Hayat bilgisi, öğrencilerin doğal ve toplumsal ortama uyumunda gerekli olan özelliklerin kazandırıldığı bir derstir. Hem doğal hem de toplumsal çevrede öğrenmeyi içeren okul dışı öğrenmenin, hayat bilgisi dersinde kullanılmasında öğretmenlerin öz yeterlik inançları ve düşünceleri belirleyici olabilecektir. Bundan dolayı araştırmada ilkokul öğretmenlerinin okul dışı öğrenme çevrelerine eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz yeterlik inanç düzeyleri ile hayat bilgisi dersi kapsamında okul dışı öğrenme ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma yöntemle desenlenen bu çalışma, nicel boyutu kesitsel tarama modeli, nitel boyutu durum çalışması modeli ile yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemleri, ölçüt örnekleme ile belirlenen 324 ve 20 ilkokul öğretmeninden oluşturulmuştur. Nicel verilerin analizinde parametrik olmayan testler, nitel verilerin analizinde içerik analizi işe koşulmuştur. İlkokul öğretmenlerinin okul dışı öğrenme çevrelerine eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz yeterlik inançları olumlu düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Kazanımlara uygunluk, ulaşım imkânları, maddi boyut, öğrenciye görelik ilkesi, güvenlik durumu gibi özellikler, okul dışı öğrenme çevrelerini tercih ederken dikkat edilmesi gereken unsurlardır. Okul dışı öğrenme çevreleri; somut öğrenmeyi, öğrencilerin kişisel özelliklerinin gelişmesini sağlamakta, tekdüzeliği ortadan kaldırıp, öğretmenin işini kolaylaştırarak geniş gözlem olanağı ile öğrenmelerin kalıcı olmasını sağlamaktadır.
Hayat bilgisi dersi okul dışı öğrenme öz yeterlik ilkokul öğretmenleri
Yapılan bu çalışmada araştırma etiği ilkeleri gözetilmiş olup gerekli etik kurul izinleri alınmıştır. Etik kurul izni kapsamında; (KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİK KURULU), (25/12/2020), (2020/5) sayılı belge alınmıştır.
Life sciences is a course in which students gain the skills necessary to adapt to the natural and social environment. Teachers' self-efficacy beliefs and thoughts may be decisive in the use of out-of-school learning, which includes learning in both natural and social environments, in life sciences lessons. Therefore, the aim of the study was to determine primary school teachers' self-efficacy belief levels in organizing educational trips to out-of-school learning environments and their opinions about out-of-school learning within the scope of life sciences course. This study, designed with a mixed method, was conducted with a cross-sectional survey model in its quantitative dimension and a case study model in its qualitative dimension. The samples of the study were composed of 324 and 20 primary school teachers determined by criterion sampling. Non-parametric tests were used in the analysis of quantitative data, and content analysis was used in the analysis of qualitative data. It has been determined that primary school teachers' self-efficacy beliefs in organizing educational trips to out-of-school learning environments are positively high. Features such as suitability for achievements, transportation facilities, financial dimension, principle of suitability for the student, and security situation are the factors that should be taken into consideration when choosing out-of-school learning environments. Out-of-school learning environments; It provides concrete learning, the development of students' personal characteristics, eliminates monotony, facilitates the teacher's job and ensures permanent learning with extensive observation opportunities.
Life science course out-of-school learning self-efficacy primary school teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Makaleler - Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |