Bu araştırmanın amacı, özel eğitim alanına yönelik tasarlanan teknoloji destekli eğitsel etkinliklerin öğretmenlerin dijital yeterlik düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Farklı illerden 20 özel eğitim öğretmeninin katıldığı çalışmada, işitsel-görsel içerikler, animasyon, dijital oyun, dijital hikâye, etkileşimli materyaller, bilgisayarsız kodlama, yapay zekâ ve 2D tasarım ve 3D yazıcıyla materyal üretme gibi yenilikçi yöntemleri içeren 16 farklı eğitsel etkinlik gerçekleştirilmiştir. Etkinliklerin içeriği 32 saat süren eğitimlerle sunulmuş ve etkileri 'Eğitimciler İçin Dijital Yeterlik Ölçeği' ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin dijital yeterlik düzeyinin %33'ten %67'ye yükseldiği görülmüştür. Etkinlik öncesinde grubun yeterlik düzeyi başlangıç aşamasındayken, etkinliklerin ardından bütünleştirici ve uzman düzeyinde yoğunlaştığı gözlemlenmiştir. Ölçekten alınan toplam puanlar ve ölçeğin her bir boyutunda gözlenen puan artışları istatistiksel olarak anlamlıdır. Ancak, bu artışlarda cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Araştırma, özel eğitim alanında teknoloji destekli eğitsel etkinliklerin etkililiğine dair öneriler sunmaktadır.
Özel Eğitim Özel Gereksinimli Çocuklar Dijital Yeterlik Teknoloji Destekli Eğitsel Etkinlik Teknoloji Destekli Materyal
TÜBİTAK 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
122B898
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafikler, Artırılmış Gerçeklik ve Oyunlar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 122B898 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 14 |
.