Okuma becerisi tüm öğrenmelerin altında yatan en temel beceridir. Okuma başarısının ise en önemli unsuru okuduğunu anlamadır. Anlamayı değerlendirmenin ve izlemenin en önemli yordayıcılardan biri olarak sorular gösterilmektedir. Bu araştırmada da sorular üzerine odaklanılmış ve öğretmenlerin kendi sınıf içi uygulamalarında kullanabilecekleri Barrett Taksonomisi hakkında gerekli açıklamalar yapılmıştır. Soru sormanın hem öğretmenlerin öğrencilerin anlama becerilerini değerlendirmede hem de öğrencilerin kendi anlamalarını izlemedeki önemi göz önünde bulundurulduğunda yapılan bu çalışmanın literatüre önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Aynı zamanda bu çalışmanın öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarındaki anlama öğretim süreçlerine rehberlik edeceği umulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Soru Sorma, Okuma, Okuduğunu Anlama.
Abstract
While reading is the most important underlying skill of learning in different subject areas, reading comprehension is the essence of reading success. It is documented that questioning is one of the significant predictors of reading comprehension. Due to this, we focus on questioning in the study and give essential information about Barrett Taxonomy to be used by teachers in their classroom practices. Given the fact that questioning is not only important for being evaluated students' reading comprehension skills but also a gateway to students' monitoring their reading comprehension, it is expected that this study will provide significant contribution to literature, extend teachers' perspectives and become a guidance on comprehension instruction of teachers in classroom practices.
Key Words: Questioning, Reading, Reading Comprehension.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 18 |
.