Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Layered Curriculum on Student Achievement, Attitude, Self-Regulation Strategy and Retention in English Lesson

Yıl 2021, , 559 - 578, 01.11.2021
https://doi.org/10.21666/muefd.842958

Öz

The purpose of this mixed method research is to investigate the effect of the layered curriculum on achievement, attitude toward the lesson, self-regulation strategies and retention. Pretest-posttest control group quasi-experimental design was used in the quantitative part. In the qualitative case study dimension, semi-structured interview forms and student reflective diaries were used. Two 10th grade classes, one of which is an experimental group and the other a control group, studying in a multi-program high school were selected. While the layered curriculum was implemented in the English lesson to the experimental group, the current curriculum was practiced to the control group. The achievement, attitudes towards the English lesson and self-regulation strategies of both groups were measured before and after. Approximately two months after, retention tests related to achievement, attitude and self-regulation strategies were repeated. During the implementation, students were also asked to keep diaries, and face-to-face interviews were conducted. T-test and Mann-Whitney U tests were used to analyze quantitative data, and content analysis was used to analyze qualitative data. There is significant difference in favor of the experimental group between the posttest and retention test scores when achievement and self-regulation strategies when pretest and post test scores are compared. There is no significant difference between the two groups in terms of attitude toward the lesson. It was also observed that with the layered curriculum, students' confidence in the lesson increased, they had fun, they felt more comfortable and liked the lesson more. As a result, the layered curriculum has a positive effect on the academic success of English lesson and self-regulation strategies in teaching English.

Kaynakça

  • Allport, G. W. (1935). Attitudes In M. Fishbein (Ed.) (1967), Readings in attitude theory and measurement. NewYork: John Wiley & Sons, Inc.
  • Baki, A. ve Gökçek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bir bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (42), 1-21.
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenme sürecine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 6(1), 95-116.
  • Batdı, V. (2013). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin öz-yeterlik becerileri, öz-düzenleme stratejileri, üst biliş becerileri, motivasyonları ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Biçer, S. (2011). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin öğrenci başarısına, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Börekçi, C. (2018). Proje tabanlı öğrenme ile öğrenenlerin öz düzenleme ve üst biliş becerilerinin desteklenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler: Öntest - sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem-A Yayınları. Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilgiler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E. , Karadeniz, Ş. , Demirel, F. (2012) Bilimsel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J.W. (2006). Understanding mixed methods research 17 Ocak 2020 tarihinde https://www.sagepub.com/sites/default/files/upm-binaries/10981_Chapter_1.pdf adresinden alınmıştır.
  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (9. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö., Şahan, H. H., Ekinci, N., Özbay, A. ve Begimgil, A. M. (2006). Basamaklı öğretim programının süreç ve ürün açısından değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 172, 72-90.
  • Demirel, Ö. (Ed), (2010). Eğitimde yeni yönelimler (1.Baskı). Ankara: PegemNet.
  • Durusoy, H. (2012). 6.sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişişine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Dündar, S. (2016). Yabancı dil eğitimi bağlamında öz-düzenlemeli yabancı dil öğrenme stratejileri kullanımına ilişkin faktörlerin araştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Çanakkale.
  • Gün, E. S. (2012). Çoklu zekâ kuramı ile desteklenmiş olan basamaklı öğretim programının öğrenci erişişine, kalıcılığa ve öğrenme süreçlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Hancı Yanar, B. (2008). Yabancı dil hazırlık eğitimi alan ve almayan Anadolu Lisesi öğrencilerinin yabancı dil öz yeterlik algılarının ve İngilizce dersine yönelik tutumlarını incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ilıman, M. (2018). İngilizce dersinde basamaklı öğretim programına ilişkin bir eylem araştırması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • İsrael, E. (2007). Öz-düzenleme eğitimi, fen başarısı ve öz yeterlik. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Johnson, K. J. (2007). Layered curriculum for the construction trades: a mathematics curriculum to teach trade students basic math skills to be successful apprentices. Carbondale: Southern Illinois University.
  • Karagül, S. (2017). Türkçe eğitiminde proje tabanlı öğrenme yöntemiyle desteklenen basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, Ş. (2016). İngilizce okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesinde öz-düzenlemeye dayalı öğretimin etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Koç, S. (2013). İlköğretim 6.sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamasının öğrencilerin biliş ötesi farkındalıklarına ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Lasovage, A. J. (2006). Effect of using a layered curriculum format of instruction in a high school environmental science energy unit. (Unpublished master’s thesis). Michigan State University.
  • Maurer, L. A. (2009). Evaluating the use of layered curriculum and technology to increase comprehension and motivation in a middle school classroom. (Unpublished master’s thesis). Michigan State University, Master of Science. Interdepartmental Physical Sciences. ProQuest LLC UMI microform 1471872.
  • MEB (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı 6, 7 ve 8. sınıflar: Ankara.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Noe, B. (2008). The effects of a layered curriculum versus traditional teaching methods on academic achievement of fourth graders in the science content area. Columbia College, Master of Education in Divergent Learning, Degree of Master of Education in Divergent Learning in the Graduate School.
  • Nunley, K. F. (1998). How to grade student - centered assignments while maintaining high standards 18 Aralık 2019 tarihinde http://help4teachers.com/ grading.htm adresinden alınmıştır.
  • Nunley, K. F. (2004). Layered curriculum. Amherst: Brain.org Publication.
  • Özkasap, M. (2009). Türkiye’de bir üniversitedeki yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin öz-düzenlemeli İngilizce öğrenimine yönelik öz-yeterlik inançları ile İngilizce öğrenme sorumluluk algıları üzerine bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saracaloğlu, A. S. ve R. Varol. (2007). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının yabancı dile yönelik tutumları ve akademik benlik tasarımları ile yabancı dil başarıları arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 39-59.
  • Thomas, L. K. (2013). Investigating self-regulated learnig strategies to support the transtion to problem-based learning. (Unpublished Doctorate Dissertation). Wollongong University.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı dilde eğitim sorunu. Journal of Language and Linguistic Studies, 2(1), 28-42.
  • Üzüm, B. (2017). Basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Vardar, A. K. (2011). Öz-düzenleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin İngilizce başarılarına, öz-düzenleme stratejileri kullanımına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Vardar, A. K. ve Arsal, Z. (2014). Öz-düzenleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin İngilizce başarılarına ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(3), 32-52.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Z. (2016).Alan ölçme öğretiminde basamaklı öğretim yönteminin etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, F. (2010). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yılmaz, F. (2019). Matematik dersinde basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarı, problem çözme ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Zeybek, G. (2016). Basamaklı öğretim uygulamasının öğrenci erişişine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Zimmerman, B. J. (1989). A Social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), 329-339.

Basamaklı Öğretim Programının İngilizce Dersi Öğrenci Başarısına, Tutumuna, Öz Düzenleme Stratejisine ve Kalıcılığa Etkisi

Yıl 2021, , 559 - 578, 01.11.2021
https://doi.org/10.21666/muefd.842958

Öz

Bu karma desen araştırmasının amacı basamaklı öğretim programın ders başarısına, tutumuna, öz düzenlemesine ve öğrenmede kalıcılığa etkisini incelemektir. Nicel boyutta ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nitel durum çalışmasında ise yarı yapılandırılmış görüşme formları ve öğrenci yansıtıcı günlüklerinden yararlanılmıştır. Çok programlı bir lisede öğrenim gören, biri deney diğer kontrol grubu olmak üzere iki 10. sınıf şubesi seçilmiştir. Deney grubuna İngilizce dersinde basamaklı öğretim programı uygulanırken, kontrol grubuna güncel öğretim programı uygulanmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası her iki grubun başarıları, derse yönelik tutumları ve öz düzenleme stratejileri ölçülmüş; uygulama bitiminden yaklaşık iki ay sonra başarı, tutum ve öz düzenleme kalıcılık testleri uygulanmıştır. Uygulama süresince ayrıca öğrencilere günlük tutturularak, süreç sonunda yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde t-testi ve Mann-Whitney U testlerine ve nitel verilerin analizinde ise içerik analizine başvurulmuştur. Bulgulara göre, İngilizce dersi başarıları ve öz düzenleme stratejileri ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında, son test ve kalıcılık test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark vardır. İngilizceye yönelik tutum ölçeği puanlarında ise iki grup arasında anlamlı bir fark yoktur. Öğrenci günlükleri ve görüşmelerden elde edilen bulgulara göre, basamaklı öğretim programına tabi öğrencilerin derse yönelik güvenleri artmış, dersleri eğlenceli bulmuş, kendilerini daha rahat hissetmiş ve dersi daha çok sevmişlerdir. Sonuç olarak, basamaklı öğretim programı İngilizce dersi akademik başarısına ve İngilizce öğretimde öz düzenleme stratejilerine olumlu yönde etki etmiştir.

Kaynakça

  • Allport, G. W. (1935). Attitudes In M. Fishbein (Ed.) (1967), Readings in attitude theory and measurement. NewYork: John Wiley & Sons, Inc.
  • Baki, A. ve Gökçek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bir bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (42), 1-21.
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenme sürecine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 6(1), 95-116.
  • Batdı, V. (2013). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin öz-yeterlik becerileri, öz-düzenleme stratejileri, üst biliş becerileri, motivasyonları ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Biçer, S. (2011). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin öğrenci başarısına, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Börekçi, C. (2018). Proje tabanlı öğrenme ile öğrenenlerin öz düzenleme ve üst biliş becerilerinin desteklenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler: Öntest - sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem-A Yayınları. Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilgiler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E. , Karadeniz, Ş. , Demirel, F. (2012) Bilimsel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J.W. (2006). Understanding mixed methods research 17 Ocak 2020 tarihinde https://www.sagepub.com/sites/default/files/upm-binaries/10981_Chapter_1.pdf adresinden alınmıştır.
  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (9. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö., Şahan, H. H., Ekinci, N., Özbay, A. ve Begimgil, A. M. (2006). Basamaklı öğretim programının süreç ve ürün açısından değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 172, 72-90.
  • Demirel, Ö. (Ed), (2010). Eğitimde yeni yönelimler (1.Baskı). Ankara: PegemNet.
  • Durusoy, H. (2012). 6.sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişişine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Dündar, S. (2016). Yabancı dil eğitimi bağlamında öz-düzenlemeli yabancı dil öğrenme stratejileri kullanımına ilişkin faktörlerin araştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Çanakkale.
  • Gün, E. S. (2012). Çoklu zekâ kuramı ile desteklenmiş olan basamaklı öğretim programının öğrenci erişişine, kalıcılığa ve öğrenme süreçlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Hancı Yanar, B. (2008). Yabancı dil hazırlık eğitimi alan ve almayan Anadolu Lisesi öğrencilerinin yabancı dil öz yeterlik algılarının ve İngilizce dersine yönelik tutumlarını incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ilıman, M. (2018). İngilizce dersinde basamaklı öğretim programına ilişkin bir eylem araştırması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • İsrael, E. (2007). Öz-düzenleme eğitimi, fen başarısı ve öz yeterlik. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Johnson, K. J. (2007). Layered curriculum for the construction trades: a mathematics curriculum to teach trade students basic math skills to be successful apprentices. Carbondale: Southern Illinois University.
  • Karagül, S. (2017). Türkçe eğitiminde proje tabanlı öğrenme yöntemiyle desteklenen basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, Ş. (2016). İngilizce okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesinde öz-düzenlemeye dayalı öğretimin etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Koç, S. (2013). İlköğretim 6.sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamasının öğrencilerin biliş ötesi farkındalıklarına ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Lasovage, A. J. (2006). Effect of using a layered curriculum format of instruction in a high school environmental science energy unit. (Unpublished master’s thesis). Michigan State University.
  • Maurer, L. A. (2009). Evaluating the use of layered curriculum and technology to increase comprehension and motivation in a middle school classroom. (Unpublished master’s thesis). Michigan State University, Master of Science. Interdepartmental Physical Sciences. ProQuest LLC UMI microform 1471872.
  • MEB (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı 6, 7 ve 8. sınıflar: Ankara.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Noe, B. (2008). The effects of a layered curriculum versus traditional teaching methods on academic achievement of fourth graders in the science content area. Columbia College, Master of Education in Divergent Learning, Degree of Master of Education in Divergent Learning in the Graduate School.
  • Nunley, K. F. (1998). How to grade student - centered assignments while maintaining high standards 18 Aralık 2019 tarihinde http://help4teachers.com/ grading.htm adresinden alınmıştır.
  • Nunley, K. F. (2004). Layered curriculum. Amherst: Brain.org Publication.
  • Özkasap, M. (2009). Türkiye’de bir üniversitedeki yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin öz-düzenlemeli İngilizce öğrenimine yönelik öz-yeterlik inançları ile İngilizce öğrenme sorumluluk algıları üzerine bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saracaloğlu, A. S. ve R. Varol. (2007). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının yabancı dile yönelik tutumları ve akademik benlik tasarımları ile yabancı dil başarıları arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 39-59.
  • Thomas, L. K. (2013). Investigating self-regulated learnig strategies to support the transtion to problem-based learning. (Unpublished Doctorate Dissertation). Wollongong University.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı dilde eğitim sorunu. Journal of Language and Linguistic Studies, 2(1), 28-42.
  • Üzüm, B. (2017). Basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Vardar, A. K. (2011). Öz-düzenleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin İngilizce başarılarına, öz-düzenleme stratejileri kullanımına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Vardar, A. K. ve Arsal, Z. (2014). Öz-düzenleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin İngilizce başarılarına ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(3), 32-52.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Z. (2016).Alan ölçme öğretiminde basamaklı öğretim yönteminin etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, F. (2010). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yılmaz, F. (2019). Matematik dersinde basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarı, problem çözme ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Zeybek, G. (2016). Basamaklı öğretim uygulamasının öğrenci erişişine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Zimmerman, B. J. (1989). A Social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), 329-339.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Kadir Kahraman Bu kişi benim 0000-0002-8690-9455

Kerim Gundogdu 0000-0003-4809-3405

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Kahraman, K., & Gundogdu, K. (2021). Basamaklı Öğretim Programının İngilizce Dersi Öğrenci Başarısına, Tutumuna, Öz Düzenleme Stratejisine ve Kalıcılığa Etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 559-578. https://doi.org/10.21666/muefd.842958