Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Piyano Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretim Elemanı Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 36 - 49, 01.05.2022
https://doi.org/10.21666/muefd.890660

Öz

Son zamanlarda bütün dünyayı etkisi altına alan koronavirüs (covid-19) hayatın her alanında değişimlere neden olmaktadır. Bu değişimlerin büyük bir etkisi eğitim alanına yansımış olup bu alanda yeni oluşumlara da yol açılmıştır. Bu süreçte dünya genelinde yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitime başlanmıştır. Ülkemizde de bu soruna bağlı olarak eğitimin bütün disiplin alanlarında uzaktan eğitim süreçlerine başlanmış ve hali hazırda bu sistem yürütülmektedir. Eğitimin önemli bir disiplin alanı olan müzik eğitiminde çalgı eğitiminin piyano eğitimi boyutunda da bu yöntem ve strateji benimsenmiş, bir bakıma zorunlu hale gelerek eğitim süreçleri devam etmektedir. Bu araştırmada uzaktan piyano eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretim elemanı görüşleri alınarak öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmış olup genel tarama modeli tercih edilmiştir. Uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanmış olan anketler, Ege Bölgesi’nde bulunan Üniversitelerin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Döneminde piyano derslerini yürüten öğretim elemanlarına uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler, frekans ve yüzde hesaplamaları yapılarak analiz edilip yapılan hesaplamalar tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan piyano eğitiminin uygulanması için çeşitli hizmet içi eğitimler verilmesi, öğretim programının hazırlanması, metot ve kitapların yazılması, uzaktan çalgı eğitimi için tasarlanmış kapsamlı, teknolojik bir uygulama geliştirilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 34-41.
  • Aldemir, B. (2020). Uzaktan eğitimde keman eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, Ş (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri nicel, nitel ve karma tasarımlar için bir rehber. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bozkurt, A. (2016). Bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşim örüntüleri ve öğreten-öğrenen rollerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Coşkuner, S. (2007). Türkiye’de anadolu güzel sanatlar liseleri (yaylı çalgılar) bireysel çalgı eğitimi dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çağla, F. (2021). Çevrim içi piyano eğitiminin öğrenci ve öğretmen motivasyonu açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Ertem, A. (2019). Okul öncesi piyano metotlarının erken çocukluk dönemi gelişim basamakları açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGaw-Hill International Edition.
  • Gün, C. ve Yıldız, G. (2013). Piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörler. E-Journal of New World Sciences Academy, 8(1), 103-114.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Karahan, A. S. (2016). Eş zamanlı uzaktan piyano öğretiminin geleneksel piyano öğretimiyle karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Turkish Studies (Elektronik), 11(21), 211-228.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Koçyiğit, M. ve Eğmir, E. (2015). Yükseköğretim, neden ve nasıl: üniversite öğrencilerinin perspektifinden bir bakış. Route Educational and Social Science Journal, 2(4), 241-256.
  • Piji, D. (2007). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik piyano ile eşlik alanında yeterlik algısı ölçeğinin geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 26(26), 111-132.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. MÜZED, 15, 8-9
  • Tyler, R. W. (2014). Eğitim programlarının ve öğretimin temel ilkeleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • UNESCO. (2020). School closures caused by coronavirus (covid-19). [Çevrim-içi: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse], Erişim tarihi: 10.01.2021.
  • Yungul, O. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitimin çalgı (gitar) eğitiminde uygulanabilirliği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.

Instructor Perspectives On Implementation Of Distance Piano Training

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 36 - 49, 01.05.2022
https://doi.org/10.21666/muefd.890660

Öz

Coronavirus (covid-19), which has recently affected the whole world, causes changes in all areas of life. A great impact of these changes has been reflected in the field of education. In this process, face-to-face education was interrupted worldwide and distance education was started. In music education, this method and strategy have been adopted in the piano education dimension of instrument training, and the educational processes continue by becoming compulsory in a sense. In this study, it was aimed to make suggestions for the implementation of distance piano training. In the research, descriptive research method was used and general survey model was preferred. The questionnaires prepared were applied to the instructors who conducts piano lessons in the Department of Music Education of the Faculty of Education, Department of Fine Arts Education of the Universities in the Aegean Region in the Fall Semester of the 2020-2021 Academic Year. The data obtained were analyzed by making frequency and percentage calculations, and the calculations were presented in tables. According to the results of the research, it is recommended to provide various in-service trainings, to prepare the curriculum, to write methods and books, to develop a comprehensive, technological application designed for distance instrument training.

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 34-41.
  • Aldemir, B. (2020). Uzaktan eğitimde keman eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, Ş (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri nicel, nitel ve karma tasarımlar için bir rehber. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bozkurt, A. (2016). Bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşim örüntüleri ve öğreten-öğrenen rollerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Coşkuner, S. (2007). Türkiye’de anadolu güzel sanatlar liseleri (yaylı çalgılar) bireysel çalgı eğitimi dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çağla, F. (2021). Çevrim içi piyano eğitiminin öğrenci ve öğretmen motivasyonu açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Ertem, A. (2019). Okul öncesi piyano metotlarının erken çocukluk dönemi gelişim basamakları açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGaw-Hill International Edition.
  • Gün, C. ve Yıldız, G. (2013). Piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörler. E-Journal of New World Sciences Academy, 8(1), 103-114.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Karahan, A. S. (2016). Eş zamanlı uzaktan piyano öğretiminin geleneksel piyano öğretimiyle karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Turkish Studies (Elektronik), 11(21), 211-228.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Koçyiğit, M. ve Eğmir, E. (2015). Yükseköğretim, neden ve nasıl: üniversite öğrencilerinin perspektifinden bir bakış. Route Educational and Social Science Journal, 2(4), 241-256.
  • Piji, D. (2007). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik piyano ile eşlik alanında yeterlik algısı ölçeğinin geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 26(26), 111-132.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. MÜZED, 15, 8-9
  • Tyler, R. W. (2014). Eğitim programlarının ve öğretimin temel ilkeleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • UNESCO. (2020). School closures caused by coronavirus (covid-19). [Çevrim-içi: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse], Erişim tarihi: 10.01.2021.
  • Yungul, O. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitimin çalgı (gitar) eğitiminde uygulanabilirliği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Atakan Ertem 0000-0002-1483-3148

Efe Akbulut 0000-0003-1296-5881

Erken Görünüm Tarihi 23 Mart 2022
Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ertem, A., & Akbulut, E. (2022). Uzaktan Piyano Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretim Elemanı Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 36-49. https://doi.org/10.21666/muefd.890660