Bireyin kendisini, toplumun ise bireyi kontrol etmesini
sağlayan unsurların başında değerler gelmektedir. Değer eğitimi son zamanlarda
önemi giderek artan bir disiplin haline gelmiştir. Sosyal bilgiler dersi değer
öğretiminde önemli bir rol almaktadır. Sosyal Bilgiler öğretim programında 25
değerin varlığı görülmektedir; ancak her değer herkes için aynı önemde
olmayabilir. Bu düşünceden hareketle bu araştırmada Sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının değer hiyerarşisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu Artvin Çoruh Üniversitesi 2015-2016 akademik yılı Sosyal Bilgiler
Öğretmenliği ABD’de okuyan tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma grubundan
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan değerleri kendilerince önem
derecesine göre (ilk 5 değer) sıralamaları ve gerekçelerini ifade etmeleri
istenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden
durum çalışması (case study) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular
sınıf bazlı değerlendirilmiş ve Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının değer
hiyerarşisinde farklılık olup olmadığına bakılmıştır. Çalışmanın sonucunda
farklı sınıf düzeylerindeki Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değer
hiyerarşisinde ve değer tanımlamalarında anlamlı bir farklılık olmadığı
saptanmıştır.
Sosyal Bilgiler Değer Değer Eğitimi Öğretmen Adayı Değer Hiyerarşisi
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 38 |
.