Bu
araştırmanın amacı, Cumhuriyet’in ilanından günümüze ilkokul Türkçe öğretim
programının eğitim programı ögeleri açısından nasıl bir değişim geçirdiğini
ortaya koymaktır. Bu araştırma, tarama modelinde bir araştırmadır. Bu araştırmada,
nitel araştırmada veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği
kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanlarını 1926, 1936, 1948, 1968, 1998, 2009,
2015 ve 2017 yıllarında yayınlanan Türkçe öğretim programları oluşturmaktadır.
Araştırmada elde edilen veriler nitel veri analizi yaklaşımlarından betimsel
analiz kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda,
Cumhuriyet’in ilanından günümüze ilkokul Türkçe öğretim programının programın
dört temel ögesi açısından tarihsel süreç içerisinde değişikliklere uğradığı, en
köklü değişim ve gelişimin ise ölçme-değerlendirme boyutunda olduğu
görülmüştür. Bu tarihsel süreçte Türkçe öğretim programlarında program
geliştirme çalışmaları yapılmasına rağmen program geliştirme ilkelerine tam
anlamıyla riayet edilmediği de görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 44 |
.