeva, “Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması”, MJSS, c. 4, sy. 3, ss. 69–92, 2015.
ISNAD Erdem, Barış vd. “Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4/3 (Temmuz 2015), 69-92.
JAMA Erdem B, Gülcan B, Tokmak C, Asanova K, Margaziyeva N. Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması. MJSS. 2015;4:69–92.
MLA Erdem, Barış vd. “Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 3, 2015, ss. 69-92.
Vancouver Erdem B, Gülcan B, Tokmak C, Asanova K, Margaziyeva N. Kırgızistan Konaklama Sektöründe İnsan Kaynakları Profili Araştırması. MJSS. 2015;4(3):69-92.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155