Şehirler ve/veya destinasyonlar, imajlarını
geliştirmek, turizm talebi yaratmak ve ekonomik ve sosyal yararlar elde etmek
amacıyla, turistlere ve yerel halka dönük çeşitli etkinlikler
düzenleyebilmektedir. Etkinlik turizmi kapsamında, 2015 yılı Nisan ayında
Adana’da gerçekleştirilen Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalını izleyen ziyaretçilerin
algısı ile memnuniyetlerini belirlemek üzere bir araştırma yapılmıştır. Veriler,
alan yazından yararlanılarak geliştirilen bir anketin 4-6 Nisan 2015 tarihleri
arasında anketörler tarafından yüz yüze uygulanmasıyla toplanmıştır. Verilerin
toplanmasında kolayda örneklem tekniğine başvurulmuştur. Uygulama dönemi
sonunda 393 anket elde edilmiştir. Ziyaretçilerin karnavalı; sosyo-kültürel
boyut, karnavala özgü ürünler, ağırlama hizmetleri ve tanıtım ve etkinlik
yeterliği boyutlarında algıladığı bulunmuştur. Ziyaretçilerin memnuniyetlerini, en çok karnavalın sosyo-kültürel boyutu ile karnavala
özgü üretilen ürünler etkilemektedir. Makale; karnaval duyurumunda yerli turistlerin
ağırlıklı geldikleri iller ile medya kullanım alışkanlıklarının dikkate
alınması ve karnavala özgü ürün çeşidinin artırılması önerisi ile son
bulmaktadır.
Etkinlik turizmi Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Adana
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 37 |
.