Objeyi tuvale aktarmada teknik ve düşünsel temelde şekillenen sanatsal karakteristik özelliklerdeki sınıflamayı resim sanatında “akım” olarak adlandırıyoruz. Resim akımlarında sözü edilen sınıflamada bilimsel-teknolojik gelişmelerle tarihsel dönem ve elbette ki üslubuyla sanatçı çok önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda sanat eseri, yaşanan çağın nesnel yansımalarıyla birlikte ressamın öznelliğinde anlamını bulan görsel bir bileşkedir. Dolayısıyla, öğrencilerin resim akımlarını anlama ve anlamlandırmada, sanat eğitiminde çok yönlü bir bakış açısına ihtiyaç olduğu söylenebilir. Buna karşın, ilgili alan eğitim programlarında ders içeriği, sunum planı ve öğretim yöntemi açısından dağınık bir yapı sergilendiği gözlemlenmektedir. Bu durum, karmaşık ve çok yönlü içeriğe sahip olan resim akımlarını öğrenci açısından, anlama ve anlamlandırmada bir sorun oluşturduğu ileri sürülebilir. Bu araştırmanın amacı; öğrencilerin resim akımlarını anlama ve anlamlandırmaları için, sanat eğitimi alanına bütüncül bir öğretim yaklaşımı önerisi getirmektir. Buna göre, araştırmanın yanıtını aradığı soru: “Öğrenci için resim akımlarını anlama ve anlamlandırmada bütüncül bir öğretim yaklaşımı geliştirilebilir mi?” biçiminde düzenlenmiştir. Tarama yönteminde yapılan araştırmanın sonucu; kronolojik bağlamda sanat eserinin yapıldığı dönem özellikleri, bilimsel-teknolojik gelişmelerle sosyal-kültürel yapı ve sanatçı odağında, resim akımlarını çok yönlü bir bakış açısıyla ele alacak, bütüncül bir öğretim yaklaşımın geliştirilebileceği yönündedir. Bu sonuç doğrultusunda, öğrenciler için resim akımlarını anlamak ve anlamlandırmalarına yardımcı olabilecek bütüncül bir öğretim yaklaşım önerisi geliştirilmiştir.
Yok
The art movement in the painting defines as a characteristic to reflect the object to the canvas through the technical and intellectual basis of the artist with features of an era. The artist's style also plays a very important role in the art movements with together the scientific-technological developments and the socio-cultural structure. Therefore, artwork is a visual composition that finds its meaning in the subjectivity of the artist with the reflections of the era. For this reason, there is a need for a multifaceted perspective in art education in terms of understanding and interpreting the art movements for students. On the other hand, the visual arts education programs display a disordered structure in course content, presentation and learning method, which impedes students' understanding and interpreting of complex and multifaceted the art movements. The purpose of this research is to suggest a multifaceted-holistic learning approach to the art education in understanding and interpreting the art movements objectively for students. Accordingly, the research question is determined as follows: “Could a multifaceted-holistic learning approach be developed in understanding and interpreting the art movements for students?" This study used document analysis technique as based on the literature review. Consequently, this study concluded that a multifaceted-holistic learning approach for the art movements is possible to develop objectively in considering the socio-cultural structure in the related era and technological developments including with the artist who made the artwork. Therefore, this study suggested a multifaceted learning approach in order to understand and interpret of the student's art movements.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |