Özet
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kelime hazinelerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada öğrencilerden kendilerine verilen altı konudan birini seçerek bir kompozisyon yazmaları istenmiştir. Yazılan kompozisyonlarda öğrencilerin kullandıkları kelime hazinesi çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın verileri ilköğretim 7. sınıfa devam eden 394 öğrencinden toplanmıştır. Verilerin analizinde SCP 4.07 ve SPSS 15.0 programları kullanılmıştır. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin kelime hazinesi, cinsiyet, okul öncesi eğitim alma, sosyoekonomik düzey ve akademik başarı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Kelime hazinesi, kelime bilgisi, kelime sıklığı, yazılı anlatım, Türkçe eğitimi
Abstract
The aim of this study is to investigate 7th grade elementary school students' vocabulary according to some variables. In this research, the students were asked to write a composition by selecting a topic out of six subjects which were given them. Vocabulary which was used in their written compositions was investigated in terms of various variables. The data were gathered from 394 7th grade students. SCP 4.07 and SPSS 15.0 were used for analyzing the data. Findings of this research assert that students' vocabulary shows statistically significant difference in terms of sex, taking kindergarten education, socioeconomic degree, and academic success.
Key Words: Vocabulary, word knowledge, word frequency, written expression, Turkish education
Kelime hazinesi kelime bilgisi kelime sıklığı yazılı anlatım Türkçe eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 15 |
.