Dünyayı etkisi altına alan pandemi nedeni ile dijital platformlar üzerinde yürütülen özel eğitim dersleri bir takım sorunları da beraberinde getirmiştir. Bu nedenle bu araştırma eğitim yönetimi alanında çok az değinilen özel eğitimde sınıf yönetimi noktasında yaşanan sorunlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma nitel araştırma deseni ile yürütülmüştür ve katılımcılar amaçlı örnekleme yolu ile belirlenmiştir. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Veriler betimsel analizden yararlanarak anlamlı hale getirilmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin uzaktan özel eğitim sınıflarını yönetirken özel eğitim öğrencilerinin dikkatlerinin toplamasında, teknolojik alt yapıda, ders sürelerinde, geri bildirimlerin sağlanmasında, sınıf disiplinlerinin oluşturulmasında ve iletişim noktasında bazı sorunlar ve yetersizlikler yaşandığı belirtilmiştir. Bu sorunların çözümü için de öğretmenler özel eğitim öğrencilerine göre uzaktan ders sayılarını ve sürelerini ayarladıkları, uzaktan sınıflar için yeni kurallar oluşturdukları, ebeveynlere daha fazla bilgi verdikleri ve uzman destekleri sağladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca uzaktan özel eğitim sınıflarının etkili yönetimi için yöneticilerin yetkinliklerinin artırılması, ders denetimleri ile ilgili eksikliklerin giderilmesi ve kaynak temininin yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin aile ile iletişimi daha çok etkin yapmaları ve ders öncesi hazırlık sürecine önem vermeleri de sınıf yönetiminin iletişim boyutu bakımından önemli olduğu ve özel eğitimin önemli paydaşlarından ebeveynlerin de sınıf yönetimine katkı sağlamak için öğrenciyi düzenli takip etmeleri ve öğretmen ile iletişim halinde olmaları gerektiği belirtilmiştir.
Özel eğitim sınıf yönetimi uzaktan eğitim uzaktan sınıf yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 9 |