Türkiye’deki
öğrenciler arasında büyük bir matematik başarısı farkı bulunmaktadır.
Öğrenciler arasındaki bu matematik
performansı farkını azaltabilmek için öncelikle matematik performansı ile
ilişkili faktörlerin ortaya çıkarılması gerekmektedir. Okullarda sunulan
öğrenme fırsatları farklılıklarının matematik performansı ile ilişkili
olabileceği düşünülmektedir. PISA verisi gibi standart veriler kullanılarak,
öğrenme fırsatları ve matematik performansı arasındaki ilişkinin incelendiği ve
öğrenme fırsatlarının sosyoekonomik statüye göre farklılık gösterip
göstermediğinin araştırıldığı bir çalışma Türkiye’de bulunmamaktadır.
Türkiye’deki öğrencilerin PISA 2012 verisi kullanılarak yapılan çoklu regresyon
analizi ve MANOVA analizi sonuçları göstermektedir ki, öğrenme fırsatları ile
matematik performansı arasında bir ilişki bulunmaktadır. PISA kapsamında
öğrenme fırsatları, içerik, öğretim uygulaması ve öğretim kalitesi boyutları
ile ölçülmektedir. Bu çalışmada elde edilen bulgulara göre, matematik
performansındaki varyansın en önemli kısmını içerik boyutu açıklamaktadır.
Sosyoekonomik statüsü düşük olan öğrencilerin, sosyoekonomik statüsü yüksek
olan öğrencilere göre daha az öğrenme fırsatlarına sahip oldukları da bu
çalışma kapsamında görülmüştür. Ayrıca, Türkiye’deki öğrencilere sunulan
öğrenme fırsatları, OECD ortalamasından ve PISA’da en başarılı ülke olan
Singapur’dan çok daha fazla çeşitlilik göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 36 |
.