Özet
Bu çalışmada, kavram temelli disiplinler arası
yaklaşım kullanılarak tasarlanan ünitenin kavramların kazandırılmasına yönelik
etkisi incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz ve bahar
döneminde bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma
gurubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilmiş
12’si erkek, yedisi kız toplam 19 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma
verileri, yapılandırılmamış gözlem
(kamera kayıtları) ve kavram testi ile toplanmıştır. Çoktan seçmeli 25 sorudan meydana gelen
testte her sorudan sonra öğrenciler verdikleri cevabın nedenini yazılı olarak
ifade etmiştir. Test puanlanırken, doğru cevabı bulma 1, nedeni doğru açıklama
ise 3 puan ile değerlendirilmiştir. Gözlem kayıtları içerik analizi ile
incelenmiştir. Sonuçta, kavram temelli
disiplinler arası yaklaşıma göre tasarlanan ünitenin kavramların
kazandırılmasına olumlu yönde katkı sağladığı belirlenmiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
.