Girişimcilik konusu hem bireyler hem de toplum için çok önemli bir kavramdır. Girişimcilikle ilgili popüler ve akademik çalışmalarda başarı faktörünün üzerinde durulduğu görülmektedir. Ancak istatistikler, ülkemizdeki yeni girişimlerin ciddi oranda başarısızlıkla sonuçlandığını göstermektedir. Dolayısıyla başarı kadar başarısızlık da girişimcilikteki önemli kavramlardan birisidir. Girişimcilikte başarısızlık konusu bireysel ve örgütsel düzeyde, objektif ve sübjektif olarak düşünülebilir (Jenkins ve MacKelvie, 2016). Bu çalışmada başarısız olduğunu kendileri ifade eden girişimcilerin videoları içerik analizine tabi tutularak ön plana çıkarılan başarısızlık temaları ortaya çıkarılacaktır. Bu şekilde girişimciliğin ihmal edilen yönlerine ve tersine mantık kullanılarak başarısızlık faktörlerine dikkat çekilecektir. Girişimcilerin başarısız olması mevcut girişimin sona ermesi anlamına gelmekle birlikte girişimcinin daha sonraki girişimlerinde başarılı olduğu çok sayıda örnek mevcuttur. Bu çalışma sonucunda girişimcilerin başarısızlık faktörlerinin girişimcilikte başarı için gerekli olan faktörleri tamamladığı görülmektedir. Başarısızlık hikayeleri hem uygulamada hem de akademik düzeyde öğrenmeye katkı yapabilir.
Başarısızlık Başarısız girişimciler iflas girişimcilik fırsatı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 4 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)