Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Salgın Sürecinde Görsel Sanatlar Öğretimi: Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Deneyimleri Üzerine Bir Durum Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 78 - 97, 01.05.2022
https://doi.org/10.21666/muefd.959628

Öz

Bu araştırmanın amacı, COVİD-19 salgın sürecinde öğretmenlerin çevrimiçi ortamlarda yürüttükleri görsel sanatlar dersine yönelik deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından “bütüncül tek durum” deseninde yapılandırılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Milli Eğitim Bakanlığı okullarında ve okul dışı öğrenme kurumlarında görev yapan toplam 30 görsel sanatlar öğretmenidir. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşan bir anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları; uzaktan eğitimin başlangıçta öğretmenleri çevrim içi ortamda uygulama içerikli bir dersi yürütme, ders akışını planlama, öğrenciyi derse motive etme ve katılımı sağlama, öğrenciyi izleme ve değerlendirme gibi süreçlerde zorladığını ancak zamanla öğretmenlerin dijital yetkinlikleri geliştirmeye yönelik aldıkları eğitimlerle kendilerini güçlendirdiklerini ve ders süreçlerini daha verimli hale getirdiklerini göstermektedir. Bazı öğrencilerde teknolojik alt yapı ve internete erişimden kaynaklı eksiklikler öğretmenler için dersi yürütme ve sınıfında eşitliği sağlama konusunda en temel sorun olmuştur. Öte yandan uzaktan eğitim dijital sanat üretim yaklaşımlarını ve bilgi temelli sanatsal içeriğin aktarımını destekleme, müze içeriklerine erişimin ve ders sürecine aktarımın kolaylaşması, sanat dünyası ile deneyim paylaşımının artması, öğrencinin bireyselliğini destekleme bağlamında görsel sanatlar eğitimine katkı sunma potansiyeline sahip olarak değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Akyürek, M . (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması . Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi , 4 (1) , 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mead/issue/56310/711904
  • Altınpulluk, H. (2018). Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 94-111. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/35189/390483.
  • Arnhold, N., Brajkovic, L., Nikolaev, D. & Zavalina, P. (2020). Tertiary Education and COVID-19: Impact and Mitigation Strategies in Europe and Central Asia, Europe and Central Asia (ECA) region of the World Bank’s Education Global Practice. (http://pubdocs.worldbank.org/en/621991586463915490/WB-Tertiary-Ed-and-Covid-19-Crisis-for-public-use-April-9.pdf).
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies. 15. 109-129. 10.7827/TurkishStudies.43502.
  • Bulut, Ü. (2001). Resim-İş öğretmenliği programlarında atölye çalışmalarının işlevi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (13), 79-86.
  • Carpenter, S., & Tavin, K. M. (2010). Drawing (past, present, and future) together: A (graphic) look at the reconceptualization of art education. Studies in Art Education, 51(4), 327-352.
  • Centers for Disease Control and Prevention [CDC]. (2019). https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/
  • Choi, H., & Piro, J. M. (2009). Expanding arts education in a digital age. Arts Education Policy Review, 110(3), 27-34. Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri, (3. Bs), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński Z. &Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and international datasets, EUR 30275 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg. ISBN 978-92-76-19937-3, doi:10.2760/126686, JRC121071.
  • Eren, Z. (2020). Toplum 5.0 ve dijital dünyada toplumsal dönüşüm ve Eğitim 5.0, D. Akçay & E. Efe (Eds.). Dijital Dönüşüm ve Süreçler içinde, İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları (s. 169-206).
  • Eğitim Reformu Girişimi (ERG). (2020). Eğitim İzleme Raporu 2020. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020/
  • Eğitim Reformu Girişimi (ERG). (2020). Öğrenciler ve Eğitime Erişim. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020/
  • Eschenbrenner, B., & Nah, F. F. H. (2007). Mobile technology in education: Uses and benefits. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 1(2), 159-183. https://doi.org/10.1504/IJMLO.2007.012676
  • Halilić, M., & Tinjić, D. (2020). The Impact of Digitalization on Student Academic Performance in Higher Education: Investigating the change in academic performance of university level students after a sudden switch to digital education due to the COVID-19 outbreak. Case of Jönköping International Business School. (Dissertation). Retrieved from http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-50437
  • Hiçyılmaz, Yahya. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan görsel sanatlar eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of History School. L. 697-711. 10.29228/joh.48888.
  • Kahraman, M . (2020). COVID-19 Salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi , 6 (1) , 44-56 . DOI: 10.46641/medeniyetsanat.741737
  • Karakuş, N , Ucuzsatar, N , Karacaoğlu, M , Esendemir, N. & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19) , 220-241 . DOI: 10.29000/rumelide.752297
  • Keleş A. &Yalçın Ö. (2021). Öğrencilerin pandemi sürecine ı̇lişkin öznel ı̇yi oluş ve eğitim stresi düzeylerinin ı̇ncelenmesi. Isparta Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü. https://ispartaram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/32/01/155082/dosyalar/2021_03/25164651_OYrencilerin_Pandemi_Surecine_YliYkin_Oznel_Yyi_OluY_ve_EYitim_Stresi_Duzeylerinin_Yncelenmesi.pdf
  • Kocaman Karoğlu, A , Bal, K , Çimşir, E . (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/57871/815428
  • Livingstone, S. (2012). Critical reflections on the benefits of ICT in education, Oxford Review of Education, 38:1, 9-24, DOI: 10.1080/03054985.2011.577938.
  • Marshall, M. A. (2014)."Emerging Technologies in Art Education" Master's Theses. Western Michigan University, Masters of Arts Art Education 529. https://scholarworks.wmich.edu/masters_theses/529
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020a). "Uzaktan eğitim" Bakan Selçuk'un verdiği dersle başladı. Milli eğitim bakanlığı. http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-bakan-selcukun-verdigi-dersle-basladi/haber/20578/tr 1 mayıs 2021 erişim
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020b). Öğretmenler için de ‘Uzaktan Eğitim’ başladı. Milli Eğitim Bakanlığı. http://www.meb.gov.tr/ogretmenler-icin-de-uzaktan-egitim-basladi/haber/20667/tr. 1 mayıs 2021 erişim
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2021). Destek ve Teşvikler. Milli Eğitim Bakanlığı. http://covid19.meb.gov.tr/covid19.html?catNo=7 1 mayıs 2021 erişim
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. S. Turan). (3. bs). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Nipper, S. (1989). Third generation distance learning and computer conferencing. In R. Mason, & A. Kaye (Eds.), Mindweave: Communication, Computers and Distance Education (pp. 63-73). Oxford: Pergamon Press.
  • Özgöl, M. , Sarikaya, İ. & Öztürk, M . (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri . Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 294-304. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61493/918176.
  • Öztürk, A. (2005). Türkiye'de dijital eşitsizlik: TÜBİTAK-BİLTEN anketleri üzerine bir değerlendirme. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (24), 111-132. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erciyesiibd/issue/5881/77819
  • Patton, R. M. & Buffington, M. L. (2016). Keeping up with our students: The evolution of technology and standards in art education. Arts Education Policy Review, 117:3, 1-9, DOI: 10.1080/10632913.2014.944961
  • Phelps, R. & Jacka, L. (2009). ICT in the secondary visual arts classroom [part 1]: Why some teachers are using it and others aren’t. Education Technology Solutions, 30, 1-4.
  • Phelps, R. & Maddison, C. (2008). ICT in the secondary visual arts classroom: A study of teachers’ values, attitudes and beliefs. Australasian Journal of Education Technology, 24(1), 1-14.
  • Rhinesmith, C. & Kennedy, S. (2021). Digital Equity Ecosystems During COVID-19 and Beyond. 10.13140/RG.2.2.33221.17124.
  • Sağlık Bakanlığı (2020). COVID-19 Durum Raporu. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-68443/covid-19-durum-raporu.html
  • Selwyn, N. (2019). Education in a digital world: Global perspectives on technology and education. Routledge.
  • Schwartz, K. D., Exner-Cortens, D., McMorris, C. A., Makarenko, E., Arnold, P., Van Bavel, M., Williams, S. & Canfield, R. (2021). COVID-19 and Student Well-Being: Stress and Mental Health during Return-to-School. Canadian Journal of School Psychology, 36(2), 166–185. https://doi.org/10.1177/08295735211001653
  • The North Carolina Arts Education Leadership Coalition (AELC) & Arts North Carolina (Arts NC) & North Carolina Arts Education Association (NCAEA) &North Carolina Dance Education Organization (NCDEO) & North Carolina Music Educators Association (NCMEA) & North Carolina Theatre Arts Educators (NCTAE) & The North Carolina Theatre Conference (NCTC). (2020). Recommendations for arts educatıon as North Carolina reopens schools. https://artsnc.org/docs/RecommendationsArtsEd_final.pdf
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). (2020b, April 12). UNESCO’s support: Educational response to COVID-19. UNESCO. https://en.unesco.org/ covid19/educationresponse/support
  • Verduin, J. R. & Clark, T. A. (1991). Distance education: The foundations of effective practice. Jossey-Bass.
  • Welch, G. W., Hawley, L. R. & McCormick, C. (2020). Bridging the Gap: Expanding access to the visual arts through distance technology. Crystal Bridges Museum of American Art.
  • http://learn.crystalbridges.edc.org/sites/learn.crystalbridges.edc.org/files/Distance-Learning-Report.pdf World Health Organization (WHO). (2020). Archived: WHO Timeline - COVID-19. https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19
  • Wilks, J., Cutcher, A. & Wilks, S. (2012) Digital Technology in the Visual Arts Classroom: An [Un]Easy Partnership. Studies in Art Education, 54:1, 54-65 DOI: 10.1080/00393541.2012.11518879
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A. & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.

Visual Arts Education During the COVID-19 Pandemic: A Case Study on Visual Arts Teachers' Experiences

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 78 - 97, 01.05.2022
https://doi.org/10.21666/muefd.959628

Öz

The purpose of this study is to investigate the experiences of teachers in the visual arts classes they conducted online during the times of COVID-19 pandemic. The research was constructed around the “holistic single case” design which is one of the approaches in qualitative research. The participants of the study were 30 visual arts teachers who are working in the schools that are affiliated with Ministry of Education and out-of-school learning environments. Data were collected through a questionnaire that is composed of open-ended questions and through semi-structured interviews. The data was analyzed by content analysis. Findings of the study indicated that distant education initially challenged teachers in some processes like conducting an applied class in online environments, planning the flow of the class, motivating the students, encouraging the participation, monitoring and evaluating the students; however, in time, with the trainings they received to enhance their digital competencies, teachers improved themselves and conducted their class processes more effectively. Lack of technological infrastructure and internet access by some of the students was the main issue for teachers in conducting the class and providing equal opportunities in the classroom. On the other hand, distant education was evaluated as having the potential to contribute to visual arts education in terms of supporting approaches to digital arts productions and transfer of knowledge-based artistic contents, facilitating access to museum contents and transfer of them to classroom processes, increasing experience sharing with the world of art, and supporting individuality of the students.

Kaynakça

  • Akyürek, M . (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması . Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi , 4 (1) , 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mead/issue/56310/711904
  • Altınpulluk, H. (2018). Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 94-111. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/35189/390483.
  • Arnhold, N., Brajkovic, L., Nikolaev, D. & Zavalina, P. (2020). Tertiary Education and COVID-19: Impact and Mitigation Strategies in Europe and Central Asia, Europe and Central Asia (ECA) region of the World Bank’s Education Global Practice. (http://pubdocs.worldbank.org/en/621991586463915490/WB-Tertiary-Ed-and-Covid-19-Crisis-for-public-use-April-9.pdf).
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies. 15. 109-129. 10.7827/TurkishStudies.43502.
  • Bulut, Ü. (2001). Resim-İş öğretmenliği programlarında atölye çalışmalarının işlevi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (13), 79-86.
  • Carpenter, S., & Tavin, K. M. (2010). Drawing (past, present, and future) together: A (graphic) look at the reconceptualization of art education. Studies in Art Education, 51(4), 327-352.
  • Centers for Disease Control and Prevention [CDC]. (2019). https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/
  • Choi, H., & Piro, J. M. (2009). Expanding arts education in a digital age. Arts Education Policy Review, 110(3), 27-34. Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri, (3. Bs), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński Z. &Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and international datasets, EUR 30275 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg. ISBN 978-92-76-19937-3, doi:10.2760/126686, JRC121071.
  • Eren, Z. (2020). Toplum 5.0 ve dijital dünyada toplumsal dönüşüm ve Eğitim 5.0, D. Akçay & E. Efe (Eds.). Dijital Dönüşüm ve Süreçler içinde, İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları (s. 169-206).
  • Eğitim Reformu Girişimi (ERG). (2020). Eğitim İzleme Raporu 2020. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020/
  • Eğitim Reformu Girişimi (ERG). (2020). Öğrenciler ve Eğitime Erişim. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020/
  • Eschenbrenner, B., & Nah, F. F. H. (2007). Mobile technology in education: Uses and benefits. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 1(2), 159-183. https://doi.org/10.1504/IJMLO.2007.012676
  • Halilić, M., & Tinjić, D. (2020). The Impact of Digitalization on Student Academic Performance in Higher Education: Investigating the change in academic performance of university level students after a sudden switch to digital education due to the COVID-19 outbreak. Case of Jönköping International Business School. (Dissertation). Retrieved from http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-50437
  • Hiçyılmaz, Yahya. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan görsel sanatlar eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of History School. L. 697-711. 10.29228/joh.48888.
  • Kahraman, M . (2020). COVID-19 Salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi , 6 (1) , 44-56 . DOI: 10.46641/medeniyetsanat.741737
  • Karakuş, N , Ucuzsatar, N , Karacaoğlu, M , Esendemir, N. & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19) , 220-241 . DOI: 10.29000/rumelide.752297
  • Keleş A. &Yalçın Ö. (2021). Öğrencilerin pandemi sürecine ı̇lişkin öznel ı̇yi oluş ve eğitim stresi düzeylerinin ı̇ncelenmesi. Isparta Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü. https://ispartaram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/32/01/155082/dosyalar/2021_03/25164651_OYrencilerin_Pandemi_Surecine_YliYkin_Oznel_Yyi_OluY_ve_EYitim_Stresi_Duzeylerinin_Yncelenmesi.pdf
  • Kocaman Karoğlu, A , Bal, K , Çimşir, E . (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/57871/815428
  • Livingstone, S. (2012). Critical reflections on the benefits of ICT in education, Oxford Review of Education, 38:1, 9-24, DOI: 10.1080/03054985.2011.577938.
  • Marshall, M. A. (2014)."Emerging Technologies in Art Education" Master's Theses. Western Michigan University, Masters of Arts Art Education 529. https://scholarworks.wmich.edu/masters_theses/529
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020a). "Uzaktan eğitim" Bakan Selçuk'un verdiği dersle başladı. Milli eğitim bakanlığı. http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-bakan-selcukun-verdigi-dersle-basladi/haber/20578/tr 1 mayıs 2021 erişim
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020b). Öğretmenler için de ‘Uzaktan Eğitim’ başladı. Milli Eğitim Bakanlığı. http://www.meb.gov.tr/ogretmenler-icin-de-uzaktan-egitim-basladi/haber/20667/tr. 1 mayıs 2021 erişim
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2021). Destek ve Teşvikler. Milli Eğitim Bakanlığı. http://covid19.meb.gov.tr/covid19.html?catNo=7 1 mayıs 2021 erişim
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. S. Turan). (3. bs). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Nipper, S. (1989). Third generation distance learning and computer conferencing. In R. Mason, & A. Kaye (Eds.), Mindweave: Communication, Computers and Distance Education (pp. 63-73). Oxford: Pergamon Press.
  • Özgöl, M. , Sarikaya, İ. & Öztürk, M . (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri . Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 294-304. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61493/918176.
  • Öztürk, A. (2005). Türkiye'de dijital eşitsizlik: TÜBİTAK-BİLTEN anketleri üzerine bir değerlendirme. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (24), 111-132. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erciyesiibd/issue/5881/77819
  • Patton, R. M. & Buffington, M. L. (2016). Keeping up with our students: The evolution of technology and standards in art education. Arts Education Policy Review, 117:3, 1-9, DOI: 10.1080/10632913.2014.944961
  • Phelps, R. & Jacka, L. (2009). ICT in the secondary visual arts classroom [part 1]: Why some teachers are using it and others aren’t. Education Technology Solutions, 30, 1-4.
  • Phelps, R. & Maddison, C. (2008). ICT in the secondary visual arts classroom: A study of teachers’ values, attitudes and beliefs. Australasian Journal of Education Technology, 24(1), 1-14.
  • Rhinesmith, C. & Kennedy, S. (2021). Digital Equity Ecosystems During COVID-19 and Beyond. 10.13140/RG.2.2.33221.17124.
  • Sağlık Bakanlığı (2020). COVID-19 Durum Raporu. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-68443/covid-19-durum-raporu.html
  • Selwyn, N. (2019). Education in a digital world: Global perspectives on technology and education. Routledge.
  • Schwartz, K. D., Exner-Cortens, D., McMorris, C. A., Makarenko, E., Arnold, P., Van Bavel, M., Williams, S. & Canfield, R. (2021). COVID-19 and Student Well-Being: Stress and Mental Health during Return-to-School. Canadian Journal of School Psychology, 36(2), 166–185. https://doi.org/10.1177/08295735211001653
  • The North Carolina Arts Education Leadership Coalition (AELC) & Arts North Carolina (Arts NC) & North Carolina Arts Education Association (NCAEA) &North Carolina Dance Education Organization (NCDEO) & North Carolina Music Educators Association (NCMEA) & North Carolina Theatre Arts Educators (NCTAE) & The North Carolina Theatre Conference (NCTC). (2020). Recommendations for arts educatıon as North Carolina reopens schools. https://artsnc.org/docs/RecommendationsArtsEd_final.pdf
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). (2020b, April 12). UNESCO’s support: Educational response to COVID-19. UNESCO. https://en.unesco.org/ covid19/educationresponse/support
  • Verduin, J. R. & Clark, T. A. (1991). Distance education: The foundations of effective practice. Jossey-Bass.
  • Welch, G. W., Hawley, L. R. & McCormick, C. (2020). Bridging the Gap: Expanding access to the visual arts through distance technology. Crystal Bridges Museum of American Art.
  • http://learn.crystalbridges.edc.org/sites/learn.crystalbridges.edc.org/files/Distance-Learning-Report.pdf World Health Organization (WHO). (2020). Archived: WHO Timeline - COVID-19. https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19
  • Wilks, J., Cutcher, A. & Wilks, S. (2012) Digital Technology in the Visual Arts Classroom: An [Un]Easy Partnership. Studies in Art Education, 54:1, 54-65 DOI: 10.1080/00393541.2012.11518879
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A. & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Ceren Tekin Karagöz 0000-0001-8718-9608

Nuray Mamur 0000-0002-1234-6397

Erken Görünüm Tarihi 23 Mart 2022
Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekin Karagöz, C., & Mamur, N. (2022). COVID-19 Salgın Sürecinde Görsel Sanatlar Öğretimi: Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Deneyimleri Üzerine Bir Durum Çalışması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 78-97. https://doi.org/10.21666/muefd.959628