Omni-kanal stratejisi, tüketicilere her yerde, her
zaman eşsiz alışveriş deneyimi yaşatan bir dağıtım stratejisidir. Bu strateji
perakendeciler için etkin bir rekabet aracı olup perakendecilerin bu stratejiyi
kullanmadaki başarısı tüketicinin kabülüne bağlıdır. Bu çalışmada tüketicilerin
omni-kanal strateji ile ilgili fikirlerini, Genişletilmiş Teknoloji Kabul
Modeli (UTAUT2) kapsamında değerlendirmek amaçlanmıştır.
Bu amaçla,
giyim sektöründe omni-kanal stratejisini etkin şekilde kullanmaya çalışan öncü
firmalardan biri seçilmiştir. Bu firmanın omni-kanal uygulamalarına yönelik
öğrencilerin görüşleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, odak grup
yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre tüketicilerin omni-kanal
stratejisini kabul etmelerinde etkili olan UTAUT2 modelindeki değişkenler; performans
beklentisi, çaba beklentisi, kolaylaştırıcı koşullar, algılanan risk,
alışkanlık ve yenilikçilik değişkenler tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına
bağlı olarak modele, algılanan güven, algılanan risk, durumsal faktörler ve endişe
değişkenleri eklenmiştir.
The omni-channel strategy is a distribution strategy
that delivers a unique shopping experience to consumers everywhere. This
strategy is an effective competitive tool for retailers, and the success of
retailers in using this strategy depends on the adaption of consumers. In this
study, it was aimed to evaluate consumers' opinions about omni-channel strategy
within the framework of Enhanced Technology Acceptance Model (UTAUT2).
For
this purpose, A firm, which is one of the pioneering
companies that try to use omni-channel stratage effectively in the clothing
sector has obtained findings with the focus group method. The variables of
UTAUT2 model are performance expectancy, effort expectancy, facilitating
conditions, habits, price value and innovation. According
to the findings obtained, variables such as perceived trust, perceived risk,
anxiety, situational factors are added to the model.
Multi-Channel Omni-Channel Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 39 |
.