Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 39, 486 - 503, 23.10.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı, medreselerde eğitim görmüş kişilerin medrese eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmanın verileri, bireysel görüşme yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 8 kişiden oluşmaktadır. Çalışmada grubunun katılımcıları, formal eğitimin yanı sıra medrese eğitimi almış ve halen Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde çalışmakta olan 4 akademisyen, halen medrese eğitimi veren 3 hoca ve medrese eğitimi almış 1 tüccardan oluşmaktadır. Verilerin çözümlemesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre medreseler, günün koşullarına uymamaları ve resmi bir eğitim kurumu olarak tanınmamalarından dolayı bazı eksikliklere sahiptirler. Fakat asırlarca bir eğitim kurumu olarak topluma hizmet eden medreseler, yöntem, değerlendirme ve topluma olan katkısı açısından Batıda halen uygulanmakta olan bazı alternatif eğitim uygulamalarına benzemektedir.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: PegemA.
  • Aydın, İ. (2012). Alternatif okullar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem A.
  • Çiçek, H. (2008). Tatvan ve Çevresinde İlmi Çalışmalar ve Ohin Medresesi Örneği. International Symposium of Tatvan and Its Surrounding from Past to Future Papers.
  • DE (2004). United States Department of Education Office of Innovation and Improvement, Innovations in Education: Creating Successful Magnet Schools Programs, Washington, D.C.
  • El Arabbiyyetü Lil-Cemi (2011).يديكبينالعربيت (1. Kitap).Konya: Tekin Kitabevi.
  • Güven, İ. (2013). Türkiye Selçuklularında medreseler. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/482/5659.pdf
  • Hardaker, G., & Sabki, A. A. (2014). Islamic pedagogy and embodiment: An anthropological study of a British Madrasah. International Journal of Qualitative Studies in Education, 28(8), 873–886. doi:10.1080/09518398.2014.917738
  • Hızlı, M. (2008). Osmanlı medreselerinde okutulan dersler ve eserler. T.C. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17 (1), 25-46.
  • http://www.paideiaschool.org/. Erişim tarihi: 12.01.2014.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Neill, A.S. (2000). Özgürlük okulu (1.bs.), (çev. Nilgün Şarman). İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Öktem, Ü. (2014). Osmanlı medreselerinde felsefe. Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi. Sayı:35. s:271-288.
  • Pilatin, Ü. (2010). Tarihte Şırnak ve çevresinde faaliyet gösteren eğitim kurumları. Uluslararası Şırnak ve Çevresi Sempozyumu.
  • Reich, R. (2005). Why homeschoolıng should be regulated. Cooper, B. S. (ed.), Homeschooling in full view: A reader. Greenwich, CT: Infomation Age Publishing.
  • Seldin, T. ve Epstein, P. (2003). An education for life. Beltsvile, Maryland: The Montessori
  • Foundation.
  • Sim, M. (1992). Nature And Value in Aristotlef’s Nichomachean Ethics. Southwest Philosophy Review, 8(1), 85–98. doi:10.5840/swphilreview19928110
  • Şanal, M. (2003). Osmanlı Devleti’nde medreselere ders programları, öğretim metodu, ölçme ve değerlendirme, öğretimde ihtisaslaşma bakımından genel bir bakış. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 149-168.
  • Taşkın, Ü. (2008). Klasik Dönem Osmanlı eğitim kurumları “Ottoman education foundations
  • in classical terms1. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, 1 (3), 343-366.
  • Timurtaş, A. (2008). Botan Müderrislerinin Piri Molla Muhammed Zıvıngi. İstanbul: Kent
  • Yayınları.
  • Turan, S. (2010). Fuat Sezgin Bilim Tarihi Sohbetleri (1. Basım). İstanbul: Timaş Yayınları
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitibilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559.
  • Yalar, M. (2010). Tatvan ve çevresinde tarihi medrese geleneği. International Symposium of
  • Tatvan and Its Surrounding from Past to Future Papers.
Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 39, 486 - 503, 23.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: PegemA.
  • Aydın, İ. (2012). Alternatif okullar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem A.
  • Çiçek, H. (2008). Tatvan ve Çevresinde İlmi Çalışmalar ve Ohin Medresesi Örneği. International Symposium of Tatvan and Its Surrounding from Past to Future Papers.
  • DE (2004). United States Department of Education Office of Innovation and Improvement, Innovations in Education: Creating Successful Magnet Schools Programs, Washington, D.C.
  • El Arabbiyyetü Lil-Cemi (2011).يديكبينالعربيت (1. Kitap).Konya: Tekin Kitabevi.
  • Güven, İ. (2013). Türkiye Selçuklularında medreseler. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/482/5659.pdf
  • Hardaker, G., & Sabki, A. A. (2014). Islamic pedagogy and embodiment: An anthropological study of a British Madrasah. International Journal of Qualitative Studies in Education, 28(8), 873–886. doi:10.1080/09518398.2014.917738
  • Hızlı, M. (2008). Osmanlı medreselerinde okutulan dersler ve eserler. T.C. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17 (1), 25-46.
  • http://www.paideiaschool.org/. Erişim tarihi: 12.01.2014.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Neill, A.S. (2000). Özgürlük okulu (1.bs.), (çev. Nilgün Şarman). İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Öktem, Ü. (2014). Osmanlı medreselerinde felsefe. Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi. Sayı:35. s:271-288.
  • Pilatin, Ü. (2010). Tarihte Şırnak ve çevresinde faaliyet gösteren eğitim kurumları. Uluslararası Şırnak ve Çevresi Sempozyumu.
  • Reich, R. (2005). Why homeschoolıng should be regulated. Cooper, B. S. (ed.), Homeschooling in full view: A reader. Greenwich, CT: Infomation Age Publishing.
  • Seldin, T. ve Epstein, P. (2003). An education for life. Beltsvile, Maryland: The Montessori
  • Foundation.
  • Sim, M. (1992). Nature And Value in Aristotlef’s Nichomachean Ethics. Southwest Philosophy Review, 8(1), 85–98. doi:10.5840/swphilreview19928110
  • Şanal, M. (2003). Osmanlı Devleti’nde medreselere ders programları, öğretim metodu, ölçme ve değerlendirme, öğretimde ihtisaslaşma bakımından genel bir bakış. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 149-168.
  • Taşkın, Ü. (2008). Klasik Dönem Osmanlı eğitim kurumları “Ottoman education foundations
  • in classical terms1. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, 1 (3), 343-366.
  • Timurtaş, A. (2008). Botan Müderrislerinin Piri Molla Muhammed Zıvıngi. İstanbul: Kent
  • Yayınları.
  • Turan, S. (2010). Fuat Sezgin Bilim Tarihi Sohbetleri (1. Basım). İstanbul: Timaş Yayınları
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitibilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559.
  • Yalar, M. (2010). Tatvan ve çevresinde tarihi medrese geleneği. International Symposium of
  • Tatvan and Its Surrounding from Past to Future Papers.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Yayla Bu kişi benim

Esra Kazancı Bu kişi benim

Özlem Alav Bu kişi benim

Mehmet Şirin Demir Bu kişi benim

Mehmet Emin Usta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Yayla, A., Kazancı, E., Alav, Ö., Demir, M. Ş., vd. (2017). MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 486-503.
AMA Yayla A, Kazancı E, Alav Ö, Demir MŞ, Usta ME. MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Ekim 2017;14(39):486-503.
Chicago Yayla, Ahmet, Esra Kazancı, Özlem Alav, Mehmet Şirin Demir, ve Mehmet Emin Usta. “MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, sy. 39 (Ekim 2017): 486-503.
EndNote Yayla A, Kazancı E, Alav Ö, Demir MŞ, Usta ME (01 Ekim 2017) MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 39 486–503.
IEEE A. Yayla, E. Kazancı, Ö. Alav, M. Ş. Demir, ve M. E. Usta, “MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 39, ss. 486–503, 2017.
ISNAD Yayla, Ahmet vd. “MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/39 (Ekim 2017), 486-503.
JAMA Yayla A, Kazancı E, Alav Ö, Demir MŞ, Usta ME. MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14:486–503.
MLA Yayla, Ahmet vd. “MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 39, 2017, ss. 486-03.
Vancouver Yayla A, Kazancı E, Alav Ö, Demir MŞ, Usta ME. MEDRESELERDE EĞİTİMSEL BİR GEÇMİŞİ OLAN KİŞİLERİN MEDRESE EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(39):486-503.

.