Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 39, 57 - 77, 23.10.2017

Öz

Omni-kanal stratejisi, tüketicilere her yerde, her
zaman eşsiz alışveriş deneyimi yaşatan bir dağıtım stratejisidir. Bu strateji
perakendeciler için etkin bir rekabet aracı olup perakendecilerin bu stratejiyi
kullanmadaki başarısı tüketicinin kabülüne bağlıdır. Bu çalışmada tüketicilerin
omni-kanal strateji ile ilgili fikirlerini, Genişletilmiş Teknoloji Kabul
Modeli (UTAUT2) kapsamında değerlendirmek amaçlanmıştır.



Bu amaçla,
giyim sektöründe omni-kanal stratejisini etkin şekilde kullanmaya çalışan öncü
firmalardan biri seçilmiştir. Bu firmanın omni-kanal uygulamalarına yönelik
öğrencilerin görüşleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, odak grup
yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre tüketicilerin omni-kanal
stratejisini kabul etmelerinde etkili olan UTAUT2 modelindeki değişkenler; performans
beklentisi, çaba beklentisi, kolaylaştırıcı koşullar, algılanan risk,
alışkanlık ve yenilikçilik değişkenler tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına
bağlı olarak modele, algılanan güven, algılanan risk, durumsal faktörler ve endişe
değişkenleri eklenmiştir.

Kaynakça

  • Alalwan, A. A., Dwivedi, Y. K. & Rana, N. P. (2017). Factors influencing adoption of mobile banking by Jordanian bank customers: Extending UTAUT2 with trust. International Journal of Information Management, 37(3), 99-110.
  • Ally, M. & Gardiner, M (2012). The moderating influence of device characteristics and usage on user acceptance of smart mobile devices. In: 23rd Australasian Conference on Information Systems (ACIS), 3-5 December 2012. Geelong: ACIS, 1–10.
  • Alwahaishi, S. & Snasel, V. (2013). Acceptance and use of information and communications technology: a UTAUT and flow based theoretical model. Journal of technology management & innovation, 8(2), 61-73.
  • Arenas-Gaitán, J. or GE, Peral, B., and Jerónimo, MA (2015). Elderly and ınternet banking: an application of UTAUT2. Journal of Internet Banking and Commerce, 20(1).

CONSUMERS' ACCEPTANCE OF TRANSITION FROM MULTI CHANNEL STRATEGY TO OMNI CHANNEL STRATEGY

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 39, 57 - 77, 23.10.2017

Öz

The omni-channel strategy is a distribution strategy
that delivers a unique shopping experience to consumers everywhere. This
strategy is an effective competitive tool for retailers, and the success of
retailers in using this strategy depends on the adaption of consumers. In this
study, it was aimed to evaluate consumers' opinions about omni-channel strategy
within the framework of Enhanced Technology Acceptance Model (UTAUT2).



For
this purpose, A firm, which is one of the pioneering
companies that try to use omni-channel stratage effectively in the clothing
sector has obtained findings with the focus group method. The variables of
UTAUT2 model are performance expectancy, effort expectancy, facilitating
conditions, habits, price value and innovation. According
to the findings obtained, variables such as perceived trust, perceived risk,
anxiety, situational factors are added to the model.

Kaynakça

  • Alalwan, A. A., Dwivedi, Y. K. & Rana, N. P. (2017). Factors influencing adoption of mobile banking by Jordanian bank customers: Extending UTAUT2 with trust. International Journal of Information Management, 37(3), 99-110.
  • Ally, M. & Gardiner, M (2012). The moderating influence of device characteristics and usage on user acceptance of smart mobile devices. In: 23rd Australasian Conference on Information Systems (ACIS), 3-5 December 2012. Geelong: ACIS, 1–10.
  • Alwahaishi, S. & Snasel, V. (2013). Acceptance and use of information and communications technology: a UTAUT and flow based theoretical model. Journal of technology management & innovation, 8(2), 61-73.
  • Arenas-Gaitán, J. or GE, Peral, B., and Jerónimo, MA (2015). Elderly and ınternet banking: an application of UTAUT2. Journal of Internet Banking and Commerce, 20(1).
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hatice Aydın

İpek Kazançoğlu

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Aydın, H., & Kazançoğlu, İ. (2017). ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 57-77.
AMA Aydın H, Kazançoğlu İ. ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Ekim 2017;14(39):57-77.
Chicago Aydın, Hatice, ve İpek Kazançoğlu. “ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, sy. 39 (Ekim 2017): 57-77.
EndNote Aydın H, Kazançoğlu İ (01 Ekim 2017) ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 39 57–77.
IEEE H. Aydın ve İ. Kazançoğlu, “ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 39, ss. 57–77, 2017.
ISNAD Aydın, Hatice - Kazançoğlu, İpek. “ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/39 (Ekim 2017), 57-77.
JAMA Aydın H, Kazançoğlu İ. ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14:57–77.
MLA Aydın, Hatice ve İpek Kazançoğlu. “ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 39, 2017, ss. 57-77.
Vancouver Aydın H, Kazançoğlu İ. ÇOKLU KANAL STRATEJİSİNDEN OMNİ-KANAL STRATEJİSİNE GEÇİŞİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN KABÜLÜ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(39):57-7.

.