Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sample Article

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 24, 1 - 6, 08.04.2014

Öz

Makalede Özet ve Abstract 1 cm girintili biçimde italik olarak yazılmalıdır. Yazı karakteri tüm metinde olduğu gibi Calibri olmalıdır. Özette ve Abstract normalde 9 punto ile yazılmalı, ancak Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract ve Key Words ilk sayfaya sığmıyorsa sığdırmak için bu bölümler 8 punto ile yazılabilir. Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract ve Key Words’ten sonra paragraflar arasında otomatik boşluk veya satır boşluğu bırakılmamalıdır. Özet, en az 150 en çok 200 kelimeden oluşmalıdır. Makalede Özet ve Abstract 1 cm girintili biçimde italik olarak yazılmalıdır. Yazı karakteri tüm metinde olduğu gibi Calibri olmalıdır. Özette ve Abstract normalde 9 punto ile yazılmalı, ancak Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract ve Key Words ilk sayfaya sığmıyorsa sığdırmak için bu bölümler 8 punto ile yazılabilir. Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract ve Key Words’ten sonra paragraflar arasında otomatik boşluk veya satır boşluğu bırakılmamalıdır. Özet ve Abstract en az 150 en çok 200 kelimeden oluşmalıdır

Kaynakça

  • Akyol, H. (2006). Yeni programa uygun türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayınevi.
  • Aldağ, H. (2005). Düşünme aracı olarak metinsel ve metinsel-grafiksel tartışma yazılımının tartışma becerilerinin geliştirilmesine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Aldağ, H. (2006). Toulmin tartışma modeli. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 13-34.
  • Arakji, R. Y., & Lang, K. R. (2008). Avatar business value analysis: a method for the evaluation of business value creation in virtual commerce. Journal of Electronic Commerce Research, 9, 207-218. http://www.csulb.edu/journals/jecr/ (Erişim Tarihi: 15.09.2008)
  • Beyreli L., Çetindağ Z. ve Celepoğlu, A. (2005). Yazılı ve sözlü anlatım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Brewster, C., & Railsback, J. (2002). Fullday kindergarten: Exploring an option for extended learning. (ERIC Document Reproduction Service No. ED472733). (Erişim Tarihi: 18.09.2008)
  • Coşkun, E. (2009a). Türkçe öğretiminde metin bilgisi. (Ed.: A. Kırkkılıç ve H. Akyol), İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. s. 231- 283.
  • Coşkun, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında metin tutarlılığı. XXI. Ulusal Dilbilim Kurultayı (10-11 Mayıs 2007) Bildirileri, (Ed.: Y. Aksan ve M. Aksan) Mersin: Mersin Üniversitesi Yay., s. 251-260.
  • Coşkun, E. ve Tiryaki, E. N. (2011). “Öğretmen Adaylarının Tartışmacı Metin Yazma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi”. III. Uluslar Arası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu (16-18 Aralık 2010) Bildirileri, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, s. 263-272.
  • Eemeren F. H. van. & Grootendorst, R. (2004). A systematic theory of argumentation / A model of a critical discussion. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Güney, S. (2006). Ahlaki liderliğin kavramsallaştırılması ve ahlaki yönetimde liderliğin yönü. Yönetim ve Ekonomi, 13 (1), 134-148.
  • Harris, R. K. & Graham, S. (1996). Making the writing process work: strategies for composition and self-regulation. Cambridge, MA: Brookline Books.
  • Heirston, R. & Friend. (2004). How can you write powerful arguments?, in The Scott Foresman Handsbook for Writers, Pearson Practice Hall, pp.169-189.
  • Johannessen, L. (2004). Helping ‘struggling’ students achieve success. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 47(8), 638-647.
  • Açıklama [u25]: Kaynakça: APA 6’ya
  • göre verilmelidir. Makalede yararlanılan ve
  • metin içinde atıfta bulunulan kaynaklar
  • Kaynakça başlığı altında alfabetik sıra ile
  • sunulmalıdır. Kaynakça başlığı yerine
  • Kaynaklar vb. başlığının kullanılmamasına
  • dikkat edilmelidir. Kaynakça, Calibri 10
  • punto, iki yana yaslı ve tek satır aralığı ile
  • yazılmalıdır. İlk satırda 1 cm paragraf
  • girintisi olmalıdır. Yazarların adlarının
  • sadece ilk harfleri yazılmalı. Yıl, eser ismi ve
  • yayınevi bilgisinden sonra nokta konulmalı;
  • şehir bilgisinden sonra ise iki nokta (:) konulmalıdır.
  • Açıklama [u26]: Tez: Tez isimleri italik
  • yazılmalı. Tez türü bilgisinden sonra
  • üniversite ve şehir bilgisi örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u27]: Elektronik Dergilerdeki
  • Makaleler: Dergi adı italik, sayı ve sayfa
  • bilgisinden sonra web sayfası ve erişim
  • tarihi örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u28]: Veri Tabanındaki
  • Makale: Makale adı italik, parantez içinde
  • Erişim tarihi örnekte olduğu gibi yazılmalı.
  • Açıklama [u29]: Sempozyum-Kongre
  • Bildirileri Kitabında Bildiri:
  • Sempozyum/kongre kitabının adı italik
  • yazılmalıdır. Varsa editör bilgisi parantez
  • içinde örnekteki gibi verilmelidir. Şehir ve
  • üniversite / yayınevi bilgisinden sonra
  • verilmelidir. Sayfa numaraları örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u30]: Makale: Dergi adı italik
  • yazılmalıdır. Cilt numarası varsa sayı
  • numarası cilt numarasından sonra parantez
  • içinde verilmelidir. Daha sonra sayfa
  • numaraları örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u31]: Kitap: Kitap adı italik
  • ve tüm kelimelerin ilk harfi büyük olmalıdır.
  • Birden fazla yazarlı kitaplarda eser Türkçe
  • ise son yazardan önce “ve” kelimesi;
  • yabancı eserlerde & işareti kullanılmalıdır.
  • Karatay, H. (2011). Süreç temelli yazma modelleri: planlı yazma ve değerlendirme. (Ed.: M. Özbay). Yazma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yay., s. 21- 43.
  • Kantemir, E. (1995). Yazılı ve sözlü anlatım. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Yalçın, A. (1996). Türkçe ders kitaplarının planlaması ve yazılması. Türk Yurdu, 107, 24-27.
  • Açıklama [u32]: Editörlü Kitapta
  • Bölüm: Bölüm adından sonra parantez
  • içinde editör ismi/isimleri örnekteki gibi
  • verilmelidir. Kitap adı italik yazılmalıdır.
  • Şehir ve yayınevi bilgisinden sonra sayfa
  • numaraları örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u33]: Kitap: Kitap adı italik,
  • tüm kelimelerin ilk harfi büyük olmalı. Şehir
  • bilgisinden sonra yayınevi bilgisi örnekteki gibi verilmelidir.

Taslak-Örnek Makale

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 24, 1 - 6, 08.04.2014

Öz

Makalede Özet ve Abstract 1 cm girintili biçimde italik olarak yazılmalıdır. Yazı karakteri tüm metinde olduğu gibi Calibri olmalıdır. Özette ve Abstract normalde 9 punto ile yazılmalı, ancak Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract ve Key Words ilk sayfaya sığmıyorsa sığdırmak için bu bölümler 8 punto ile yazılabilir. Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract ve Key Words’ten sonra paragraflar arasında otomatik boşluk veya satır boşluğu bırakılmamalıdır. Özet ve Abstract en az 150 en çok 200 kelimeden oluşmalıdır. Makalede Özet ve Abstract 1 cm girintili biçimde italik olarak yazılmalıdır. Yazı
karakteri tüm metinde olduğu gibi Calibri olmalıdır. Özette ve Abstract normalde 9 punto ile yazılmalı, ancak Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract ve Key Words ilk sayfaya sığmıyorsa sığdırmak için bu bölümler 8 punto ile yazılabilir. Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract ve Key Words’ten sonra paragraflar arasında otomatik boşluk veya satır boşluğu bırakılmamalıdır. Özet ve Abstract en az 150 en çok 200 kelimeden oluşmalıdır.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2006). Yeni programa uygun türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayınevi.
  • Aldağ, H. (2005). Düşünme aracı olarak metinsel ve metinsel-grafiksel tartışma yazılımının tartışma becerilerinin geliştirilmesine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Aldağ, H. (2006). Toulmin tartışma modeli. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 13-34.
  • Arakji, R. Y., & Lang, K. R. (2008). Avatar business value analysis: a method for the evaluation of business value creation in virtual commerce. Journal of Electronic Commerce Research, 9, 207-218. http://www.csulb.edu/journals/jecr/ (Erişim Tarihi: 15.09.2008)
  • Beyreli L., Çetindağ Z. ve Celepoğlu, A. (2005). Yazılı ve sözlü anlatım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Brewster, C., & Railsback, J. (2002). Fullday kindergarten: Exploring an option for extended learning. (ERIC Document Reproduction Service No. ED472733). (Erişim Tarihi: 18.09.2008)
  • Coşkun, E. (2009a). Türkçe öğretiminde metin bilgisi. (Ed.: A. Kırkkılıç ve H. Akyol), İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. s. 231- 283.
  • Coşkun, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında metin tutarlılığı. XXI. Ulusal Dilbilim Kurultayı (10-11 Mayıs 2007) Bildirileri, (Ed.: Y. Aksan ve M. Aksan) Mersin: Mersin Üniversitesi Yay., s. 251-260.
  • Coşkun, E. ve Tiryaki, E. N. (2011). “Öğretmen Adaylarının Tartışmacı Metin Yazma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi”. III. Uluslar Arası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu (16-18 Aralık 2010) Bildirileri, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, s. 263-272.
  • Eemeren F. H. van. & Grootendorst, R. (2004). A systematic theory of argumentation / A model of a critical discussion. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Güney, S. (2006). Ahlaki liderliğin kavramsallaştırılması ve ahlaki yönetimde liderliğin yönü. Yönetim ve Ekonomi, 13 (1), 134-148.
  • Harris, R. K. & Graham, S. (1996). Making the writing process work: strategies for composition and self-regulation. Cambridge, MA: Brookline Books.
  • Heirston, R. & Friend. (2004). How can you write powerful arguments?, in The Scott Foresman Handsbook for Writers, Pearson Practice Hall, pp.169-189.
  • Johannessen, L. (2004). Helping ‘struggling’ students achieve success. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 47(8), 638-647.
  • Açıklama [u25]: Kaynakça: APA 6’ya
  • göre verilmelidir. Makalede yararlanılan ve
  • metin içinde atıfta bulunulan kaynaklar
  • Kaynakça başlığı altında alfabetik sıra ile
  • sunulmalıdır. Kaynakça başlığı yerine
  • Kaynaklar vb. başlığının kullanılmamasına
  • dikkat edilmelidir. Kaynakça, Calibri 10
  • punto, iki yana yaslı ve tek satır aralığı ile
  • yazılmalıdır. İlk satırda 1 cm paragraf
  • girintisi olmalıdır. Yazarların adlarının
  • sadece ilk harfleri yazılmalı. Yıl, eser ismi ve
  • yayınevi bilgisinden sonra nokta konulmalı;
  • şehir bilgisinden sonra ise iki nokta (:) konulmalıdır.
  • Açıklama [u26]: Tez: Tez isimleri italik
  • yazılmalı. Tez türü bilgisinden sonra
  • üniversite ve şehir bilgisi örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u27]: Elektronik Dergilerdeki
  • Makaleler: Dergi adı italik, sayı ve sayfa
  • bilgisinden sonra web sayfası ve erişim
  • tarihi örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u28]: Veri Tabanındaki
  • Makale: Makale adı italik, parantez içinde
  • Erişim tarihi örnekte olduğu gibi yazılmalı.
  • Açıklama [u29]: Sempozyum-Kongre
  • Bildirileri Kitabında Bildiri:
  • Sempozyum/kongre kitabının adı italik
  • yazılmalıdır. Varsa editör bilgisi parantez
  • içinde örnekteki gibi verilmelidir. Şehir ve
  • üniversite / yayınevi bilgisinden sonra
  • verilmelidir. Sayfa numaraları örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u30]: Makale: Dergi adı italik
  • yazılmalıdır. Cilt numarası varsa sayı
  • numarası cilt numarasından sonra parantez
  • içinde verilmelidir. Daha sonra sayfa
  • numaraları örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u31]: Kitap: Kitap adı italik
  • ve tüm kelimelerin ilk harfi büyük olmalıdır.
  • Birden fazla yazarlı kitaplarda eser Türkçe
  • ise son yazardan önce “ve” kelimesi;
  • yabancı eserlerde & işareti kullanılmalıdır.
  • Karatay, H. (2011). Süreç temelli yazma modelleri: planlı yazma ve değerlendirme. (Ed.: M. Özbay). Yazma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yay., s. 21- 43.
  • Kantemir, E. (1995). Yazılı ve sözlü anlatım. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Yalçın, A. (1996). Türkçe ders kitaplarının planlaması ve yazılması. Türk Yurdu, 107, 24-27.
  • Açıklama [u32]: Editörlü Kitapta
  • Bölüm: Bölüm adından sonra parantez
  • içinde editör ismi/isimleri örnekteki gibi
  • verilmelidir. Kitap adı italik yazılmalıdır.
  • Şehir ve yayınevi bilgisinden sonra sayfa
  • numaraları örnekteki gibi verilmelidir.
  • Açıklama [u33]: Kitap: Kitap adı italik,
  • tüm kelimelerin ilk harfi büyük olmalı. Şehir
  • bilgisinden sonra yayınevi bilgisi örnekteki gibi verilmelidir.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kemal Zorbaz

Yayımlanma Tarihi 8 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Zorbaz, K. (2014). Taslak-Örnek Makale. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 1-6.
AMA Zorbaz K. Taslak-Örnek Makale. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Ocak 2014;10(24):1-6.
Chicago Zorbaz, Kemal. “Taslak-Örnek Makale”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10, sy. 24 (Ocak 2014): 1-6.
EndNote Zorbaz K (01 Ocak 2014) Taslak-Örnek Makale. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 24 1–6.
IEEE K. Zorbaz, “Taslak-Örnek Makale”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 10, sy. 24, ss. 1–6, 2014.
ISNAD Zorbaz, Kemal. “Taslak-Örnek Makale”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10/24 (Ocak 2014), 1-6.
JAMA Zorbaz K. Taslak-Örnek Makale. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;10:1–6.
MLA Zorbaz, Kemal. “Taslak-Örnek Makale”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 10, sy. 24, 2014, ss. 1-6.
Vancouver Zorbaz K. Taslak-Örnek Makale. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;10(24):1-6.

.