Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS' ORAL PRESENTATION SKILLS

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 39, 178 - 199, 23.10.2017

Öz

The purpose of the research is to evaluate the oral presentation skills
of the prospective teachers. The research conducted according to the general
scanning method is a descriptive study. While the research population is
prospective Turkish Language teachers, the research sample consists of 66
prospective teachers studying at the Mustafa Kemal University Turkish Language
Education Department. "Speaking Skill Observation Form" was used in
the study in order to collect data. This form consists of three aspects;
"content", "language and expression" and "presentation
skills" and of a total 34 items. The form was scaled as 1 (poor), 2
(unsatisfactory), 3 (average), 4 (good), 5 (very good). Expert opinions were
taken to provide validity of the data collection tool. Based on the results
gathered in the research, while success rate of the prospective students was
high in some items regarding the presentation skills aspect, it remained low in
certain items. However, the prospective teachers were generally successful in
content aspect. The success rate in the language and expression aspect, on the
other hand, was not as high as it was in the other two aspects.

Kaynakça

  • Akbayır, S. (2005). Dil ve diksiyon. Ankara: Akçağ Basım Yayım.
  • Akkaya, A. (2012). Öğretmen adaylarının konuşma sorunlarına ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, (20), 405-420.
  • Arslan, A. (2012). Üniversite öğrencilerinin topluluk karşısında konuşma ile ilgili çeşitli görüşleri (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği). Turkish Studies, 7/3, 221-231.
  • Ayan, S., Katrancı, M. ve Melanlıoğlu, D. (2014). Awareness level of teacher candidates’ in terms of their Turkish language sufficiency: A qualitative research. International Journal Of Academic Research Part B, 6(29), 137-143.
  • Bircan, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin konuşma becerilerini kullanmaya yönelik tutumları. Milli Eğitim, 197, 95-113.
  • Calp, M. (Ed.). (2005). Yazılı ve sözlü anlatım. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Dülger, M. (2011). Konuşma becerisinin ilköğretim öğrencilerine öğretilmesi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Evliyaoğlu, G. (1973). Konuşma sanatı: Diksiyon, fonetik, retorik. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Göçer, A. (2008). Performans göreviyle ilgili sunum çalışmalarının konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesine katkısı. Dil Dergisi, 142, 1-17.
  • Gökkaya, H. (2008). Konuşma becerisinin sağaltılmasında tekerlemelerin kullanımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Güler, E. ve Hengirmen, M. (2005). Ses bilimi ve diksiyon. Ankara: Engin Yayınları.
  • Gürzap, C. (2006). Söz söyleme ve diksiyon. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Katrancı, M. ve Kuşdemir Y. (2015). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi: Sözlü anlatım dersine yönelik bir uygulama. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 415-445.
  • Kuru, O. (2013). Konuşma problemi yaşayan ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Orhan, S., Kırbaş, A. ve Topal, Y. (2012). Görsellerle desteklenmiş altı şapka düşünme tekniğinin öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmesine etkisi. Turkish Studies, 7/3,1893-1909.
  • Özçay, M. (2001). Sesler, sözler, etkiler. İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Özdemir, E. (1992). Güzel ve etkili konuşma. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Sağlam, Yeşiltepe, Ö. (2010). 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sefercioğlu, M. N. (2001). Güzel Türkçemizin doğru telaffuzu meselesi. Türk Yurdu, 162-163.
  • Taşer, S. (2006). Konuşma eğitimi. İstanbul: Papirüs Yayınevi.
  • Tekinalp, Ş. (2009). Güzel konuşma bir markadır. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Temizyürek, F., Erdem, İ. ve Temizkan M. (2016). Konuşma eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Tosun, D. (2012). Konuşma eğitimine yönelik kitapların ses bilgisel ve ses bilimsel görünümleri üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Vural, B. (2007). Toplum önünde etkili ve başarılı konuşma. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yaman, E. (2010). Doğru, güzel ve etkili konuşma sanatı. Ankara: Savaş Yayınevi.
  • Yelok, V. S. ve Sallabaş, M. E. (2009). Öğretmen adaylarının sözlü anlatım dersine ve sözlü anlatıma yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 581-606.
  • Yörük, Y. (2000). Güzel konuşma ve yazma. İstanbul: Serhat Yayınları.
Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 39, 178 - 199, 23.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Akbayır, S. (2005). Dil ve diksiyon. Ankara: Akçağ Basım Yayım.
  • Akkaya, A. (2012). Öğretmen adaylarının konuşma sorunlarına ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, (20), 405-420.
  • Arslan, A. (2012). Üniversite öğrencilerinin topluluk karşısında konuşma ile ilgili çeşitli görüşleri (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği). Turkish Studies, 7/3, 221-231.
  • Ayan, S., Katrancı, M. ve Melanlıoğlu, D. (2014). Awareness level of teacher candidates’ in terms of their Turkish language sufficiency: A qualitative research. International Journal Of Academic Research Part B, 6(29), 137-143.
  • Bircan, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin konuşma becerilerini kullanmaya yönelik tutumları. Milli Eğitim, 197, 95-113.
  • Calp, M. (Ed.). (2005). Yazılı ve sözlü anlatım. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Dülger, M. (2011). Konuşma becerisinin ilköğretim öğrencilerine öğretilmesi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Evliyaoğlu, G. (1973). Konuşma sanatı: Diksiyon, fonetik, retorik. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Göçer, A. (2008). Performans göreviyle ilgili sunum çalışmalarının konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesine katkısı. Dil Dergisi, 142, 1-17.
  • Gökkaya, H. (2008). Konuşma becerisinin sağaltılmasında tekerlemelerin kullanımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Güler, E. ve Hengirmen, M. (2005). Ses bilimi ve diksiyon. Ankara: Engin Yayınları.
  • Gürzap, C. (2006). Söz söyleme ve diksiyon. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Katrancı, M. ve Kuşdemir Y. (2015). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi: Sözlü anlatım dersine yönelik bir uygulama. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 415-445.
  • Kuru, O. (2013). Konuşma problemi yaşayan ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Orhan, S., Kırbaş, A. ve Topal, Y. (2012). Görsellerle desteklenmiş altı şapka düşünme tekniğinin öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmesine etkisi. Turkish Studies, 7/3,1893-1909.
  • Özçay, M. (2001). Sesler, sözler, etkiler. İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Özdemir, E. (1992). Güzel ve etkili konuşma. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Sağlam, Yeşiltepe, Ö. (2010). 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sefercioğlu, M. N. (2001). Güzel Türkçemizin doğru telaffuzu meselesi. Türk Yurdu, 162-163.
  • Taşer, S. (2006). Konuşma eğitimi. İstanbul: Papirüs Yayınevi.
  • Tekinalp, Ş. (2009). Güzel konuşma bir markadır. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Temizyürek, F., Erdem, İ. ve Temizkan M. (2016). Konuşma eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Tosun, D. (2012). Konuşma eğitimine yönelik kitapların ses bilgisel ve ses bilimsel görünümleri üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Vural, B. (2007). Toplum önünde etkili ve başarılı konuşma. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yaman, E. (2010). Doğru, güzel ve etkili konuşma sanatı. Ankara: Savaş Yayınevi.
  • Yelok, V. S. ve Sallabaş, M. E. (2009). Öğretmen adaylarının sözlü anlatım dersine ve sözlü anlatıma yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 581-606.
  • Yörük, Y. (2000). Güzel konuşma ve yazma. İstanbul: Serhat Yayınları.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Temzkan

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Temzkan, M. (2017). EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 178-199.
AMA Temzkan M. EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Ekim 2017;14(39):178-199.
Chicago Temzkan, Mehmet. “EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, sy. 39 (Ekim 2017): 178-99.
EndNote Temzkan M (01 Ekim 2017) EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 39 178–199.
IEEE M. Temzkan, “EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 39, ss. 178–199, 2017.
ISNAD Temzkan, Mehmet. “EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/39 (Ekim 2017), 178-199.
JAMA Temzkan M. EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14:178–199.
MLA Temzkan, Mehmet. “EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 39, 2017, ss. 178-99.
Vancouver Temzkan M. EVALUATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ ORAL PRESENTATION SKILLS. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(39):178-99.

.