Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 38, 111 - 130, 28.07.2017

Öz

Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe
ders kitaplarındaki metinleri içerik açısından incelemektir. Araştırma betimsel
niteliklidir. Araştırmanın evrenini Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul
edilen 1-5. sınıf tüm Türkçe Ders kitapları, örneklemini ise yansız atama
yoluyla 11 yayınevine ait 15 Türkçe ders kitabı içerisinden seçilen 492 metin
oluşturmaktadır. Araştırma kapmasına alınan yayınevlerinin isimleri
şifrelendirilmiştir. Araştırmada veri toplamada kullanılan ölçütler: Metinlerin
yazı büyüklüğü ölçütü, metin-başlık uyumu ölçütü, ana fikir bulma ölçütü,
kelime sayısı ölçütü, cümle uzunluğu ölçütü, cümlelerin kelime sayısı ölçütü.
Verilerin analizinde frekans ve yüzdeden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda;
1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin yazı büyüklüğünün sınıf
düzeyine uygun, başlıkların metinle genel olarak uyumlu olduğu görülmüştür.
Uyum yüzdesi en düşük olanın 1. sınıf E (% 68,75) yayınevi olduğu tespit
edilmiştir. Ana fikri en az olan metinlerin (% 37,5) 1. sınıf E yayınevine ait
olduğu belirlenmiştir. Çoğu yayınevinin metinlerdeki ve cümlelerdeki kelime
sayısı kriterini dikkate almadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2008). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 38, 111 - 130, 28.07.2017

Öz

Kaynakça

  • Akyol, H. (2008). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muamber Yılmaz

Canan Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., & Korkmaz, C. (2017). 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 111-130.
AMA Yılmaz M, Korkmaz C. 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Temmuz 2017;14(38):111-130.
Chicago Yılmaz, Muamber, ve Canan Korkmaz. “1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, sy. 38 (Temmuz 2017): 111-30.
EndNote Yılmaz M, Korkmaz C (01 Temmuz 2017) 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 38 111–130.
IEEE M. Yılmaz ve C. Korkmaz, “1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 38, ss. 111–130, 2017.
ISNAD Yılmaz, Muamber - Korkmaz, Canan. “1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/38 (Temmuz 2017), 111-130.
JAMA Yılmaz M, Korkmaz C. 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14:111–130.
MLA Yılmaz, Muamber ve Canan Korkmaz. “1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 38, 2017, ss. 111-30.
Vancouver Yılmaz M, Korkmaz C. 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(38):111-30.

.