Bu çalışmanın
amacı ilkokul öğretmenlerinin üstün yeteneklilik ve üstün yetenekli
öğrencilerin eğitimine ilişkin tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı yaz dönemi mesleki çalışmasında Mersin ili
Silifke ilçesindeki öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 20 öğretmen
katılmıştır. Öğretmenlerin üstün yeteneklilik ve üstün yetenekli öğrencilerin
eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi için Tortop (2012) tarafından geliştirilen
“Üstün Yeteneklilik ve Üstün Yetenekli Eğitimine İlişkin Öğretmen Tutumları
Ölçeği” kullanılmıştır. Sorulara verilen cevapların frekans (f) ve yüzdelikleri
(%) hesaplanarak elde edilen veriler yorumlanmıştır. Öğretmenlerin üstün
yetenekli eğitimine ilişkin olarak bazı konularda görüş birliğine varırken bazı
konularda görüş ayrılıklarına düştükleri belirlenmiştir. Metin içinde daha
ayrıntılı bulgu ve sonuçlara yer verilmiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
.