Girişimciliğin
gelişmesinde üniversitelerin girişimci bir yapıya ulaşmayı hedeflemeleri kadar
üniversitelerde girişimcilik bölümlerinin ve eğitimlerinin yaygınlaştırılması,
böylece kişilerin girişimcilik özelliklerinin geliştirilmesi de önemlidir. Araştırmada, girişimcilik
eğitiminde Türkiye’nin mevcut durumu, Türkiye’deki üniversiteler ile The Times
Higher Education tarafından hazırlanan “Dünyanın En İyi Üniversiteleri Listesi”ndeki
ilk on üniversitedeki doğrudan girişimcilik lisans ve lisansüstü bölümleri tespit
edilerek ve karşılaştırmalar yapılarak değerlendirilmiştir. Türkiye’deki
üniversitelerin durumuna YÖK Lisans atlas verilerine ve üniversitelerin sosyal
bilimler enstitülerinin resmi internet adreslerine bakılarak, Dünyadaki ilk on
üniversitenin lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına ise ilgili
üniversitelerin internet adreslerinden ulaşılarak “içerik analizi” yapılmıştır. Bu bağlamda, üniversitelerde girişimcilik eğitiminin, “yalnızca
bazı programların ders planlarında yer alan bir ders” olarak sınırlı kalmaması;
doğrudan girişimcilik alanında eğitim veren programların sayısının, niteliğinin
artması ve farklı disiplinlere de yayılmasının gerekli olduğu düşünülmektedir.
Girişimcilik Girişimcilik Eğitimi Girişimcilik Lisans Programları Girişimcilik Lisansüstü Programları
In the development of entrepreneurship, it is important for universities both to reach to an entrepreneurial structure and to mainstream entrepreneurship departments and education through which people improve their entrepreneurial qualities. In the study, the current situation in Turkey in entrepreneurship education is evaluated by identifying and comparing the direct entrepreneurship undergraduate and graduate programs of the universities in Turkey and of the top ten universities included in the List of World’s Best Universities that has been prepared by The Times Higher Education. In this survey, a “content analysis” is performed through investigating the conditions of the universities in Turkey by analyzing the atlas data of The Council of Higher Education (YÖK) and the official websites of the institute of social sciences of the universities, and by accessing the undergraduate, graduate and PHD programs of the World’s Top Ten Universities through their websites. In this context, the entrepreneurship education at universities should not be considered as “a course included only in the curriculum of some programs”; instead, the number and qualities of the programs that provide education in the field of entrepreneurship should be increased and spread to different disciplines.
Entrepreneurship Entrepreneurship Education Entrepreneurship Undergraduate Programs Entrepreneurship Graduate Programs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)